2010-11-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Den här uppgiften är sensationell !!
Snälla, informera oss varifrån du fått den, alternativt var den går att kolla/verifiera!

Japp! Verifiera uppgiften! Den uppgiften lär inbringa minst 40-50 papp hos Expressen om den är sann. Vi säljer uppgiften till Expressen efter att källan har verifierats. Sen så använder vi pengarna till att anlita någon/några som står utanför HV och filmar allt och alla. Filmen/filmerna plöjs sedan ned för att öka den informationsmängd som står till buds för framtida grävuppdrag/scoop.
Citera
2010-11-15, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Brott i nära relation...
Ja inget lätt ämne för Internutredningen .
Det är det mest förekomna brottet begånget av polisman men också det mest nedläggningshotade dvs polisåklagare vill ogärna befatta sig med brottet då polisens rykte står på spel ,därför läggs merparten av brotten ned för att inte säga så gott som samtliga utom undantagen.
Exempel Lindberg anmäldes första ggr 1978 av en kvinna ,enbart under sin tid i Uppsala anmäldes länspolismästaren 18 ggr utan att en enda förundersökning ens inleddes..

Händelsen i jan är olycksfall i arbetet dvs det finns en grupp poliser som sätter spaningsuppslag i kraft och vid massiv bevisning har inte ens Cu och enheten för polismål en chans.
LW anmäldes för våldtäkt 1995 då motiverade åklagaren nedläggningen med att det inte var brott i nära relation utan BARA en engångshändelse....

Enligt interna källor pågår liknande försök med spaningsuppslag mot LW, dock blev en av de aktiva poliserna uppmanade att inte lägga sig i under förra veckan med hot om avsked om näsan läggs i blöt mer...Det är onda krafter i farten i Högborgen....

Det är accepterat att misshandla och våldta kvinnor och barn men att avslöja en kollega -då blir det avsked!!

Viktig påminnelse om de hederliga kriminalpoliser som i motvind gör vad dom kan för att utreda brott också inom kåren. Som kanske kan riskera sin anställning i sökandet efter rättvisa och sanning.
Citera
2010-11-15, 08:55
Medlem
Citat:
Anmärkningsvärt är skillnaderna i utredningsförfarande OM det väl leder till förundersökning.
Medveten strategi från början att slarva vid brottsplatsundersökning,topsning,anhållan med snabba förhör av gärningsmannen,snabba skyddsåtgärder för brottsoffret som gör att denne kan känna sig säker och då ge mycket klarare och bättre förhörsuppgifter är självklara i normala ärenden på familjevåldsenheter.
Så är idag inte fallet på Internutredningen.
Nästan alla grova brott där patrull på plats som i tex LWfallet anhålls gärningsmannen omedelbart av patrull ..i polismål agerar nästan alltid Internutredningen lika dvs häver anhållan ,så också i LWfallet.

Första förhöret med brottsoffret är mycket märkligt...först står antecknat om polisman som ringer brottsoffret på sjukhuset,sedan att denne kallas till Kungsholmen ,sedan hämtas Bo till Cu allt detta inom något dygn då bo är nyvaket från medvetslöshet...detta inger en osäkerhet för ett redan skräckslaget bo.

Jämför man med GLTäby våldtäkten finner vi liknande beteende, en röra utan dess like ...
Dna tas, reg nummer finns men inget åtgärdas.
Bo är återigen mkt rädd och inget görs för att säkra situationen för dessa något som alltid i normala fall är första åtgärd.
Alltså kompletterande förhör med bo senare i trygg miljö och med kunnig polisutredare förekommer inte

Rättsosäkerheten är total! Cu utför alltså medvetet utredningar med begränsad info så kommer sedan brist på bevis!!!!
Ja varför?? Jo eftersom medvetenheten att inte tillföra utredningen viktig information eller bevismatrial finns från början och är helt i Cu arbetslinje.
Wetter tas in på förhör först torsdagen efter eftersom Cu hävde anhållan, i slutet på förhöret går att läsa då förundersökningsledaren frågar LW följande:
Pga att hans sambo skadats och vistats på sjukhus kommer Cu begära rättsintyg från sjukhuset vad har han att säga om det??
Då svarar LW -Ja vad ska jag säga ,jag var ju där och jag har ju gjort det!

Slut på förhör!!!

Att det är en medveten strategi att undandra brottsoffer i polismål i andra motsvarande fall normala skyddsåtgärder finns tunga skäl att misstänka. Frånvaron av trygghet och säkerhet äventyrar givetvis förhörssituationens omständigheter och kvalitet.
Citera
2010-11-17, 12:11
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Brott i nära relation...
Ja inget lätt ämne för Internutredningen .
Det är det mest förekomna brottet begånget av polisman men också det mest nedläggningshotade dvs polisåklagare vill ogärna befatta sig med brottet då polisens rykte står på spel ,därför läggs merparten av brotten ned för att inte säga så gott som samtliga utom undantagen.
Exempel Lindberg anmäldes första ggr 1978 av en kvinna ,enbart under sin tid i Uppsala anmäldes länspolismästaren 18 ggr utan att en enda förundersökning ens inleddes..

Händelsen i jan är olycksfall i arbetet dvs det finns en grupp poliser som sätter spaningsuppslag i kraft och vid massiv bevisning har inte ens Cu och enheten för polismål en chans.
LW anmäldes för våldtäkt 1995 då motiverade åklagaren nedläggningen med att det inte var brott i nära relation utan BARA en engångshändelse....

Enligt interna källor pågår liknande försök med spaningsuppslag mot LW, dock blev en av de aktiva poliserna uppmanade att inte lägga sig i under förra veckan med hot om avsked om näsan läggs i blöt mer...Det är onda krafter i farten i Högborgen....

Det är accepterat att misshandla och våldta kvinnor och barn men att avslöja en kollega -då blir det avsked!!

Vet du hur det gick för de poliser, som satte dit GL? Det måste ju varit ännu "värre" än att lägga sig i LW:s eskapader.

Sedan måste det väl vara en grov missuppfattning från polisens sida, att deras rykte försämras om de tar itu med missförhållanden inom den egna verksamheten. Jag tycker, att det är precis tvärtom. Handlar kanske snarare om hållhakar på varandra.
Citera
2010-11-22, 20:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Advokatbyrå Borgström & Bodström får sparken

Thomas Bodström (kollega till Beatrice Ask) ringer upp Åsa (den misshandlade och våldtagna kvinnan som hotats flera gånger utav poliskollegor till gränspolis Lars Wetter) och erbjuder sig att bli målsägandebiträde för Åsa som vid tidpunkten inte fattade några misstankar och godkände Bodström som målsägandebiträde.

Enligt Åsa har advokat Thomas Bodström gjort allt för att hjälpa internutredningen och absolut inget till Åsas fördel. “Bodström bara stack iväg till USA och jag har ej hört av honom”, säger Åsa som tillägger att Claes Borgström ringt upp Åsa och var irriterad över att han och Bodström får sparken som målsägandebiträde åt Åsa.
Advokat Björn Hurtig är nu målsägandebiträde för Åsa

http://corruptio.blog.com/2010/11/20...satta-kvinnan/
Citera
2010-11-22, 20:31
Medlem
Kaitas avatar
Citat:

Thomas Bodström (kollega till Beatrice Ask) ringer upp Åsa (den misshandlade och våldtagna kvinnan som hotats flera gånger utav poliskollegor till gränspolis Lars Wetter) och erbjuder sig att bli målsägandebiträde för Åsa som vid tidpunkten inte fattade några misstankar och godkände Bodström som målsägandebiträde.

Enligt Åsa har advokat Thomas Bodström gjort allt för att hjälpa internutredningen och absolut inget till Åsas fördel. “Bodström bara stack iväg till USA och jag har ej hört av honom”, säger Åsa som tillägger att Claes Borgström ringt upp Åsa och var irriterad över att han och Bodström får sparken som målsägandebiträde åt Åsa.

Wetter - internåklagare - överåklagare - Assange - Borgström - Bodström - GL - Wetter... fan, allt verkar hänga ihop
Citera
2010-11-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Wetter - internåklagare - överåklagare - Assange - Borgström - Bodström - GL - Wetter... fan, allt verkar hänga ihop

Tja, Sverige är ett litet land. Eliten e liten.
Citera
2010-11-22, 23:35
Medlem
Citat:

Med reservation för att jag inte känner till fakta och inte håller Corruptio för att vara ett sanningsvittne så får jag otrevliga vibbar rörande ett inlägg jag gjort i GL-tråden

https://www.flashback.org/sp22813341

Citat:
Har man sedan ett målsägandeombud som spelar dubbelt och informerar fel om överklagandetid och tid för att föra talan om sk domvilla så kan det hända att man inte får sin rätt och mäktiga brottslingar som exv GL kan komma att gå fria eller komma mycket lindrigt undan.
Citera
2010-11-23, 15:28
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
MrsMagoo skrev

Japp! Det är mycket möjligt. TB har varit djupt inblandad i polisens infiltratörverksamhet. Det går absolut inte att lita på TB i ett mål emot poliser.
Citera
2010-11-23, 16:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Riksnätverket Kvinna Rättslös när förövaren är Polis
Vi är på gång-Inget kan stoppa oss nu!!!!!

Nu ska vi rensalandet från korruptionen...Wetter & co ska få springa......
Vi är på gång....

http://www.facebook.com/group.php?gid=307382450241
Citera
2010-11-23, 16:27
Medlem
Mayitos avatar
Citat:

Björn Hurtig? Härligt. Det är advokaten som försvarar Julian Assange. Bra val. Den här kvinnan är i stort behov av en FÖRSVARSADVOKAT och inte ett målsägandebiträde....
Citera
2010-11-26, 15:39
Medlem
Från http://www.fria.nu/artikel/86062 hämtar jag två citat Johann Binninge från Rättssäkerhetsorganisationen, RO och därefter Kristian Augustsson från Riksenheten för polismål.

Citat:
Ursprungligen postat av Johann Binninge
– Jag vart inkopplad i det här för ungefär ett år sedan och jag har hela tiden sett att det är någonting som inte stämmer. När en person påstår att den utsatts för brott är det självklart att den anklagade tas in till förhör. Det här är ett mycket märkligt mål och det verkar som att det är någonting som polisen försöker dölja.

Citat:
Kristian Augustsson säger att utredningen pågår.

– Man kan väl säga att vi har nått ganska bra resultat. Och det har även kommit in många nya anmälningar.

Är det nya anmälningar mot Kalle?

– Ja, från samma håll, ja.

Rör anmälningarna samma sak som tidigare?

– Ja, det gör det ju delvis, men inte helt.

Varför har inte Kalle tagits in till förhör än?

– Jag vill inte kommentera utredningen men jag kan säga så mycket som att vi har en klar bild över vad som har hänt.

Kan det komma att väckas åtal?

– Nej, det är inte aktuellt med åtal. Det finns inte i sikte att det skulle bli det.

Innebär det att ni anser att anklagelserna mot Kalle inte stämmer?

– Det vill jag inte kommentera nu.

Augustsson inställning är märklig, måste jag säga. Jag håller med Binninge: "När en person påstår att den utsatts för brott är det självklart att den anklagade tas in till förhör." Även om anklagelserna skulle vara ogrundade, och "Lena" en psykopatisk rättshaverist, så måste man ju höra den anklagade om inte annat för att skingra misstankarna att den anklagade polisen skyddas. Jag har faktiskt svårt att tro att "Calle" inte har hörts, om än informellt. Hur kan annars åklagaren ha en "klar bild över vad som har hänt" samtidigt som de ju inte alls verkar tro på "Lenas" version?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in