2010-11-26, 15:45
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Augustsson inställning är märklig, måste jag säga. Jag håller med Binninge: "När en person påstår att den utsatts för brott är det självklart att den anklagade tas in till förhör." Även om anklagelserna är ogrundade, och "Lena" är en psykopatisk rättshaverist, så måste man ju höra den anklagade om inte annat för att skingra misstankarna att den anklagade polisen skyddas. Jag har faktiskt svårt att tro att "Calle" inte har hörts, om än informellt. Hur kan annars åklagaren ha en "klar bild över vad som har hänt" samtidigt som de ju inte alls verkar tro på "Lenas" version?

Inte många rätt här inte. Det är givetvis ingen självklarhet att någon måste förhöras.

Det är tvärtom så att det finns en anständighetsgräns innan någon kallas till förhör. Exempelvis är det inte ovanligt att män i sexmål inte hörs alls eftersom polisen med hjälp av kvinnornas uppgifter kan avgöra att anklagelserna inte håller någonstans. Då ska givetvis inte en oskyldig människa trakasseras i onödan.

Att polismannen inte hörts i denna del av utredningen är en självklarhet. Detta styrker dessutom det jag påstått hela tiden - att den här kvinnan är den här historiens enda förövare. Inga konstigheter alltså. Vi får hoppas på en hård och vägledande dom mot henne och att några av kvinnojourskvinnorna ryker samma väg.
Citera
2010-11-30, 11:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Känd polischef från Stockholm berättar till corruptio om varför den för grov våldtäkt, koppleri och grov misshandel misstänkte polisen Lars Wetter skyddas utav hela poliskåren i Stockholm.

“Lars Wetter har hållhakar på flera polischefer, den högsta toppen alltså, vilka har utnyttjat Wetters tjänster och vilka själva är inblandade i grov brottslighet… vapenförsäljning, knark och andra svarta affärer, tjänster och gentjänster“.

http://corruptio.blog.com/2010/11/29...ndra/#comments
Citera
2010-11-30, 11:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
MrsMagoo skrev
Känd polischef från Stockholm berättar till corruptio om varför den för grov våldtäkt, koppleri och grov misshandel misstänkte polisen Lars Wetter skyddas utav hela poliskåren i Stockholm.

Jag läste tidigare också vad han skrev.

Bl a: På fråga ifall polischef Leif Jennekvist är inblandad blir svaret klart och tydligt,

“ja, Jennekvist är den som har mest att förlora ifall Lars Wetter eller Wetters närmaste tjallar“.

Jennekvist var ju den som körde Lars Wetters ex-sambo till kvinnojouren, var det för att spionera åt Wetter?

“Ja exakt, men även för att Jennekvist ville fjäska för Åsa, Jennekvist visste ju då inte hur mycket information Åsa fått genom att Wetter låtit munlädret fladdra under fyllan“.

Stämmer det verkligen att Jennekvist körde "Åsa" till kvinnojouren? Mycket märkligt i så fall.
Citera
2010-11-30, 12:02
Medlem
Jeppe Soons avatar
Citat:
Känd polischef till Corruptio – Dom har hållhakar på varandra

Hoppas inte någon blir förvånad över dessa uppgifter! Detta är allmänt känt! Förvånad blir jag bara att någon innefrån som har berättat detta, kan det finnas någon där som inte är korrupt?
Citera
2010-12-16, 19:28
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe Soon
Hoppas inte någon blir förvånad över dessa uppgifter! Detta är allmänt känt! Förvånad blir jag bara att någon innefrån som har berättat detta, kan det finnas någon där som inte är korrupt?

Jo, jag blir alltmer förvånad ju längre jag läser i den här tråden! Du låter desillusionerad (med all rätt verkar det som). Men kan det vara möjligt att man får sparken från Polisen, om man sätter dit Wetter? Är facket också involverat?

Kan också dra paralleller med Göran Lindberg. Han måste väl också ha en massa info att hota med? Och där fanns poliser som vågade gripa honom och åklagare som vågade driva ärendet. Vad är skillnaden, ni som har insyn?

Tycker det är synd om den här tråden självdör, eftersom det är så uppenbart att Wetters ärende borde utredas ordentligt och sedan hanteras som ett vanligt mål hos Tingsrätten. Borde ju ligga i Wetters intresse också. Kan ju inte vara så kul att vara så utskämd, om han faktiskt inte "gjort något".

F ö hörde jag på radion igår Töllborn(??) från JO(??) - borde kollat detta ordentligt - men i vart fall så kritiseras polisens internutredningar å det grövsta: enkla förseelser behandlas snabbt och polismannen ifråga blir straffad, medan värre brott skjuts på i all oändlighet. Och då är väl Wetter ett bra bevis på det sistnämnda.

Mvh Camdrea
Citera
2010-12-17, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Jo, jag blir alltmer förvånad ju längre jag läser i den här tråden! Du låter desillusionerad (med all rätt verkar det som). Men kan det vara möjligt att man får sparken från Polisen, om man sätter dit Wetter? Är facket också involverat?

Kan också dra paralleller med Göran Lindberg. Han måste väl också ha en massa info att hota med? Och där fanns poliser som vågade gripa honom och åklagare som vågade driva ärendet. Vad är skillnaden, ni som har insyn?

Tycker det är synd om den här tråden självdör, eftersom det är så uppenbart att Wetters ärende borde utredas ordentligt och sedan hanteras som ett vanligt mål hos Tingsrätten. Borde ju ligga i Wetters intresse också. Kan ju inte vara så kul att vara så utskämd, om han faktiskt inte "gjort något".

F ö hörde jag på radion igår Töllborn(??) från JO(??) - borde kollat detta ordentligt - men i vart fall så kritiseras polisens internutredningar å det grövsta: enkla förseelser behandlas snabbt och polismannen ifråga blir straffad, medan värre brott skjuts på i all oändlighet. Och då är väl Wetter ett bra bevis på det sistnämnda.

Mvh Camdrea

Dennis Töllborg, professor i rättsvetenskap i Göteborg.

Vi får hjälpas åt att hålla liv i tråden. Den är alldeles för viktig för att självdö.

Skillnader, likheter och ev. kopplingar mellan Lindberg och Wetter har diskuterats. Finns ännu ingen klarhet i detta.
Citera
2010-12-19, 19:03
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Från http://www.fria.nu/artikel/86062 hämtar jag två citat Johann Binninge från Rättssäkerhetsorganisationen, RO och därefter Kristian Augustsson från Riksenheten för polismål.

Augustsson inställning är märklig, måste jag säga. Jag håller med Binninge: "När en person påstår att den utsatts för brott är det självklart att den anklagade tas in till förhör." Även om anklagelserna skulle vara ogrundade, och "Lena" en psykopatisk rättshaverist, så måste man ju höra den anklagade om inte annat för att skingra misstankarna att den anklagade polisen skyddas. Jag har faktiskt svårt att tro att "Calle" inte har hörts, om än informellt. Hur kan annars åklagaren ha en "klar bild över vad som har hänt" samtidigt som de ju inte alls verkar tro på "Lenas" version?

Instämmer fullständigt!
Citera
2010-12-19, 19:13
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Inte många rätt här inte. Det är givetvis ingen självklarhet att någon måste förhöras.

Det är tvärtom så att det finns en anständighetsgräns innan någon kallas till förhör. Exempelvis är det inte ovanligt att män i sexmål inte hörs alls eftersom polisen med hjälp av kvinnornas uppgifter kan avgöra att anklagelserna inte håller någonstans. Då ska givetvis inte en oskyldig människa trakasseras i onödan.

Att polismannen inte hörts i denna del av utredningen är en självklarhet. Detta styrker dessutom det jag påstått hela tiden - att den här kvinnan är den här historiens enda förövare. Inga konstigheter alltså. Vi får hoppas på en hård och vägledande dom mot henne och att några av kvinnojourskvinnorna ryker samma väg.

Mayito, du kan väl ändå inte hävda, att det är en självklarhet att denna polisman inte ska kallas till förhör? Detta m h t alla anmälningar han har på sig och där t o m hans kollegor varit vittnen till vad som hänt och kört sambon till sjukhus, där man utfärdat läkarutlåtande om hennes skador. Är hon så galen att hon själv åsamkat sig dessa och åklagaren "inser" det och därför inte fortsätter utredningen????

Kan du vara snäll och förklara vad hon skulle bli dömd för? Du har säkert beskrivit det tidigare, men många har säkert glömt/missat det. Dessutom är det ju inte bara hans f d sambo som anmält honom för misshandel mm utan även andra kvinnor.

Jag tycker att detta ärende är så f-bannat upprörande

Tack, artwood, för info om namn! Du verkar ha bra koll på allting - det skulle kanske vara bra att lägga ut "i Sverige ljuger vi inte" igen. Jag vet inte alls var i tråden jag ska leta (slött, jag vet )

Mvh Camdrea
Citera
2010-12-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Japp! Filmen med idioten Wetter är alltid värd att lägga upp i den här tråden med jämna mellanrum.

http://www.youtube.com/watch?v=du51TvQfENE

Här kan man avnjuta det berömda framträdandet av en av polisens "hedersmän".
Citera
2010-12-22, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Instämmer fullständigt!

Det händer en hel del grejor i detta fall just, en som kommer att skämmas som en gris blir Mayito som har så fel, han har nollkoll, CU håller på att skita på sig just nu.
Citera
2010-12-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Det händer en hel del grejor i detta fall just, en som kommer att skämmas som en gris blir Mayito som har så fel, han har nollkoll, CU håller på att skita på sig just nu.

Det låter ju alldeles utomordentligt. Då får vi verkligen hoppas på att du har rätt.
Citera
2010-12-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport

Förhoppningsvis kan vi kanske se fram mot synliga resultat, äntligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in