Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe Soon
Hoppas inte någon blir förvånad över dessa uppgifter! Detta är allmänt känt! Förvånad blir jag bara att någon innefrån som har berättat detta, kan det finnas någon där som inte är korrupt?
Jo, jag blir alltmer förvånad ju längre jag läser i den här tråden! Du låter desillusionerad (med all rätt verkar det som). Men kan det vara möjligt att man får sparken från Polisen, om man sätter dit Wetter? Är facket också involverat?
Kan också dra paralleller med Göran Lindberg. Han måste väl också ha en massa info att hota med? Och där fanns poliser som vågade gripa honom och åklagare som vågade driva ärendet. Vad är skillnaden, ni som har insyn?
Tycker det är synd om den här tråden självdör, eftersom det är så uppenbart att Wetters ärende borde utredas ordentligt och sedan hanteras som ett vanligt mål hos Tingsrätten. Borde ju ligga i Wetters intresse också. Kan ju inte vara så kul att vara så utskämd, om han faktiskt inte "gjort något".
F ö hörde jag på radion igår Töllborn(??) från JO(??) - borde kollat detta ordentligt - men i vart fall så kritiseras polisens internutredningar å det grövsta: enkla förseelser behandlas snabbt och polismannen ifråga blir straffad, medan värre brott skjuts på i all oändlighet. Och då är väl Wetter ett bra bevis på det sistnämnda.
Mvh Camdrea