2010-03-12, 10:08
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Du menar sms:en nu antar jag? Menar du att hon även ska ha orsakat sina skador då hon enligt uppgift i tråden kommit medvetslös in till akuten?

Den gravida 15-åringen? Är hon också sin egen förövare?

Du menar alltså att hon är oskyldigt dömd till besöksförbud och att hon lika oskyldigt delgivits misstanke om brott för förtal och ofredande och med stor sannolikhet snart lika oskyldigt åtalas för samma brott?

Förklara den biten först. Bevisbördan ligger helt på dig.

Först när du gjort detta kan vi diskutera varför det produceras så många värdelösa läkarintyg i vårt land under ett normalt år. Men först ska du förklara dig.
Citera
2010-03-12, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Du menar sms:en nu antar jag? Menar du att hon även ska ha orsakat sina skador då hon enligt uppgift i tråden kommit medvetslös in till akuten?

Den gravida 15-åringen? Är hon också sin egen förövare?
Nu börjar det komma ner på rätt nivå, jag är övertygad om att Wetter läser dessa inlägg och vet att sanningen börjar krypa närmare.. Det är märkligt att Mr M så kategoriskt anser att kvinnan är en galning, känner han henne?
Citera
2010-03-12, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Du menar alltså att hon är oskyldigt dömd till besöksförbud och att hon lika oskyldigt delgivits misstanke om brott för förtal och ofredande och med stor sannolikhet snart lika oskyldigt åtalas för samma brott?

Förklara den biten först. Bevisbördan ligger helt på dig.

Först när du gjort detta kan vi diskutera varför det produceras så många värdelösa läkarintyg i vårt land under ett normalt år. Men först ska du förklara dig.
Förklara ved du menar med värdelösa läkarintyg? Vad menar du med "normalt år"?
Citera
2010-03-12, 10:28
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelram
Förklara ved du menar med värdelösa läkarintyg? Vad menar du med "normalt år"?

Nej, jag vill först vänta in Tigerkids förklaring till att den här kvinnan oskyldigt dömts till besöksförbud och varför hon lika oskyldigt delgivits misstanke om brott. Det är fullt rimligt att kräva den förklaringen eftersom det uppenbarligen är det enda konkreta som kommit ut ur den härvan.

Eftersom Tigerkid också är en vit svensk medelålders kvinna är det verkligen på sin plats att hon förklarar hur rättsövergreppet mot den här kvinnan begås. Jag fattar det ärligt talat inte.

Det Tigerkid också - lite lustigt - missar är att det där läkarintyget finns i denna utredning. Polisen har alltså tagit hänsyn till läkarintyget. Och med detta i minne måste vi ta till oss fakta: kvinnan har dömts till besöksförbud och åtalas snart för brottsligt verksamhet.

Om jag behöver orera om pinsamma läkarintyg som produceras i Sveriges ett normalår så kommer jag att göra det. Men först ska Tigerkid berätta för oss alla hur rättsövergreppet mot denna kvinna sker.
Citera
2010-03-12, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Nej, jag vill först vänta in Tigerkids förklaring till att den här kvinnan oskyldigt dömts till besöksförbud och varför hon lika oskyldigt delgivits misstanke om brott. Det är fullt rimligt att kräva den förklaringen eftersom det uppenbarligen är det enda konkreta som kommit ut ur den härvan.

Eftersom Tigerkid också är en vit svensk medelålders kvinna är det verkligen på sin plats att hon förklarar hur rättsövergreppet mot den här kvinnan begås. Jag fattar det ärligt talat inte.

Det Tigerkid också - lite lustigt - missar är att det där läkarintyget finns i denna utredning. Polisen har alltså tagit hänsyn till läkarintyget. Och med detta i minne måste vi ta till oss fakta: kvinnan har dömts till besöksförbud och åtalas snart för brottsligt verksamhet.

Om jag behöver orera om pinsamma läkarintyg som produceras i Sveriges ett normalår så kommer jag att göra det. Men först ska Tigerkid berätta för oss alla hur rättsövergreppet mot denna kvinna sker.
Varför då? det är väl dåren Wetter som avhandlas i denna tråd, jag ska skakta med säkert avslöja honom, berätta händelser som gör att förstår att jag har insyn, betydligt närmare i hans närhet än han någonsin kan tro
Citera
2010-03-12, 11:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
artwood skrev
Enligt nämnde Cykelram (i Lindbergtråden), som säger sig vara väl insatt i ärendet, finns rättsläkarutlåtande från tillfälle då kvinnan inkommit medvetslös och misshandlad till akutsjukhus.

Händelseförlopp:

Den 10:e augusti 2008 fördes Lena medvetslös och blodig till Södersjukhuset.

Wetter anhölls i sin frånvaro för grov våldtäkt och misshandel.

Sedan när ärendet gick vidare till polisens interna utredning hävdes anhållningsorden och förundersökningarna. Detta trots att det fanns rättsintyg, vittnesmål och polisanmälningar som styrkte de rubricerade brotten.

Mer bevis: Ett hundratal hotfulla SMS från Wetter. Polisens interna utredning uppger dock att de inte kan koppla kontantkortet till ex-pojkvännen.

Lena lever nu gömd på en kvinnojour, hon ansökt om besöksförbud och larm 27 gånger. Tingsrätten och Polisens interna utredning har avslagit samtliga. Wetter beviljades besöksförbud mot henne på första försöket.

Lenas psykoterapuet säger att hon pressats av en poliskollega och en exfru till Wetter, båda har sagt till terapeuten att Lena är psykiskt sjuk och behöver vård.

Fallet har förhalats av Åklagare genom att han dröjt med att lämna in förordnande om målsägandebiträde till Stockholms tingsrätt.
Förklaring: Han säger att han inte visste vilken tingsrätt han skulle lämna in handlingarna till.

I debattprogrammet Kvällsöppet ställdes rikspolischef Bengt Svensson till svars för fallet. Där deklarerade han att poliser som begår misshandel i hemmet ska avskedas.

December 2009, En ny förundersökning mot Wetter startas.

Källa: http://www.fria.nu/artikel/81942

Jag hoppas verkligen dom nitar idioten Wetter den här gången.
Citera
2010-03-12, 12:11
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Händelseförlopp:

Den 10:e augusti 2008 fördes Lena medvetslös och blodig till Södersjukhuset.

Wetter anhölls i sin frånvaro för grov våldtäkt och misshandel.

Sedan när ärendet gick vidare till polisens interna utredning hävdes anhållningsorden och förundersökningarna. Detta trots att det fanns rättsintyg, vittnesmål och polisanmälningar som styrkte de rubricerade brotten.

Mer bevis: Ett hundratal hotfulla SMS från Wetter. Polisens interna utredning uppger dock att de inte kan koppla kontantkortet till ex-pojkvännen.

Lena lever nu gömd på en kvinnojour, hon ansökt om besöksförbud och larm 27 gånger. Tingsrätten och Polisens interna utredning har avslagit samtliga. Wetter beviljades besöksförbud mot henne på första försöket.

Lenas psykoterapuet säger att hon pressats av en poliskollega och en exfru till Wetter, båda har sagt till terapeuten att Lena är psykiskt sjuk och behöver vård.

Fallet har förhalats av Åklagare genom att han dröjt med att lämna in förordnande om målsägandebiträde till Stockholms tingsrätt.
Förklaring: Han säger att han inte visste vilken tingsrätt han skulle lämna in handlingarna till.

I debattprogrammet Kvällsöppet ställdes rikspolischef Bengt Svensson till svars för fallet. Där deklarerade han att poliser som begår misshandel i hemmet ska avskedas.

December 2009, En ny förundersökning mot Wetter startas.

Källa: http://www.fria.nu/artikel/81942

Jag hoppas verkligen dom nitar idioten Wetter den här gången.

Fördes medvetslös och blodig till Sös?

Lyssna nu. Vi har att göra med en uppenbart psykiskt sjuk kvinna. Att slå fast det handlar enbart om barmhärtighet. Som läget är nu utnyttjas denna kvinna av dumfeminister och så några snubbar med oklar diagnos tillhörande extremvänstern.

Söker man om besöksförbud 27 gånger och får nej samtliga gånger måste man lyssna - ett nej är ett NEJ! Åker man dessutom själv på besöksförbud vid första ansökan och man själv inte ser sambandet...ja, då spelar det ingen roll hur många gånger man åker in medvetslös och blodig till Sös. Ens trovärdighet höjs inte på något sätt. Tvärtom.

Jag föreslår att ni backar ur detta fall nu. Som det är nu beter ni er som riktiga praktgrisar.
Senast redigerad av Mayito 2010-03-12 kl. 12:14.
Citera
2010-03-12, 12:33
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Mayito skrev
Jag föreslår att ni backar ur detta fall nu. Som det är nu beter ni er som riktiga praktgrisar

Det här fallet handlar i grunden väldigt mycket om synen på vad som är våldtäkt och inte våldtäkt.

Polis och åklagarväsendets syn illustreras bra av kammaråklagare Rolf Hillegren nu smått berömda citat:
Citat:
– När man säger våldtäkt tänker man mest på riktiga ruggiga våldtäkter. Men tar man en man och en kvinna som känner varandra och kvinnan säger att hon inte har lust i dag, men mannen kör ändå. Visst är det oschysst, men kanske inte värt två års fängelse. Det liknar mer en ordningsförseelse, säger han.”

Efter han fick en chans att ändra sig.

Citat:
Jag borde inte ha använt ordet ’ordningsförseelse’, men jag står fast vid min uppfattning. Att inte ha samlag mot någons vilja är en utmärkt umgängesregel som dock passar bättre i etikettböcker än lagböcker… Jag vågar påstå att min syn på våldtäktsbrottet inte nämnvärt skiljer sig från mina kollegers

Här är en facebook grupp som passar dig bra Mayito: http://ko-kr.facebook.com/group.php?...d=307382450241. Där kan du diskutera mera.
Citera
2010-03-12, 12:36
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Det här fallet handlar i grunden väldigt mycket om synen på vad som är våldtäkt och inte våldtäkt.

Polis och åklagarväsendets syn illustreras bra av kammaråklagare Rolf Hillegren nu smått berömda citat:

Efter han fick en chans att ändra sig.

Här är en facebook grupp som passar dig bra Mayito: http://ko-kr.facebook.com/group.php?...d=307382450241. Där kan du diskutera mera.

Detta fall har absolut ingenting med synen på våldtäkt att göra. Det enda det här fallet handlar om är att avgöra hur fräscht det är att utnyttja psykiskt sjuka människor i politiska syften.

Och i min värld är det fullständigt smaklöst.
Citera
2010-03-12, 12:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Mayito skrev
Detta fall har absolut ingenting med synen på våldtäkt att göra. Det enda det här fallet handlar om är att avgöra hur fräscht det är att utnyttja psykiskt sjuka människor i politiska syften.

Och i min värld är det fullständigt smaklöst.

Hur vet du att hon är psykiskt sjuk? Tidigare i tråden skrev du att detta fall inte handlade om politik, vad är det som har fått dig att ändra dig nu?
Citera
2010-03-12, 13:00
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Hur vet du att hon är psykiskt sjuk?

1) Åker in "medvetslös och blodig" till sjukhus varpå polisen lägger ner utredningen, sätter besöksförbud på kvinnan och delger henne misstanke om brott.

2) Hon påstår att hon varit sambo med polismannen. Världens enklaste uppgift att kontrollera.

3) Hon ansöker om besöksförbud - 27 gånger - och missar att hon själv åkt på det.

4) Hon byter kontantkort till mobilen ofta och har därmed bevisligen hanterat minst ett flertal kontantkort. Hon hävdar sedan att det är polismannen som skickat hundratals hot- och porrsms till henne.

5) Hon söker skydd hos kvinnojourer trots att hon åkt på besöksförbud och delgetts misstanke om brott.

6) Hon försitter inte ett tillfälle att "tala ut" i medierna.

Bevisen är - glasklara. Ingenting mer behövs. Kvinnan klarar uppenbarligen inte att se sig själv i den stora stygga världen.

Citat:
Tidigare i tråden skrev du att detta fall inte handlade om politik, vad är det som har fått dig att ändra dig nu?

Jag syftade på att ni inte kan dra politiska slutsatser av det Bengt Svensson kläckte ur sig i ett debattprogram. Däremot är kvinnans entourage politiskt rakt igenom. Den här kvinnan uppger att hon liksom inte kan fatta hur den här polismannen hela tiden kunde få reda på hennes nya nummer trots att hon ständigt bytte kontantkort. Det hon säger där är att hon själv skickat dessa sms. Om man som "kvinnostödjare" inte hör detta så kan man utgå från att stödet enbart handlar om - politik. För någon äkta humanism går ju inte att skönja.
Citera
2010-03-12, 13:19
Medlem
Vem är poliskollegan som kontaktat terapeuten och även vittnat till Wetters fördel?
I en bloggkommentar påstods det vara AG.

Wetters påstående att han befunnit sig utomlands då sms:en skickats (ett mycket stort antal) är faktiskt en klassiker.
Olof Johansson sa detsamma i TV när han anklagades för att ha deltagit i den berömda Luciafesten under bordellaffären. Det är inte alltför svårt att ordna flygbiljetter och reseräkningar med rätta kontakter och uppbackning. En rätt välkänd metod för att dölja sina förehavanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in