Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Att någon velat skydda Wetter, men det är ju bara ett antagande.
Ju mer jag tänker på detta fallet, så anser jag att Lars Wetter kanske har anledning att känna sig oroad.
Det är helt klart att Rikspolischef Bengt Svensson, har beordrat att fallet skall tas upp igen.
Det verkar vara en ny politik på gång inom polisen när det gäller sexualbrott.
Skall det statueras exempel nu?

Ja, lagen om besöksförbud är ju till för att skydda enskilda så jag antar att var orsaken till att polismannen fick det.
Det handlar inte om någon politik alls. Bengt Svensson blev utsatt för ett dumfeministiskt bakhåll i ett tv-program dit den här kvinnan fick tillträde. I den situationen kläckte han ur sig detta. Vi kan utgå från att Bengt Svensson inte hade den blekaste aning om vad detta handlade om.
Det är således absolut ingenting som förändrats. Den här kvinnan kan inte på något sätt återfå sin trovärdighet. Ljug är ljug och det spelar ingen roll vad Bengt Svensson säger. Det är fortfarande ljug och den här kvinnan är precis lika galen i Sverige 2010 som hon hade ansetts vara i en stenåldersby.
Ni har också en lång väg att vandra för att återfå trovärdigheten. Bara för att Bengt Svensson var med i ett tv-program undkommer ni inte det bistra faktumet att ni höll inne med uppgifterna att den här kvinnan fått besöksförbud och att det är hon som är misstänkt för brott. Ni är fortfarande lika skyldiga.