2010-03-01, 12:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelram
Ja, det jag menar är GL känner Wetter och Gripenlöf, alla åker på bordellresa till Baltikum, LW anmäls för grov våldtäkt, ärendet läggs på CU=inget ska läcka ut och ärendet ligger fortfarande under utredning. GL grips och nu händer det grejor, smack så siter han där. Han har enligt åklagaren även varit hallick, men något nätverk finns inte...
Skulle man som sagt börja gräva skulle det komma upp en massa, vore intressant att jobba vidare på Wetter och hans koppling till GL.
Någon som vet något om Wetter, gift? sambo? barn?

Efter dina inlägg googlade jag lite och hittade en blogg som skrivs av en prostituerad tjej:

http://www.isabellalund.com/2007/12/14/forbannat-trott/

En av kommentarerna längst ned är rätt intressant:

"Kvinna Rättslös mot Polis!…Fick tips om din sida & att du skrivit om Poliserna Lars Wetter & Anders Gripenlöf efter deras idogna arbete mot prostitutuion.Anders blev dock avskedad som chef för Prostitutionsenheten & omplacerad efter sina kriminella metoder med dataintrång nu arbetar de tillsammans vid gränspolisen & sprider sin proppaganda vidare samtidigt som de utnyttjar kvinnor brutalt,det är en rättsröta utan dess like.De är dubbelmoralister i allra högsta grad & jag tror de flesta här i landet så Tv4 reportage om deras arrangerade bordellresor till Tallin där de förlustar sig på polisens tjänsteresor med deras pengar…nyhetskanalen.se sök ingen utredning om sexköp .Finns också pressmed på Polisförbundetshemsida.
Lars wetter har också i åratal brutalt misshandlat sina egna kvinnor i hemmet den siste anmälde men han skyddas av Polisledningen.Han har gjort en 15 årig kvinna gravid …Polisen gör inget….Han var anmäld för våldtäkt redan 95 inget hände ,det lades ned….Nu sedan hans siste sambo anmält har hon levt på flykt i 10 mån blivit upphittad av honom 4 ggr på kvinnojourer men POlisen gör inget.Den siste ggr hotade han skjuta henne…Polisen kom & hon flyttades men han går fri……finns att se på nyhetskanalen.se sök Sexanmäld Polis fick fortsätta jobba.
Han har också kränkt asylsökande som finns på youtube.se sök Faktum granskar Sveriges gränspolis.
Så ni förstår att det är inga snälla grabbar…& dessa jobbar stenhårt mot trafficking & psrostitution????Förstår ni vilken dubbelmoral….Det är som pedofiler som dras till barnyrken…det är samma vidriga handlingar dessa utför & skyddas av Polisledningen till…..Fick tips om denna sida & vad du skrev efter ett av deras uttalanden …Stå på dig …..Bra & starkt att skriva ……..
Gå gärna in & läs http://www.namninsamling.com/kvinna_utan_skydd
skriv under & sprid gärna vidare.
Tillsammans är vi starka!"
Citera
2010-03-01, 12:21
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Ang. Lilius: är lite osäker men tror det kom fram att TL var HIV-smittad och varit föremål för smittskyddsomhändertagande (smittfarligt beteende, själv varit prostituerad).

Intressant i Teresa Lilius-historien är att om man följer gamla artiklar, så har polisen först hittat ett kundregister med "5000 namn" för att lite senare bli "minst 800" och slutligen landa på "571"...
Citera
2010-03-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Intressant i Teresa Lilius-historien är att om man följer gamla artiklar, så har polisen först hittat ett kundregister med "5000 namn" för att lite senare bli "minst 800" och slutligen landa på "571"...

Många namn blir det.....och många namn "försvinner" . Det brukar vara så då högavlönande, inkompetenta och sexköpande gubbslemstorskar inom rättsväsendet fastnar med handen i dajmkrysset. Det finns undantag men dom är väldigt få.
Citera
2010-03-01, 12:33
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Hittade detta i JO anmälan, mig veteligen är inte Wetter dömd, digert anmälningsregister

Alltså, vad tänker du själv när du läser en sådan här JO-anmälan?

Nu är ju Justitieombudsmannen inte direkt känd som en myndighet dit människor med sans och balans vänder sig för att få hjälp. JO är ju rättshaveristernas hemvist. Detta innebär inte nödvändigtvis att enbart rättshaverister vänder sig dit - många människor har berättigade klagomål.

Men vad tänker du om detta?

Själv börjar jag skönja bilden av en snubbe som - agerar på ett väldigt bra och positivt sätt. Ann Wilkens är ett praktfullt psykfall som kvinnojourer använder sig av för att få till "rätt intyg" som de kan använda sig av. Det innebär att vi här pratar om rent och skärt bedrägeri som används mot helt vanliga män i maktsyfte.

Här sprang dumfeminsterna dock på - en snut. Ouch!

En snut med tillgång till intressanta dataregister. En snut som rimligen kan utredningsgång, beviskrav och bla bla bla. Då blev det tydligen inte lika roligt att leka kvinnosakskvinna längre. Vad vi med största sannolikhet ser här är en ganska så typisk - scam om går snett. Ett negerbrev från Nigeria för att tala till flashbackare. Kvinnojourerna brukar hålla på så här när saker går dem emot och att fyra av en kanonad av anmälningar i syfte att höja sanningshalten i det de påstår är - vanligt. Jag anser att detta beteende i högsta grad är olagligt och det är diverse lagar som borde kicka in.

Problemet är dock att kvinnojourernas fått en carte blanche att hålla på så här. När de skiter på män som inte kan systemet eller vet sina rättigheter så blir det sällan några problem. Men när de försöker med en snut som sitter på dataregister så sket de ner sig själva.
Citera
2010-03-01, 12:34
Medlem
Lofaszasegedbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Många namn blir det.....och många namn "försvinner" . Det brukar vara så då högavlönande, inkompetenta och sexköpande gubbslemstorskar inom rättsväsendet fastnar med handen i dajmkrysset. Det finns undantag men dom är väldigt få.

Tja, då blir det ju i det närmaste tvunget att tysta ned saken: befolkningen måste kunna lita på att polisväsendet inte är korrumperat.
Citera
2010-03-01, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
[/spoiler]

Alltså, vad tänker du själv när du läser en sådan här JO-anmälan?

Nu är ju Justitieombudsmannen inte direkt känd som en myndighet dit människor med sans och balans vänder sig för att få hjälp. JO är ju rättshaveristernas hemvist. Detta innebär inte nödvändigtvis att enbart rättshaverister vänder sig dit - många människor har berättigade klagomål.

Men vad tänker du om detta?

Själv börjar jag skönja bilden av en snubbe som - agerar på ett väldigt bra och positivt sätt. Ann Wilkens är ett praktfullt psykfall som kvinnojourer använder sig av för att få till "rätt intyg" som de kan använda sig av. Det innebär att vi här pratar om rent och skärt bedrägeri som används mot helt vanliga män i maktsyfte.

Här sprang dumfeminsterna dock på - en snut. Ouch!

En snut med tillgång till intressanta dataregister. En snut som rimligen kan utredningsgång, beviskrav och bla bla bla. Då blev det tydligen inte lika roligt att leka kvinnosakskvinna längre. Vad vi med största sannolikhet ser här är en ganska så typisk - scam om går snett. Ett negerbrev från Nigeria för att tala till flashbackare. Kvinnojourerna brukar hålla på så här när saker går dem emot och att fyra av en kanonad av anmälningar i syfte att höja sanningshalten i det de påstår är - vanligt. Jag anser att detta beteende i högsta grad är olagligt och det är diverse lagar som borde kicka in.

Problemet är dock att kvinnojourernas fått en carte blanche att hålla på så här. När de skiter på män som inte kan systemet eller vet sina rättigheter så blir det sällan några problem. Men när de försöker med en snut som sitter på dataregister så sket de ner sig själva.

Håller till viss del med dig, men varför utreds det inte? det är ju det som är lite kärnfrågan. OM nu Wetter är oskyldig så är det väl viktigt att det utreds, eller hur? OM nu Wetter är skyldig till något av det som läggs honom till last, varför lagförs han inte? Och då kommer vi tillbaka till tråden, jag menar att det finns kopplningar som gör att det tystas ned. Hade Wetter hetat Kalle Karlsson och bott i Västerås hade han vid laget varit såväl anhållen, häktad och dömd.
Citera
2010-03-01, 12:51
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Håller till viss del med dig, men varför utreds det inte? det är ju det som är lite kärnfrågan. OM nu Wetter är oskyldig så är det väl viktigt att det utreds, eller hur? OM nu Wetter är skyldig till något av det som läggs honom till last, varför lagförs han inte? Och då kommer vi tillbaka till tråden, jag menar att det finns kopplningar som gör att det tystas ned. Hade Wetter hetat Kalle Karlsson och bott i Västerås hade han vid laget varit såväl anhållen, häktad och dömd.

Men lyssna nu. Det är ju - FULLT RIMLIGT!

För fan!

Jag vet inte om du är man eller kvinna men skitsamma. Ponera att jag polisanmäler dig för misshandel. Du kallas till polisförhör och då uppger du att du verkligen inte misshandlat "den där Mayito" eftersom "det är anonym snubbe på ett suspekt nätforum" som du inte ens har en aning om vem det är vilket inte spelar någon roll eftersom du ändå aldrig någonsin slagit någon.

Du får lämna ditt DNA, du ställs upp i en konfrontationsgrupp med andra och du blir anhållen misstänkt för misshandel. Du blir senare häktad och får sitta där. Under den här tiden blir du inte förhörd något mer. Fyra månader senare släpps du med motiveringen att utredningen är nerlagd eftersom "brott inte kan styrkas".

Här har du en utredning á la Perfekt. Nöjd?

Nja, skulle inte tro det, va? Du ser ju själv hur sjukt detta låter. Det är helt orimligt att göra en "riktig" utredning á la Perfekt bara för att - någon tycker så. Det måste finnas någon rimlighet i ageranden och beslut. Det måste finnas - till att börja med - skälig misstanke om brott. Det ska alltså inte räcka med att en idiot på ett närforum anmäler dig för detta ska få oerhörda konsekvenser för dig.

Eller hur?

Och den här soppan innehåller alla de ingredienser för ett beslut som innebär att - ingenting ska utredas. Min polisanmälan mot dig säger mycket om mig men inte något om dig, eller hur? Det är exakt samma sak här. JO-anmälan bevisar bortom alla tvivel att det är den andra parten det är fel på.
Citera
2010-03-01, 13:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Hittade detta i JO anmälan, mig veteligen är inte Wetter dömd, digert anmälningsregister

Fick hans före detta eller kvinnojouren igenom något besöksförbud?
Citera
2010-03-01, 13:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
cykelram skrev
Ja, det jag menar är GL känner Wetter och Gripenlöf, alla åker på bordellresa till Baltikum, LW anmäls för grov våldtäkt, ärendet läggs på CU=inget ska läcka ut och ärendet ligger fortfarande under utredning. GL grips och nu händer det grejor, smack så siter han där. Han har enligt åklagaren även varit hallick, men något nätverk finns inte...

Detta fallet blir bara roligare och roligare.
Jonas Trolle har under många år arbetat med något som heter projekt europa som handlar om gränsöverskridande människohandel.
Ett gränsbefäl vid gränspolisen arrangerade en bordellresa till Tallin, var det Wetter som arrangerade den? Detta polisanmäldes av polisförbundets ordförande Jan Karlsen men det tystades ned.

Man kanske börjar förstå nu varför Jonas Trolle kallar till en desperat presskonferans där han hävdar att det inte finns något nätverk och att Göran är ensam misstänkt.
Citera
2010-03-01, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Men lyssna nu. Det är ju - FULLT RIMLIGT!

För fan!

Jag vet inte om du är man eller kvinna men skitsamma. Ponera att jag polisanmäler dig för misshandel. Du kallas till polisförhör och då uppger du att du verkligen inte misshandlat "den där Mayito" eftersom "det är anonym snubbe på ett suspekt nätforum" som du inte ens har en aning om vem det är vilket inte spelar någon roll eftersom du ändå aldrig någonsin slagit någon.

Du får lämna ditt DNA, du ställs upp i en konfrontationsgrupp med andra och du blir anhållen misstänkt för misshandel. Du blir senare häktad och får sitta där. Under den här tiden blir du inte förhörd något mer. Fyra månader senare släpps du med motiveringen att utredningen är nerlagd eftersom "brott inte kan styrkas".

Här har du en utredning á la Perfekt. Nöjd?

Nja, skulle inte tro det, va? Du ser ju själv hur sjukt detta låter. Det är helt orimligt att göra en "riktig" utredning á la Perfekt bara för att - någon tycker så. Det måste finnas någon rimlighet i ageranden och beslut. Det måste finnas - till att börja med - skälig misstanke om brott. Det ska alltså inte räcka med att en idiot på ett närforum anmäler dig för detta ska få oerhörda konsekvenser för dig.

Eller hur?

Och den här soppan innehåller alla de ingredienser för ett beslut som innebär att - ingenting ska utredas. Min polisanmälan mot dig säger mycket om mig men inte något om dig, eller hur? Det är exakt samma sak här. JO-anmälan bevisar bortom alla tvivel att det är den andra parten det är fel på.
Jag vet inte om vi pratar om varandra, jag håller lite mer sansad ton.
Jag håller med dig om att det inte ska räcka med att någon påstår att något har hänt, absolut inte.
Nu är jag inte insatt i vad som uträtts i hans, Wetters, fall, men det jag kan konstatera är att det är flera anmälningar som fortfarande ligger under utredning, det går varken bakåt eller framåt. I vanliga fall, helt felaktigt, så sitter den som anklagas direkt inlåst för att inte skada eller påverka utredningen. Jag ser att det finns en kopplning mellan GL och Wetter, båda är tydligen intresserade av att springa till prostituerade och det som jag då misstänker är att det kan finnas de som har hållhakar på varandra. Jag håller inte JO speciellt högt heller, och det är inte JO anmälan i sig som är det intressanta, det är de stora antalet anmälningar som inte reds ut som är den springande punkten, eller hur?
Citera
2010-03-01, 13:18
Bannlyst
Citat:
Jag håller med dig om att det inte ska räcka med att någon påstår att något har hänt, absolut inte.
Nu är jag inte insatt i vad som uträtts i hans, Wetters, fall, men det jag kan konstatera är att det är flera anmälningar som fortfarande ligger under utredning, det går varken bakåt eller framåt. I vanliga fall, helt felaktigt, så sitter den som anklagas direkt inlåst för att inte skada eller påverka utredningen. Jag ser att det finns en kopplning mellan GL och Wetter, båda är tydligen intresserade av att springa till prostituerade och det som jag då misstänker är att det kan finnas de som har hållhakar på varandra. Jag håller inte JO speciellt högt heller, och det är inte JO anmälan i sig som är det intressanta, det är de stora antalet anmälningar som inte reds ut som är den springande punkten, eller hur?
Tydligen så avsåg JO anmälan att inte polisen utreder anmälningarna och att det tagit för lång tid, sett ur såvål målsägandens som den misstänktes syn.
Citera
2010-03-01, 13:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Poliser som är misstänkta brukar väl också tas ur tjänst så länge utredningen pågår. Är det aktuellt i det här fallet eller arbetar han fortfarande som polis?

Från vilka datum är anmälningarna?

Övergrepp i rättssak är normalt (när inte poliser är inblandade) ett mycket allvarligt brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in