Det känns som att man kan sätta likhetstecken mellan GL, LW och AG. Googlade AG och det första som dök upp var denna mycket politiskt korrekta artikel:
Citat:
"När Anders Gripenlöf började arbeta på Malmskillnadsgatan för sju år sedan hade han svårt att förstå vad det egentligen var som hände här. Vad drev tjejerna att sälja sina kroppar? Han gick till biblioteket och lånade en tio år gammal prostitutionsutredning och flera andra tjocka böcker och forskarrapporter om sexhandel. Han talade med socialarbetare och frivilligorganisationer, och tyckte sig plötsligt förstå kvinnornas situation." (Åh, en AHA-upplevelse!)
"- Då började jag känna ett engagemang för att försöka få bort det här.
Han berättar att de allra flesta prostituerade varit utsatta för sexuella övergrepp som barn. Och han säger att tanken att någon har rätt att köpa en annan människas kropp är precis samma tanke som den som låg bakom slavhandeln. Det handlar om utnyttjande, om en grupps makt och överhöghet över en annan,
- För mig handlar det inte om sex. Sexualitet är något ömsesidigt. Det som sker här är helt ensidigt."
Visst var han med i Tallin?
Den här artikeln är sedan 2005. Samtidigt som LW hade ett uppdrag inom ungdomsverksamheten i Gbg (bland ungdomar med problem och som var omhändertagna - har tyvärr inte hitta på vilket sätt han var inblandad).
Hela artikeln finns här:
http://www.dn.se/nyheter/han-stor-oc...ndeln-1.392066
Det är förvånansvärt många höga poliser som brinner för kvinnors rättigheter och när man samtidigt tar del av den här Trelleborgspolisens konstiga blogg ("ollning" av poliskvinnors bilar, herrelös bil, när kvinnor kör etc), så känns det inte så tillförlitligt. Fast jag tycker inte han är i klass med GL & Co. Inte att undra på att GL måste ut i landet och tala alla till rätta.
Nu handlar ju den här tråden inte om AG, så det kanske är OT, men jag kan föreställa mig att han är inblandad.