Ursprungligt inlägg men raderat?
Tragisk olycka, tänker på hans nära o kära!
Nu till en fundering. Låst dörr och livsfarlig miljö innanför.
Ni som sysslar med UE vad gör ni med knackade hänglås och brutna dörrar
efter era besök? Låser ni efter er? Denna låsta dör rkan ju vart vidöppen eller?
Jag inser självklart att man inte kan belasta er UEare som en grupp.
Men frågan kvarstår, lämnar ni livsfarliga vägar öppna efter er?
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
"Ni som sysslar med UE" var väldigt väntat och jag kan förstå dessa frågor. Jag ska besvara din fråga men först. Jag satt i bilen i morse när jag hörde på radion att en ung pojke hade ramlat 30 meter. Jag förstod ganska omgående att det inte hörde till det vanliga. Mycket riktigt här på FB fanns det en tråd om detta. Det är givetvis oerhört tragiskt att sådant händer. Men det kan hända varsomhelst, påkörd av en bil på väg till skolan t.ex. Så hör man aldrig "ni som sysslar med bilism". Du säger att man inte kan klandra alla vilket är bra. UE är inte alls häftigt eller extremt på något sätt. Det är media som blåser upp detta. Jag har själv spanat på objekt med äldre herrar i pensionsåldern och jag tror även gemeneman har UE:at någongång. Kanske något så oskyldigt som en rundvanddring vid en invigning av något. Det är inte mer spännande än så. Det har inget med hip-hip att göra eller vad nu som tidigare gjorts gällande. Jag kan dessutom nämna att jag enskilt aldrig klippt eller brutit något. Är det bommat kommer inte jag in, svårare än så är det inte. Dock finns det sorgligt nog en del som tycker detta är jättehäftigt, poserar stolt med bultsax inför vännerna. Trissar upp varandra på forum. Se bara vilket låg standard i denna tråd, man skäms ju. En del gör tydligt detta blott för spänningen, sedan tröttnar de på det och åker off-pist istället. Så är det, de vill bara bocka av Akay från sin lista inget mer med det. Samma människor som beter sig illa mot den som utgett sig för att vara systern. Jag hoppas att det går att få bort denna "häftig-stämpel" som media målat upp. Som en del uppenbarligen vill vara del av. Detta är direkt skadligt och lär sannerligen leda till annat allvarligt i framtiden.
Det verkar vara en tragisk olycka och mina tankar går till familjen.
Ja visst är det tragiskt. men det är ju oerhört vårslöst om UE-folk INTE återställer spärrade ingångar.
Då kan ju vilken liten kid som helst gå in!