Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-03, 22:48
Bannlyst
Jag har lånat detta account för det här inlägget, för jag behöver ta kontakt med folk som känner till UE ordentligt, och kanske kan komma med viktigt information. Detta är alltså inte Ozembe som skriver.

Min 13 åriga lillebror har gått ner i något utav tunnelsystemen, eller urban exploring områdena vid Slussen i Stockholm, förmodligen vid halv fyra tiden på tisdag den 2:a mars. Vi tror att han fått hjälp av och eventuellt gått ner tillsammans med en lite äldre (kankse 15 år gammal) kille som heter Sean (Shaun, Jean... ingen känner till honom, hans efternamn eller hur hans namn stavas). Min bror Gabriel har bara träffat denna kille någon gång, så vitt vi vet. Gabriel har inte hört av sig på 36 timmar nu. Alla som känner honom, även hans närmaste vänner (som bidragigt med mest information) är extremt oroliga. Jag är tacksam för all sorts information, vill bara få tillbaka min lillebror. Om ni har någon information om UE vid slussen, denna Sean, eller vad som helst egentligen är jag ytterst tacksam!

/Antonia
Citera
2010-03-03, 22:54
Medlem
Verdess avatar
Jag antar att du redan har kontakt med polisen? FB är sällan en särskilt bra sida om man vill ha organiserade räddningsoperationer.
Citera
2010-03-03, 23:11
Medlem
Hur vet ni att han gått ner i tunnelsystemet då? Har han gjort det förut och "skvallrat" för dig? Vart kommer ni ifrån? Tar för givet att det är Gabriel, 13 som Aftonbladet skriver om.
Intressant fall måste jag säga.

Känns ju lite "tomtigt" att hans syrra tar upp det här på FB om tunnelritningar och system. Handlar det om en 13 årig killes försvinnande borde Polis och folk som har ritningarna vara inblandade för längesen.

// Fiera
Citera
2010-03-03, 23:13
Bannlyst
Ja vi har kontaktar polisen, men de gör inte så mycket! :/
Citera
2010-03-03, 23:13
Medlem
Infernuss avatar
Ring snuten...Tro inte någon här på FB skulle UEa med en 13 åring...Surt att höra dock! Det är antagligen Tariq som han har gått ner i vilket är utrymmet ovanför stationen...Ryktet säger att Templet är öppet igen så det är inte omöjligt att han har tagit sig in där och inte kunnat ta sig ut igen...

Edit: Hur vet du att han är nere i underjorden? Sa han det till dig innan han åkte? AB borde ha nämnt det mao...
Senast redigerad av Infernus 2010-03-03 kl. 23:18.
Citera
2010-03-03, 23:15
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozembe
Ja vi har kontaktar polisen, men de gör inte så mycket! :/

Handlar det om ett barn som är försvunnet nere i tunnelsystem under sthlm så är det första prio hos polisen, speciellt efter ett dygn. Innan det brukar dom avvakta då i princip alla hittar hem.
Citera
2010-03-03, 23:15
Medlem
Mr.Scullys avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6716061.ab

Även AB verkar ha fått nys om det hela.
Citera
2010-03-03, 23:17
Bannlyst
Usch, otäckt som fan, hoppas verkligen att ni hittar honom igen!
Citera
2010-03-03, 23:18
Medlem
Får hoppas att han dyker upp snart ! Barn brukar ha en förmåga att göra det helt oskadda ! Klart att ni är oroliga, fattas bara annat, men ingen idé att försöka tänka i banor vad som hänt eller inte. Sannorlikheten att ni hittar han välbehållen är väldigt stor skulle jag vilja säga.
Skriv ut en EL på Facebook med. Nån kanske vet ?
Citera
2010-03-03, 23:21
Medlem
ant's avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?p=21795087
Citera
2010-03-03, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiera
Hur vet ni att han gått ner i tunnelsystemet då? Har han gjort det förut och "skvallrat" för dig? Vart kommer ni ifrån? Tar för givet att det är Gabriel, 13 som Aftonbladet skriver om.
Intressant fall måste jag säga.

Känns ju lite "tomtigt" att hans syrra tar upp det här på FB om tunnelritningar och system. Handlar det om en 13 årig killes försvinnande borde Polis och folk som har ritningarna vara inblandade för längesen.

// Fiera

Nej han har inte skvallrat för oss i familjen, utan han har berättat för sina vänner och visat dem exakt vart han ska gå ner, han försökte även få med sig dem. Men de ville inte. Tänk på att de alla är runt 13 år gammla. Jag skriver på flashback för att jag och min familj inte vet vart vi ska vända oss längre.
Citera
2010-03-03, 23:23
Medlem
aceblacks avatar
Det borde väl rimligtvis vara folk nere i tunnlarna och leta nu. Det brukar väl vara något bolag som patrullerar där regelbundet och känner till exakt hur tunnlarna går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in