2010-03-22, 19:55
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic

1) Nej, inte anpassade, men de är konstruerade av människor i vårt samhälle, där man då naturligtvis mäter på ett sånt sätt som passar i vårt samhälle.

2) Att en "svensk" dödar en "svensk" är tydligen inte alls lika farligt som om en "turk" gör det.

1) Men de svarta har varit en del av det amerikanska samhället i hundratals år! Exakt var är det som det går snett, menar du?

2) Dådet i sig är lika moraliskt förkastligt, märk mina ord. Men med MIN politik skulle turken inte ha befunnit sig här, och skulle således aldrig ha kunnat döda en svensk. Med DIN politik har vi (och det kan du knappast säga emot) fått en uppseendeväckande förhöjning av våldsbrottslighet och personrån och våldtäkter i Sverige. Våra egna dårar kan vi inte - och bör inte - skicka någon annastans än till fängelset, men invandrarna BEHÖVER inte vara här. De går att välja bort. Och det gör jag. Och färre svenskar dör. Och jag blir lite gladare.
2010-03-22, 19:56
Medlem
servuss avatar
Citat:
Jag är inte bekant med den studien (länk?), men dock med Ravens matriser:

Från wikipedia:
"Två anmärkningsvärda, och relativt nya, upptäckter är i första hand att antalet testpoäng erhållna av individer som lever i länder med en tradition av läs- och skrivkunnighet (från Kina, Ryssland och Indien till Europa och Kuwait) är mycket lika. I andra hand så har däremot testpoängen i alla länder ökat så pass dramatisk att 50 % av våra mor- och farföräldrar skulle ha överlåtits till specialklasser under skoltiden om de skulle bedömas efter dagens normer (Flynneffekten). Det finns fortfarande inte några uppenbara förklaringar till detta fenomen som håller."

Också från Wikipedia:
Citat:
Two large samples of Spanish children were assessed with a 30-year gap. Comparison of the IQ distributions indicated that

1. the mean IQ had increased by 9.7 points (the Flynn effect),
2. the gains were concentrated in the lower half of the distribution and negligible in the top half, and
3. the gains gradually decreased as the IQ of the individuals increased
Som framgår är Flynneffekten försumbar för den hälft med högre IQ en medel, vilket borde inräkna ingenjörsstudenter.
Jag kan tyvärr inte länka till studierna då man måste komma åt dem från universitetskonto. Du får söka på ditt eget universitets om du har ett eller beställa på biblan.

Jensen Effects among African, Indian, and White
engineering students in South Africa on Raven’s Standard
Progressive Matrices
J. Philippe Rushtona, Mervyn Skuyb, Peter Fridjhonb
Department of Psychology, The University of Western Ontario, London, Ontario, Canada N6A 5C2
Division of Specialized Education, The University of the Witwatersrand, Johannesburg 2050, South Africa

Heter den, men det står inget där man inte kan få ut av sammanfattningen.
2010-03-22, 20:01
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Men de svarta har varit en del av det amerikanska samhället i hundratals år! Exakt var är det som det går snett, menar du?

2) Dådet i sig är lika moraliskt förkastligt, märk mina ord. Men med MIN politik skulle turken inte ha befunnit sig här, och skulle således aldrig ha kunnat döda en svensk. Med DIN politik har vi (och det kan du knappast säga emot) fått en uppseendeväckande förhöjning av våldsbrottslighet och personrån och våldtäkter i Sverige. Våra egna dårar kan vi inte - och bör inte - skicka någon annastans än till fängelset, men invandrarna BEHÖVER inte vara här. De går att välja bort. Och det gör jag. Och färre svenskar dör. Och jag blir lite gladare.

1) Det är där jag tror att de socioekonomiska faktorerna kommer in i bilden. Rasism, fördomar, fattigdom, sämre skolor och sjukvård etc.

2) Jaja, du får ju tycka vad du vill. Jag har hittills aldrig träffat en invandrare som varit varken otrevlig, våldsam, hotfull eller våldtäktsbenägen. Dock en hel drös etniska svenskar. Vad nu det är, det får jag inget svar på eller? Att vår integrationspolitik lämnar mycket att önska ska man dock inte lasta invandrarna för i min värld. Självklart finns det rötägg bland dem, jag är inte dum eller blind, och dessa bör faktiskt skickas hem. Men det finns det överallt. Och alla dessa länkar om våldsamheter i Afrika tycks ganska små jämfört med vad den vite mannen åstadkommit genom historien.
2010-03-22, 20:01
Medlem
Adazanims avatar
Citat:

Slavar i 500 år och fullständiga medborgerliga rättigheter i drygt 50 år.
Inte så länge sen dom inte fick gå i samma skolor som vita.

Men, har ni lyckats klargöra den vita mannens överlägsenhet och negerns inkompetens med "vetenskapliga" källor än? Hur går det?
Senast redigerad av Adazanim 2010-03-22 kl. 20:12.
2010-03-22, 20:06
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Då har 349 bluffmakare att avslöja här då. Jag väntar.

http://www.biography.com/blackhistory/people/legal.jsp

Alltså, kolla under Scientists & Educators.

Övertalande predikant
Astronom och matematiker vars mest uppseendeväckande bedrift var att bygga en exakt träklocka
Utbildare och kvinno-aktivist
Elektroniska förbättringar
Utbildare och aktivist för svarta

etc.

29 stycken. Varav merparten faller under "educators", vilket inte sällan visar sig vara aktivister för kvinnor eller svarta.

Är detta det enda som krävs för att hamna i de svartas absoluta hjärntrust?

Var är deras Newton? Galilei? De lyser med sin frånvaro.
2010-03-22, 20:07
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Också från Wikipedia:

Som framgår är Flynneffekten försumbar för den hälft med högre IQ en medel, vilket borde inräkna ingenjörsstudenter.
Jag kan tyvärr inte länka till studierna då man måste komma åt dem från universitetskonto. Du får söka på ditt eget universitets om du har ett eller beställa på biblan.

Jensen Effects among African, Indian, and White
engineering students in South Africa on Raven’s Standard
Progressive Matrices
J. Philippe Rushtona, Mervyn Skuyb, Peter Fridjhonb
Department of Psychology, The University of Western Ontario, London, Ontario, Canada N6A 5C2
Division of Specialized Education, The University of the Witwatersrand, Johannesburg 2050, South Africa

Heter den, men det står inget där man inte kan få ut av sammanfattningen.

I ett spanskt test ja. Om du läser hela texten så blir ju resultatet ett annat.

Nix, mina universitetsstudier är avslutade. Men ok, jag tror väl på dig om du säger att sammanfattningen räcker.
2010-03-22, 20:08
Medlem
servuss avatar
Citat:
2) Jaja, du får ju tycka vad du vill. Jag har hittills aldrig träffat en invandrare som varit varken otrevlig, våldsam, hotfull eller våldtäktsbenägen.
Vilken otroligt komisk dubbelnegation. Du har alltså bara träffat våltäktsbenägna, hotfulla, våldsamma invandrare?
Dock förstår jag ju vad du menar och du kan allvarligt inte mena det där. Du måste driva med oss.
2010-03-22, 20:10
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Alltså, kolla under Scientists & Educators.

Övertalande predikant
Astronom och matematiker vars mest uppseendeväckande bedrift var att bygga en exakt träklocka
Utbildare och kvinno-aktivist
Elektroniska förbättringar
Utbildare och aktivist för svarta

etc.

29 stycken. Varav merparten faller under "educators", vilket inte sällan visar sig vara aktivister för kvinnor eller svarta.

Är detta det enda som krävs för att hamna i de svartas absoluta hjärntrust?

Var är deras Newton? Galilei? De lyser med sin frånvaro.

Detta är, så vitt jag vet, endast amerikaner, dvs de har haft väldigt lite tid på sig. Än idag har de knappast samma möjligheter som vita på många håll.
2010-03-22, 20:12
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim

Slavar i 500 år och fullständiga medborgerliga rättigheter i drygt 50 år.
Inte så länge sen dom inte fick gå i samma skolor som vita.

Fram till trettonhundratalet hade vi i Sverige slaveri, men det avskaffades av kyrkan. Märkligt att 1300-talet, som för övrigt var ett av våra värsta år, inte minst på grund av kylan och pesten och missväxten och överbefolkning, inte visar en rejäl epidemi av våldtäkter - både på kvinnor och flickor och bebisar.

Exakt VAD är det med att ha varit slav som gör att man våldtar i högre utsträckning än andra raser som man delar land med? Och jag ger mig tusan på att merparten av de 40 000 svarta våldtäktsmän som våldtog vita kvinnor 2005 inte var över 50... utan däremot födda med fulla medborgerliga rättigheter, samt väldigt lång tid efter slaveriets avskaffande.
Senast redigerad av Cimmerian 2010-03-22 kl. 20:17.
2010-03-22, 20:13
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Än idag har de knappast samma möjligheter som vita på många håll.

Jag skulle vilja att du belägger detta lite mer, tack. Vilken information har du som ligger till grund för ditt uttalande?
2010-03-22, 20:14
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Vilken otroligt komisk dubbelnegation. Du har alltså bara träffat våltäktsbenägna, hotfulla, våldsamma invandrare?
Dock förstår jag ju vad du menar och du kan allvarligt inte mena det där. Du måste driva med oss.

Nej, jag driver inte med er, det är helt sant. Dock känner jag till en kolsvart kille som väl inte var så klyftig misstänker jag. Han var med i VAM på -90-talet nån gång sades det. De var ju inte heller så klyftiga iofs.
Men som jag sa så vet jag att de finns, att invandrare är överrepresenterade i varierande grad i många typer av brott osv.
2010-03-22, 20:16
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Nä, det är inte en enda forskare som duger, han är dock känd för sitt citat där han kritiserar IQ-tester på afrikaner, därför nämnde jag honom i förbifarten.

http://www-personal.umich.edu/~nisbett/

Vilka mer forskare går på hans linje?

Då stämmer alltså inte:

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_E._Nisbett

Nisbett's most recent book Intelligence and How to Get It: Why Schools and Cultures Count argues against the general consensus in behavioral genetics.

Då går han inte emot den generella konsensus som verkar råda angående genetik och IQ?

Är det det du säger?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in