2010-03-22, 19:15
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Så hela påståendet ''Namibia har dock statisktik t ex, som ligger långt under de flesta västländernas nivåer'' hade som syfte att leda `oss´ till en källa låter föga trolig.

Vad snackar du om? Jag har, så vitt jag vet, inte fört våldtäkter på tal (om du syftar på) i denna tråden. Sluta göra bort dig och lyfta bort fokus från ämnet.

Hur är fakta rasistiskt? Förklara det för mig, snälla. Negrer genom historien har de facto varit underlägsna alla olika folkslag, på alla plan. Om du inte har några belägg som påvisar något annat eller oförmögen att bemöta dem sakligt, kan du överge debatten. Jag är inte intresserad av känslomässiga mundiarréer i form av personangrepp.

Ja, jag väntade mig att få ett sådant svar, eftersom jag är mycket väl medveten om de enorma skillnader som finns ang. brottsrubriceringar, beviskrav etc etc när det gäller just våldtäkt.

Tja, jag blandade väl ihop dig med nån annan då. Det var dock på tal ett antal gånger i den tråden, vilket du borde ha sett. Konstigt att du inte snabbt var där och förklarade Finlands svaga våldtäktslagstiftning, när du var så snabb här...

Fakta? Du skrev en löjlig liten mening, inga fakta, ingenting. På alla plan är så totalt felaktigt det bara kan bli. Fina belägg du presenterade där. Inte kasta sten i glashus.
Jag minns inte att jag tvingat dig att svara?
2010-03-22, 19:19
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Ja, att vi bygger olika sorters samhällen är ju uppenbart. Men du sa att testerna var ANPASSADE till oss vita, och jag anser att du måste förtydliga dig på den punkten. Exakt till VAD är testerna anpassade så att det ska passa vita? Och om ni alla är lika och allt det där: HUR kan man överhuvudtaget anpassa ett test till en viss ras (som ju inte existerar, säger ni?)

Är det till socioekonomisk grupp du menar att IQ-testen är anpassade till?

Sluta vara så övertygande och pedagogisk. Jag får tics i ruggdunkarhanden. Det vore intressant att få veta på vilket sätt en sådan här fråga är missanpassad till svarta:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/RavenMatrix.gif
som användes i studien på de sydafrikanska svarta ingenjörstudenteran jag länkade till...
2010-03-22, 19:30
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Självklart:

Jensen Effects among African, Indian, and White engineering students in South Africa on Raven's Standard Progressive Matrices 2002
J. Philippe Rushtona, Mervyn Skuyb, Peter Fridjhonb

Eller denna:
Performance on Raven’s Advanced Progressive Matrices
by African, East Indian, and White engineering students
in South Africa 2003
J. Philippe Rushtona, Mervyn Skuyb, Peter Fridjhonb

Svarta ingenjörsstudenter har samma IQ som Lisa Svensson i kassan på Ica (inget ont om henne). Det är dessa blivande ingenjörer som skall ta hand om Sydafrikas kärnkraftverk i framtiden. Låter väll betryggande? Alltså, institutionerna i Sydafrika hade inte fungerat utan de vita akademikerna och kommer inte att göra det i framtiden då dessa körs ut.

Jag är inte bekant med den studien (länk?), men dock med Ravens matriser:

Från wikipedia:
"Två anmärkningsvärda, och relativt nya, upptäckter är i första hand att antalet testpoäng erhållna av individer som lever i länder med en tradition av läs- och skrivkunnighet (från Kina, Ryssland och Indien till Europa och Kuwait) är mycket lika. I andra hand så har däremot testpoängen i alla länder ökat så pass dramatisk att 50 % av våra mor- och farföräldrar skulle ha överlåtits till specialklasser under skoltiden om de skulle bedömas efter dagens normer (Flynneffekten). Det finns fortfarande inte några uppenbara förklaringar till detta fenomen som håller."
2010-03-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dildodaguerre
Ni som tror på socioekonomiska orsaker till negrernas låga prestationer/höga kriminalitet, vilka bevis skulle ni kräva för att bli övertygade om att negrernas tillkortakommanden till väldigt stor del förklaras av genetiska orsaker?

Ännu ingen som har nappat på utmaningen ovan?

Det är lustigt att se hur Cimmarien bemöts. Man ifrågasätter hans mentala hälsa och fattningsförmåga men ingen -INGEN- bemöter honom med fakta. Varför inte göra processen kort med honom? Presentera fakta som visar att han har fel. Att bara ställa tendentiösa frågar om hans källors kvalitet men inte komma med egna fakta räcker liksom inte.

Och, som sagt, någon som nappar på utmaningen högst upp?
2010-03-22, 19:33
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanWilder

1) Att hänvisa till att ”Googla på det” känns inte helt solidt.

2) Ännu en gång, ett problem ”den vita rasen” inte är helt främmande för, eller hur?

3) Att påstå att du skulle ha samma moraluppfattningar vilken mental konstitution du än har är en smula absurt.

4) Det jag säger är att födas av andra föräldrar, på en annan plats i en annan kultur i ett annat samhälle ger, även teoretiskt, två helt skilda personer. Givetvis självevident.

5) Finns möjligheten att du tror dig vara samma person med samma värderingar född av andra föräldrar i en annan kultur i ett annat samhälle?

1) Då förtydligar jag. Googla på Child Rape, eller översatt till vilket europeiskt språk som helst, även svenska, så kommer du att se en mycket markant framträdande bild.

2) Väldigt mycket mer främmande än vad de svarta afrikanerna verkar vara, i alla fall. Om du anser att barnvåldtäkt sker med samma frekvens här, eller i något europeiskt land (med hänsyns till invånare, givetvis) så är du mer än välkommen att visa det på något sätt. Jag HAR faktiskt under dagen försökt kolla upp det, men jag är inte mäktig att finna något som tyder på att du har rätt.

3) Men det påstår jag inte! Vad är detta? Du talade förut om socioekonomi som en förklaring till Sydafrikas enorma våldsbrottslighet, och menade att fattigdom skapar den kriminelle, har jag rätt? Jag hävdade att bara för att JAG var fattig så skulle jag inte våldta en bebis, eller hur?

Nu säger du att om JAG inte vore JAG, utan en någon ANNAN, så skulle jag sannolikt ha en annan moraluppfattning... eh... är du seriös?

Har du övergett den socioekonomiska förklaringen? Blir man en potentiell våldtäktsman eller mördare för att man är fattig?

4) Bra! Jag ger dig helt rätt. Jag håller med till 100%. Om jag föds av Sydafrikanska föräldrar, i Sydafrika, så skulle jag vara en helt annan person, med kanske en annan moraluppfattning än den jag har som etniskt svensk. Även teorietiskt sett. Självklart. Och nu följer en beskrivning av den verklighet du nu har sagt dig tro på:

De flesta människor som föds i Sydafrika, i denna andra kultur, av sydafrikanska föräldrar, har möjligen en annan moraluppfattning än vad:

Vita människor som föds i Europa, i en kultur skild från Sydafrikas, har.

Där! Det var väl inte så svårt att erkänna?

5) Och med tanke på ovan, nej, det tror jag inte. Som född Sydafrikan skulle jag sannolikt inte vara så värst lik en svensk på ett flertal moraliska plan. Vi är helt enkelt olika.

Jag som svensk, och inte du heller, skulle tydlien INTE gruppvåldta en bebis eller mörda eller stympa på grund av att vi vore fattiga, men om du och jag vore sydafrikaner så skulle vi KANSKE göra det.

Fint. Jag håller med.
2010-03-22, 19:37
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Ni politiskt korrekta har ju i denna tråden inte lyckats med att presentera en enda faktakälla som visar att de hemska rasisterna har fel. Om det nu är så att de du debatterar emot måste välja och vraka för att hitta rapporter och undersökningar som stödjer deras tes så måste det ju finnas oändligt många liknande rapporter och undersökningar som talar emot dom. Kan du inte visa ett exempel på en sådan?

Denna tråden får mig för övrigt verkligen att fundera över hur jag kunde blunda för existerande rasskillnader så länge som jag gjorde.

Suck, om du kände mig skulle du veta att jag långt ifrån är PK, men alla som inte kritiserar invandring eller är fullfjädrad nasse eller rasist är visst det i I&I-världen.

Inte en enda faktakälla? Sover du?

Läs Nisbett och Flynn.
2010-03-22, 19:47
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
1) Från din egen länk:

Among the most controversial issues related to the study of intelligence is the observation that intelligence measures such as IQ scores vary between populations. While there is little scholarly debate about the existence of some of these differences, the reasons remain highly controversial both within academia and in the public sphere.

Alltså... ATT skillnaderna är där diskuteras inte så värst mycket i akademiska kretsar (förvånad?) men orsakerna till skillnaderna diskuteras flitigt (förvånad?).

Ja, att vi bygger olika sorters samhällen är ju uppenbart. Men du sa att testerna var ANPASSADE till oss vita, och jag anser att du måste förtydliga dig på den punkten. Exakt till VAD är testerna anpassade så att det ska passa vita? Och om ni alla är lika och allt det där: HUR kan man överhuvudtaget anpassa ett test till en viss ras (som ju inte existerar, säger ni?)

Är det till socioekonomisk grupp du menar att IQ-testen är anpassade till?

EDIT: glömde tvåan:

2) Jag försöker inte dölja att jag är mot mångkultur. Men tro mig när jag säger att jag är redo att ändra mig om bevisningen är övertygande. Men mycket få av er argumenterar eller presenterar fakta. Min agenda, i den mån jag har någon, är att Sverige ska vara ett hem för etniska svenskar, vilka det finns ynkliga 8 miljoner av 6 miljarder människor på jorden (som för övrigt i sig själv är mångkulturell). Jag ifrågasätter att invandringen är bra för oss, och jag granskar den lottovinst som mångkulturen sägs vara. EN ENDA död svensk är ett för högt pris för mig att betala, oavsett om mångkulturen nu SKULLE vara en lottovinst. Gör det universellt och prova tanken: är DU redo att dö för mångkulturen? Jag är det inte, och jag begär inte heller att någon annan sak vara det, och jag blir förbannad över cyniska mångkulturalister som dillar om "godhet" när de förespråkar en ideologi som innebär att svenskar måste dö.

1) Nej, inet det minsta förvånad. Det är allmänt känt.
Nej, inte anpassade, men de är konstruerade av människor i vårt samhälle, där man då naturligtvis mäter på ett sånt sätt som passar i vårt samhälle. Läs om Flynn-effekten så tror jag du förstår vad jag syftar på.

2) Vilket totalt trams. Vad krävs för att man ska kallas etnisk svensk av dig då? Hur mycket finsk, vallon, ungrare osv får man vara?
Du skulle nog varit en av dem som protesterat mot de olika vågor av arbetskraftsinvandring vi haft, trots att du lika säkert som amen i kyrkan har annat påbrå någonstans de senaste 100-200 åren.
Det är din indelning som är så äcklig. Att en "svensk" dödar en "svensk" är tydligen inte alls lika farligt som om en "turk" gör det. Att inte se människor som individer utan klumpa ihop dem efter hur de ser ut är så urbota korkat. F ö finns det väl fler exempel på "fosterlandsförsvarare" som mördar än invandrare som mördar svenskar för att de är just svenskar?
2010-03-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Fakta? Du skrev en löjlig liten mening, inga fakta, ingenting. På alla plan är så totalt felaktigt det bara kan bli. Fina belägg du presenterade där. Inte kasta sten i glashus.
Jag minns inte att jag tvingat dig att svara?
Vilka nämnvärda bedrifter har negrer åstadkommit jämfört med vita människor eller asiater, på egen hand? Jag känner till en enda ''stor ikon'' genom 'Black History Month', resten bevisat sig vara bluffare av höga kaliber.
2010-03-22, 19:49
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic

Läs Nisbett och Flynn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_E._Nisbett

Nisbett's most recent book Intelligence and How to Get It: Why Schools and Cultures Count argues against the general consensus in behavioral genetics.

Plötsligt duger EN ENDA forskare som faktiskt GÅR EMOT vad majoriteten forskare anser? Är det inte precis sånt som INTE brukar duga, när vi rasister hänvisar till någon forskare som till äventyrs (med tanke på det akademiska klimatet) stödjer oss?

Men jag vill gärna läsa mer, har du någon länk där hans idéer läggs fram?

Av det lilla jag har läst av Flynn så verkar det han säger vettigt.
2010-03-22, 19:53
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Vilka nämnvärda bedrifter har negrer åstadkommit jämfört med vita människor eller asiater, på egen hand? Jag känner till en enda ''stor ikon'' genom 'Black History Month', resten bevisat sig vara bluffare av höga kaliber.

Då har 349 bluffmakare att avslöja här då. Jag väntar.

http://www.biography.com/blackhistory/people/legal.jsp
2010-03-22, 19:53
Medlem
hängballens avatar
Negern är en idiot! Den genomsnittlige negern HAR INTE samma förutsättningar som vita och gula, vad fan är problemet?

Lägg av och låtsas något annat nu.
2010-03-22, 19:55
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_E._Nisbett

Nisbett's most recent book Intelligence and How to Get It: Why Schools and Cultures Count argues against the general consensus in behavioral genetics.

Plötsligt duger EN ENDA forskare som faktiskt GÅR EMOT vad majoriteten forskare anser? Är det inte precis sånt som INTE brukar duga, när vi rasister hänvisar till någon forskare som till äventyrs (med tanke på det akademiska klimatet) stödjer oss?

Men jag vill gärna läsa mer, har du någon länk där hans idéer läggs fram?

Av det lilla jag har läst av Flynn så verkar det han säger vettigt.

Nä, det är inte en enda forskare som duger, han är dock känd för sitt citat där han kritiserar IQ-tester på afrikaner, därför nämnde jag honom i förbifarten.

http://www-personal.umich.edu/~nisbett/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in