Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
1) Jag har fan träffat hundratals, och ingen har varit kriminell eller någon våldtäktsman.
2) De har helt enkelt varit lika smarta - i en hel del fall bra mycket mer drivna än etniska svenskar - som vem som helst.
1) Och därför bör vi inte uppmärksamma och diskutera det - som det verkar - högst endemiska problemet för Afrika: nämligen galopperande ökning av våldtäkter och bebisvåldtäkter?
Du har har träffat hundratals negrer (och givetvis granskat deras förlutna noggrant får vi förutsätta) och ingen av dessa hundratals har varit våldtäktsmän eller kriminella... och därför så... ja, vad MENAR du egentligen?
Existerar inte det problem vi talar om, och är det inte oavsett tid och plats alltid märkligt knutet till den svarta befolkningsgruppen?
2) Ja, svarta kan vara hur smarta som helst, ingen säger nåt annat: men som GRUPP betraktat har de generellt och markant lägre IQ än vita. Detta är ett faktum som inte går att bestrida.
Men ditt inlägg leder mig in på en intressant tanke, och resten här är inte specifikt riktat till dig, utan till de som klamrar sig fast vid socioekonomins magiska egenskaper:
Om vi tar Sydafrika som exempel, så menar ni attt väldigt många lever i fattigdom och misär, men att endast en bråkdel av dessa utför de handlingar vi här beskriver (vilket är märkligt i sig: hur kan en bråkdel av en samhällsgrupp skapa ett så stort samhälssproblem?)... nå, då har jag en fråga till er socioekonomer:
Varför endast en bråkdel? Varför inte ALLA svarta som lever i fattigdom och misär? Vad är det som skiljer den fattige svarte som INTE blir kriminell och våldtar och dödar från den fattige svarte som GÖR det?
Ser ni er socioekonomi falla sönder? Uppenbarligen finns det något hos människor, oavsett samhällsgrupp (men som uppenbarligen skiljer beroende på folktillhörighet), som gör att vi har en känsla för rätt och fel. Om inte den kriminelle skapas av fattigdom, vad skapas han då av? Är moralen (när det handlar om mord och våldtäkt) månne totalt oberoende av socioekonomi? (Vilket jag hävdar).
Om inte: varför är inte ALLA fattiga svarta i Sydafrika bebisvåldtäktsmän då?
Detta leder å sin sida till det som Colin Wilson hänvisar till: beteende. Och enligt Kagan, som jag citerade ovan, var beteende ytterst ärftligt, och skilde sig markant åt mellan raserna redan i spädbarnsålder. Barringen noterade, precis som Cosby 100 år senare, att svarta suger som föräldrar, och att de helt enkelt beter sig som vildar, och fyller fängelserna därefter.
Än en gång frågar jag: är det helt uteslutet att svarta i högre grad besitter de egenskaper som leder till ett kriminellt beteende? Är det inte därför svarta ALLTID är överrepresenterade i brottsstatistik?
För... om dålig moral är kopplat till fattigdom och utanförskap... då borde de ju vara ÄNNU mer överrepresenterade, eller? Ändå är det så som ni brukar säga: alla fattiga negrer är inte våldtäktsmän eller kriminella. Men... varför?