Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jo man tycker ju det. De fåtal länkar jag postade är bara axplock bland säkert många hundratals filmer och artiklar om samma ämne. Idag är det som sagt bara att googla och läsa på.
Exakt vad vissa saker beror på kan man spekulera kring men faktum är i alla fall att olika folkgrupper på en kollektiv och generell nivå skiljer sig ganska mycket från varandra när det gäller beteende och den typ av samhälle de tenderar att skapa. Att det är så är ju bara tramsigt att förneka. Om man vill motbevisa "rasisterna" så borde det ju inte vara några svårigheter att langa fram källor som tyder på att vi har fel.
Tror du personligen att någonting i stil med det som diskuteras här skulle fungera i offentligheten, i den politiska debatten? Den frågan berörde jag när jag gav mig in i tråden tidigare. Ett officiellt ställningstagande enligt de linjer du och dina fränder målar upp skulle ju innebära en radikalt annorlunda värld, om man tänker igenom konsekvenserna av ett dumförklarande av samtliga planetens bruna befolkningar. Jag tror att rasismen hålls nere av bland annat just dessa orsaker. Det fungerar helt enkelt inte att ha en sådan hållning officiellt, och inte bara för att det ej är "pk", utan främst för att det skulle rubba den världsliga maktbalansen väldeliga på ett moraliskt plan. De som befinner sig högt upp förstår detta. Kanske är det judarnas agenda, vad vet jag, men jag tror inte att en sådan hållning kan existera utan en återgång till en slags fascistoid världsordning, och det är jag sannerligen ingen anhängare av. Jag vill allt ha kvar den haltande demokratikolossen även om den har sina fel och brister.
Men nu är detta det än så länge fria internet, och där kan man ju stöta och blöta även till synes extrema åsikter, och jag tycker att det är viktigt att samtalstonen ifrån de som vill bemöta era påståenden inte blir alltför raljerande och avspisande. Jag vill se förklaringar till varför mångkultur är nyttigt. Förklaringar till varför Afrikanerna inte har lyckats rätta till sig. Förklaringar till varför det ser ut som det gör med IQ.
Idag är det ju västländernas kollektiva "skuld" ifrån kolonialtiden som är den slutgiltiga argumentationspunkten hos de som upprörs av era resonemang. Man ser sällan någon som går in på detaljnivå och bemöter påståendena. Detta tillsammans med social kontext tycks vara det enda som antirasister har att komma med. Jag är vid en punkt nu där jag inte längre vill skydda en åsikt. Jag är bara intresserad av sanningen. Jag tycker att de "goda" humanister som vill bekämpa er "onda" rasism bör tänka på detta och avhålla sig ifrån tillmälen och avspisanden för att istället bemöta det som sägs ordentligt, och en gång för alla förklara varför det bästa är en handslags-ring av alla kulörer runt planeten är det bästa.
Vad gäller mig personligen så är jag inte redo att avspisa allt ni säger. Man kan se det ni beskriver via YT klipp, nyheter, analys av situationen i afrika och bara genom att öppna ögonen och tränga igenom de ridåer av "godartade" fördomar som antirasisterna sprider runt sig. Min nuvarande analys av läget är att det genetiska spelar en underordnad roll till det sociala, men att genetik och kulturella drag förstärks vid höga koncentrationer av samma inflytande, tex i flera afrikanska länder. Jag har dock svårt för att se alla märkhyade som mordiska bestar. Jag tror att de flesta kan rätta till sig och bli någorlunda harmoniska medborgare bara det värsta kaoset och fattigdomen ordnas upp, och där tycker jag att vitt folk i väst har ett visst fördelningspolitkst ansvar.
Vulgärtankar i stil med att "skita i afrika och låta dem sköta sig själva" och sådant tror jag skulle ha svårt att få fotfäste på "synlig" nivå, om du förstår vad jag menar. För att en sådan hållning skulle bli officiellt formulerad i storpolitiken världen över tycks inte speciellt troligt utan det stora skifte som jag beskriver, och jag är HÖGST ambivalent inför tanken på att låta reaktionära högerkrafter styra den mänskliga utvecklingen enkom för att de i samma veva skall kunna driva igenom sina diverse planer på att rensa upp i negerträsket. Jag är såpass ambivalent att jag rakt av kan säga att jag är helt emot en sådan utveckling.