Citat:
Ursprungligen postat av shakazulu
Du
nazisten hur vet du att så kallade västerlänning som har byggde dessa skyskarpor?
Nej du vet inte.
Denna stad är helt byggde av Svarta Afrikaner 100%
visst jag e stolt av Nellywood for att det handlar att jag ville jämföra hollywood eller andra utan det handlar om filmer som visar afrikanas vardag, alltså själva storien, och om blir kvalitén på bilderna bättre eller ej spelar faktist mindre roll, Det viktigaste är Nellywood är ett stor kulturell fenomen i västra afrika.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=863866
Jag kan lätt tänka mig att "arbetskraften" var till 90+% afrikansk..
Men att däremot de arkitektkontor och ingenjörsfirmor som anlitats skulle vara "100% afrikanska" är bara en dröm du hade, kul för dig att det var en "våt dröm.."
Jag vet inte hur viktigt det är i sammanhanget att "Nellywood" är ett stort kulturellt fenomen..
Vissa "opinionsbildare" har nyligen hävdat att gruppvåldtäkter var ett "stort" kulurellt fenomen i Sverige för 300+ år sedan.. Huruvida kulturella fenomen per automatik är positiva går ju då att diskutera..
(och snälla, jag har aldrig sagt att Nellywood har något med våldtäkter att göra.. jag försökte bara belysa idiotin i antagandet att ett kulturellt fenomens omfattning skulle ha något med dess värde att göra..)
För övrigt tror jag att dina och mina åsikter, i jämförelse med nazism, är diametralt skilda..
Jag tror att du står närmre dessa "värdegrunder" än jag.. Att du sedan bytt ut vissa konkreta element i ideologin har inget med saken att göra..