Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Det som är intressant med den här tråden är att det talas om svenskarna, men sedan är det hela tiden Stockholm, Stockholm och Stockholm, ungefär som att den femtedelen av befolkningen skulle vara det enda som räknas. Frågan är ju om det är rimligt att det ska få diktera räntepolitiken för hela landet?
Jag säger inte att det är fel med högre, eller för den delen lägre, räntor, jag är inte kapabel att avgöra det, men det måste väl finnas fler faktorer som är viktiga i den frågan än situationen för de boende i Stockholms innerstad?
Ja, men bo läget är ansträngt på andra sätt ute i bushen. Priserna är inte "rock bottom".
Minns att jag skulle få köpa en villa med två bilar skotrar, allt, för 120k 2001.
Idag hade jag garrat bott gratis.
Det kostar, om än lite, att köpa där efterfrågan egentligen inte finns. Fyndhusen jag ser blir färre och färre. Ett hus i Skövdes skogar kostade 1,4 miljoner, det var fett, 2002. Nu gick det för 3,5 nyligen.
Många ekonomer och intresserade ser ju också problemet i att när man byggt en helt räntedopad marknad inte kan höja, konsumtionen dyker direkt, inflationen ökar. Allt för att några lekte monopol med IT bolag och Bush behövde ett krig.