Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Sagt helt utan illvilja, men om du gav mycket för det hade det inte varit så intressant; om fler var med på skiftet vore det ju mainstream-modellen och ingen skulle stirra sig blind på 1900-talets historik. Det är poängen med min meme, folk har egentligen redan påbörjat en decentraliseringsrörelse men utan att tänka på det i de termerna.
Utveckla gärna detta.
Vi har ju tid. Bubblan är stark med sitt politiska stöd och folkets önsketänkande (som media underblåser: för att ta sthlms-journalisterna så är dessa amatörer själva högt belånade. De är skäggiga söder-hipsters med taskiga framtidsutsikter i den egna branschen).
Du tror på detta med decentralisering och jag är nyfiken för tankar som bara få har. Tror mera på sådant än vad massan har fått för sig om, vad det nu månde vara.
Menar du att en "grön våg" lurar bakom hörnet? Eller att 90-talets teorier om nätverk av städer ska slå genom också praktiskt? Snacket då var att snabbtåg och gamla vanliga telefoner skulle nätverka. Det var, tidigt 90-tal, så inget prat om internet.
Storstäderna av idag, mycket gammalt fint byggs bort. Må det vara industri-områden, flygplatser eller ängar med biodlingar. Istället ful anskrämlig arkitektur, hög belåning, slag mot sparande, litet av harmoni, känsla av otrygghet och en massa d-a utomsocknes som klampar in på mitt territorium och in till min hembygd. Bemanningsföretagen upplever högkonjunktur.