Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
KPI är toppen, va?

Va? Va? Va?

Svara på den frågan själv, för helvete.
Vet inte vad som tagit åt dig men du verkar itne riktigt kry. Men om det kan glädja dig så kan jag säga så mycket att jag inte är speciellt entusiastisk över KPI. Jag anser att det brister på vissa punkter. Och varken jag eller andra verkar vara speciellt förtjust i att prata KPI. Du kanske kan ta älsklings KPI i någon mer lämplig tråd. Det finns sådana.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Det jag märkt fetstilt på två ställen, intressant knep det där att insinuera med frågor och påståenden om uteblivna svar. Som om motdebattören har något att dölja.
Tungt.
Du var tydligare den första gången. Dina "svåra ord", fan vad imponerande alltså, var dock inte svårare än att jag kunde ställa upp sakerna i ordnad form och såg att det inte höll. Jag tog mig faktiskt tid att testa vad du påstod och jag såg att sparande inte är ovidkommet (att jag ens testar det visar på ett öppet sinnelag. Jag är en respektabel människa).
Nej, jag har inte ändrat mig. Framförallt har DU varit värdelös på att få mig att ändra mig om någonting.
När du påstod att "sparande är ovidkommet" så var det spiken i kistan. Du är bortgjord och jag betraktar dig inte längre som seriös utan just som ett troll.
Jag tror inte alls att du har något att dölja. Ja inte annat än okunskap men det har du ju skrivit tidigare så det är ju inget du döljer.
Därför berättade jag om M3 så du skulle förstå hur irrelevant det var. Du hade yrat om det så många ggr i tråden att det blev skäl att utbilda dig. M3 kan som var och en kan förstå ändra sig upp och ned utan att de har någon betydelse för annat än risk i inblandade finansiella institutioner. Hedgefonder t ex.
Omsatt M1 är mer relevant. Det är fungerande betalmedel.
Och som jag skriver M1 skapas av låntagarna när de lånar. Och sedan finns det vare sig folk vill det eller inte. Man kan möjligen tala om ett kollektivt tvångssparande.