2018-10-28, 21:51
Medlem
enkanyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Jag känner inte till den affären du nämner, jag köper mina från en brittisk site.

Får man fråga vilken?
Citera
2018-10-29, 05:56
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkanyl
Får man fråga vilken?

www.vapefiend.co.uk. Dom levererar alltid.
Citera
2018-10-29, 12:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Du som moddar här och har en sån som jag köpt. Har du nåt tips?
Hur får man den att vapa frörer och sånt för väldoft?
Händer inget när jag gör det. I manualen så står det max 50 grader. Testat alla högre graderna.
Well. Det kommer ju att fungera eftersom varm luft stiger uppåt, det kommer bara att bli betydligt mindre påtagligt. Jag tror att problemet är att mängden varm luft som passerar "väldoftsprodukterna" är för liten.
Citera
2018-10-29, 14:27
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Well. Det kommer ju att fungera eftersom varm luft stiger uppåt, det kommer bara att bli betydligt mindre påtagligt. Jag tror att problemet är att mängden varm luft som passerar "väldoftsprodukterna" är för liten.

Tack för svar.
Verkar bara vara en gimmick. Hade på den i flera timmar utan lukt. dessto bättre att den funkar för grönt och brunt då.
Citera
2018-10-29, 14:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tack för svar.
Verkar bara vara en gimmick. Hade på den i flera timmar utan lukt. dessto bättre att den funkar för grönt och brunt då.
Kan ju avslöja att Extreme-versionen med fläkt i det närmaste är som gjord för hasch. Bara att hitta rätt temp och fylla en påse. Fick det aldrig riktigt att fungera bra med att bara suga. Weed däremot var ju inga problem att suga i sig fläktlöst.
Citera
2018-10-29, 14:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Kan ju avslöja att Extreme-versionen med fläkt i det närmaste är som gjord för hasch. Bara att hitta rätt temp och fylla en påse. Fick det aldrig riktigt att fungera bra med att bara suga. Weed däremot var ju inga problem att suga i sig fläktlöst.

Suga i sig? Vill inte röka örter. Eller gör nån det. Som ex v Lavendel och Cederträ?

Kan nämnas att jag är old school på det här. Har inte rökt på +30 år och tagit upp det nu i höst först.
Hänt en del sen jag satt med en holk och meckade en braja. Terminologin har ändrats.
Vaporizer fanns inte på kartan då. Fast jag köpte en vattenpipa i egypten och drog hem med. Det var rätt stiligt att sitta och puffa med den, som man gjorde runt kaffeborden i Cairo.
Kalls bong numer, om jag inte har fel.
Bildat mig. Läst igenom hela tråden här.
Citera
2018-10-29, 14:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Suga i sig? Vill inte röka örter. Eller gör nån det. Som ex v Lavendel och Cederträ?

Kan nämnas att jag är old school på det här. Har inte rökt på +30 år och tagit upp det nu i höst först.
Hänt en del sen jag satt med en holk och meckade en braja. Terminologin har ändrats.
Vaporizer fanns inte på kartan då. Fast jag köpte en vattenpipa i egypten och drog hem med. Det var rätt stiligt att sitta och puffa med den, som man gjorde runt kaffeborden i Cairo.
Kalls bong numer, om jag inte har fel.
Vattenpipor är dom där med slangar som man egentligen röker smaksatt tobak ur. Hookah heter dom.
Citera
2018-10-29, 14:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Vattenpipor är dom där med slangar som man egentligen röker smaksatt tobak ur. Hookah heter dom.
Stora grejer. Och hasch var det i dom - ofta. Polisen visste om det men brydde sig inte. Så var det i Cairo och Istanbul i alla fall.

Men röker folk örter?
Citera
2018-10-30, 07:43
Medlem
enkanyls avatar
Någon som provat Vapcap M med hasch? Måste man köpa hampafiber? Måste man bränna längre än klicket för att få rätt temperatur?
Citera
2018-10-31, 06:01
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Någon som provat Vapcap M med hasch? Måste man köpa hampafiber? Måste man bränna längre än klicket för att få rätt temperatur?
Så länge det inte är någon olja som smälter helt och hållet så går det utmärkt. Inget värmande förbi klicket behövs heller. Men det kanske tar en eller två uppvärmningar extra innan du får full fart på haschet.

Räkna med att du får rengöra den oftare bara.
Citera
2018-11-01, 10:19
Medlem
Smoketowers avatar
Citat:
(...) Måste man köpa hampafiber? (...)

Hampafiber behövs i regel endast för renodlade koncentrat. Bara en liten notis!

Hälsningar,
Janne
Citera
2018-11-03, 00:30
Medlem
enkanyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoketower
Hampafiber behövs i regel endast för renodlade koncentrat. Bara en liten notis!

Hälsningar,
Janne

Tackar!

Sitter och forskar om lite olika vaporizers och jag var inne på Vapcap M ett tag men jag är osäker på om det är den rätta för mig. Jag vill gärna ha så lite lukt och så mycket stealth som möjligt, och jag vill kunna använda den ute (även när det är kallt, vilket jag inte tror Vapcap M är så bra på). Vad rekommenderar du/ni?

Vad sägs om Pax 2? Finns det något bättre alternativ? Helst runt 1000, helst inte över 1500.
Senast redigerad av enkanyl 2018-11-03 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in