2025-04-03, 19:45
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clausewitz
Vad beror det på att den blinkar o sedan slocknar då? Är det på grund av dålig laddning?
Vejpen är helt ny, så hur länge ska den hålla krämen i batteriet?

Det låter som att det är urladdat batteri. Läs produktinformationen på nätet eller i bruksanvisningen så kan du kanske få svar på batteritiden. Men det beror ju också på hur du använder den och vilken effekt du kör på, så kan tyvärr inte ge dig ett svar på den frågan. Du lär känna din penna och hur den fungerar ganska fort så ge det lite tid och testa dig fram!
Citera
2025-04-10, 00:21
Medlem
Jag köpte en Jeeter thc disposable som man enligt instruktionerna bara ska dra in och under tiden man drar in påstås det att den "värmer för att avge bästa balans för maximal smak.

Jag drar och drar och lampan lyser varje gång jag drar in som jag förstått den ska göra. Men än så länge har jag inte blåst ut rök en enda gång!

Köpt på test för halva priset men hade ju hoppats på 0 problem eftersom jag tänkte köpa på mig ett gäng.

Någon som köpt en sån och har en tanke om var problemet kan vara? Laddad till lampan slocknade så det är kollat.
Citera
2025-04-11, 00:29
Medlem
OdCaBos avatar
Tänkte köpa en Puffco New Peak. Behöver en koncentratvape och alla verkar ju säga att köper man nåt annat så ångrar man sig och köper en sån sen ändå. Men den finns inte inrikes av nån anledning.

Nån som beställt från growmart.eu eller vet nån bättre återförsäljare? Ser lite blandade omdömen online. 199 euro för den här annars känns givet https://www.growmart.eu/Puffco-New-Peak-Bliss_1

Annars får det väl bli en Pivot från st.
Citera
2025-04-16, 14:29
Vape Wool till dry herb vape (Xmax V3 PRO)

Har en XMAX V3 PRO jag vapat gräs i. Det funkar bra, men nu har jag en jävla massa hasch och läste att det kan gå att vapa om man först packar vapen med "vape wool", dvs. hampafibrer som "suger upp" restprodukten/sörjan av vapat hasch.

Problemet? Verkar bara finnas hos bög-Smoketower, och 80 spänn för 10g är väl okej, men den är konstant slutsåld och verkar vara så i alla andra onlineaffärer i Sverige jag hittar.

Så: var kan jag hitta vape wool? Skiter i om ddet är från inrikes eller utrikes så länge jag slipper betala hutlös frakt och tull. Så alltså inget från UK, tack.
Citera
2025-04-21, 21:30
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2025-04-22, 21:21
Medlem
Clausewitzs avatar
Nu har jag äntligen fått liv i vapen och det är väldigt skön "rökning", måste jag säga. Ett par frågor återstår dock!

Varför kloggar vejpen igen? Jag förvarar den stående med en liten gummitopp på som medföljde olje-kapseln och jag ligger inte på rygg och vejpar, utan sitter eller står upp. Trots det kloggar den igen och det känns klibbigt runt munstycket och jag får gegga på fingrarna när jag rör vid munstycket. Den skulle räcka till 500 hits, men om den läcker olja? Hur mycket olja går det på en hit? Och varför är det klibbigt/geggigt? Hascholja jag tidigare haft att göra med, har inte varit klibbigt. Det har varit "fett", som olja. Är det egentligen THC/cannabis man vejpar eller är det någon synt-produkt?
Citera
2025-04-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
Har en XMAX V3 PRO jag vapat gräs i. Det funkar bra, men nu har jag en jävla massa hasch och läste att det kan gå att vapa om man först packar vapen med "vape wool", dvs. hampafibrer som "suger upp" restprodukten/sörjan av vapat hasch.

Problemet? Verkar bara finnas hos bög-Smoketower, och 80 spänn för 10g är väl okej, men den är konstant slutsåld och verkar vara så i alla andra onlineaffärer i Sverige jag hittar.

Så: var kan jag hitta vape wool? Skiter i om ddet är från inrikes eller utrikes så länge jag slipper betala hutlös frakt och tull. Så alltså inget från UK, tack.

Jag kör iQ2 och blandar med lavendel funkar hur bra som helst
Citera
2025-04-27, 23:50
Citat:
Ursprungligen postat av JBL184
Jag kör iQ2 och blandar med lavendel funkar hur bra som helst

Vad fan är iQ2? Googlar jag får jag upp en hårtork. Och vadå lavendel? Torkade blomdelar som du blandar haschet med? Låter helt tokigt.
Citera
2025-05-18, 10:57
Medlem
Illuzionzs avatar
Någon som har beställt från verdampftnochmal? Ligger i Tyskland. Problem med tull? De har Dani Fusion.
Citera
2025-05-19, 11:23
Medlem
Någon som testat Kingpen carts som finns på svarta marknaden i Sverige just nu? Är det vanligt D9 Thc i dom?

Har testat Kingpen för flera år sedan men köpte från utlandet och det var vanligt thc i dom.
Citera
2025-05-25, 19:58
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Någon som testat Kingpen carts som finns på svarta marknaden i Sverige just nu? Är det vanligt D9 Thc i dom?

Har testat Kingpen för flera år sedan men köpte från utlandet och det var vanligt thc i dom.

Såhär ser det ut när grossisterna får in sina vapes... Kolla avsändarlandet https://i.imgur.com/S4bjQUD.jpeg

Eller så köper de in fake carts + kartonger från alibaba och fyller med gudvetvad.

Kan såklart vara äkta. 1 på 1000. Liksom köper du en i USA är det 1 på 100 att den är äkta. Dom är överallt. https://apnews.com/article/health-ma...13e19e27990fc2

Och även om dom är äkta så har Kingpen testat positivt för en massa bekämpningsmedel upprepade gånger..
Citera
2025-05-26, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Såhär ser det ut när grossisterna får in sina vapes... Kolla avsändarlandet https://i.imgur.com/S4bjQUD.jpeg

Eller så köper de in fake carts + kartonger från alibaba och fyller med gudvetvad.

Kan såklart vara äkta. 1 på 1000. Liksom köper du en i USA är det 1 på 100 att den är äkta. Dom är överallt. https://apnews.com/article/health-ma...13e19e27990fc2

Och även om dom är äkta så har Kingpen testat positivt för en massa bekämpningsmedel upprepade gånger..

Jag trodde inte ens att Kingvape var ett legitimt företag, trodde det var enbart på svarta marknaden som Dankvapes som fanns för några år sedan på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in