2019-05-21, 10:11
Medlem
kangas92s avatar
Jag tycker Boundless CFX håller klass väldigt bra för sitt pris.
Men om man ska gå upp mot 2000-3000kr klassen, så tycker jag man borde lägga lite extra o köpa en Vape från Storz & Bickels, Mighty, Crafty, Plenty.
Satan vilken kvalité på ånga
Citera
2019-05-21, 14:05
Medlem
Smoketowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirKoksBox
Tjena!
Är jävligt sugen att köpa en vaporizer, har börjat fastna för Boundless CFX, men har några frågor. Det står att det är en session vape, betyder det att man inte kan fylla den med gräs och ta en hit då och då? Kan man låta gräset sitta ett tag innan man fortsätter att röka?
Och ni som har köpt en, vad tycker ni om den?
//Kir

Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Jag är väldigt nöjd med min. Haft den något år eller så. Jag förstår inte riktigt vad som menas med session vape, har aldrig stött på uttrycket förut. Men det går bra att fylla på med gräs och ta ett bloss då och då.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Här förklarar the vape critic skillnaden mellan en on demand vape och en session.

https://youtu.be/QJ-98kxv7ng

Mina fem cent,

Visst kan man använda en "session vape" för enstaka bloss då och då, men man bör vara medveten om att det slösas en del mer på godsakerna. Ungefär på samma sätt då en pipa står och pyr efter ett bloss (tips: släck den istället!) eller när man varmröker en joint.

Boundless CFX (och alla andra Boundless) är för övrigt kanonmaskiner!

Hälsningar,
Janne

Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Jag tycker Boundless CFX håller klass väldigt bra för sitt pris.
Men om man ska gå upp mot 2000-3000kr klassen, så tycker jag man borde lägga lite extra o köpa en Vape från Storz & Bickels, Mighty, Crafty, Plenty.
Satan vilken kvalité på ånga

Hej Kangas,

Mighty & Crafty är verkligen tokbra! Men i högre prisklasser finns det fler tillverkare som är värda att spana in (ofta helt beroende på vilka detaljer man föredrar), t.ex. AirVape, Arizer, DaVinci, PAX, Ghost osv.

Hälsningar,
Janne
Citera
2019-06-12, 05:25
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Vape med påse

Jag funderar på att skaffa mig en stationär vape som man fyller i påse.
Jag aldrig ens testat i vape, så det blir något nytt.
Dock funderar jag på, luktar påsen plast? Blir det en plastig bismak?
Är det bisfenolfri plast?
Citera
2019-06-12, 14:24
Medlem
Smoketowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig

Hej JagSkaTaDig,

Oavsett om du väljer en ballong-vaporizer från Storz & Bickel eller Arizer så kommer du att bli nöjd - det är premiummodeller båda två. Utsökta ångor i stora kvantiteter utlovas!

Påsarna varken luktar eller smakar plast, så det behöver du inte oroa dig.

Din fråga om plasten innehåller bisfenol kan jag dessvärre inte besvara på rak arm, men eftersom exempelvis Storz & Bickel marknadsfört sin Volcano som en vaporizer i "medicinsk kvalitet" så skulle jag tro att de är fria från bisfenol. För att vara helt på den säkra sidan bör du dock maila och fråga deras support.

Storz & Bickel: https://www.storz-bickel.com/us/en/support
Arizer: https://arizer.com/support

Hälsningar,
Janne
Citera
2019-06-13, 08:10
Medlem
Kajahs avatar
Citat:

Jag skulle vilja slå ett slag för Arizer extreme q om du beslutar sig för att skaffa en vape med påsar. Mycket prisvärd och effektiv vaporizer.
Citera
2019-06-13, 12:18
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Jag skulle vilja slå ett slag för Arizer extreme q om du beslutar sig för att skaffa en vape med påsar. Mycket prisvärd och effektiv vaporizer.

Det var faktiskt en exakt sådan som jag hade i åtanke.
Citera
2019-06-13, 13:25
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Det var faktiskt en exakt sådan som jag hade i åtanke.
Jag har använt den många gånger och det är en bra vape. Jag själv använder en dynavap och kommer aldrig skaffa något annat än just dynavap. Dom är helt enkelt bäst! Jag har vapat i några år och har testat de flesta välkända vapes på marknaden, men inget slår min dynavap 😍
Citera
2019-06-14, 16:44
Medlem
Slints avatar
Citat:
Jag har använt den många gånger och det är en bra vape. Jag själv använder en dynavap och kommer aldrig skaffa något annat än just dynavap. Dom är helt enkelt bäst! Jag har vapat i några år och har testat de flesta välkända vapes på marknaden, men inget slår min dynavap 😍

Beredd att hålla med dig. Visserligen har jag inte prövat så många, har ägt en MFLB och en Boundless CF, provat en Volcano, men dom slår inte Dynavap. Den är så enkel, liten och smidig att den är genial.
Citera
2019-06-14, 16:56
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Beredd att hålla med dig. Visserligen har jag inte prövat så många, har ägt en MFLB och en Boundless CF, provat en Volcano, men dom slår inte Dynavap. Den är så enkel, liten och smidig att den är genial.
Den funkar alltid, och kan mer eller mindre iinte gå sönder. Och så vejpar den precis vad man än stoppar i den. Dynavap är genier ❤️
Citera
2019-06-20, 18:54
Medlem
Hej!

Jag har rökt minst en joint om dagen i över 2 år nu men är fortfarande lika okunnig när det gäller allt annat än att just röka joints bara. Jag vill köpa en Vaporizer främst pga att jag hatar att behöva blanda in tobak. Jag läste någonstans att det finns "session" och "demand" vapes, och antar att jag skulle behöva en demand isf eftersom jag gärna röker flera gånger om dagen. Jag fattar noll av alla jäkla olika typer av "koncentrat" (budder, shatter osv). Jag vill kunna lägga i en bit vanligt gräs helt enkelt.

Kan ni ge lite tips? Försökte hitta nåt i tidigare inlägg men de flesta skriver för avancerat för en som mig. Förklara gärna som du skulle förklara för ett barn (även om detta så klart inte är nåt man skulle berätta för barn).

Har en väldigt begränsad ekonomi dessutom, så gärna så billigt som möjligt.
Citera
2019-06-24, 08:23
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arahaj1
Hej!

Jag har rökt minst en joint om dagen i över 2 år nu men är fortfarande lika okunnig när det gäller allt annat än att just röka joints bara. Jag vill köpa en Vaporizer främst pga att jag hatar att behöva blanda in tobak. Jag läste någonstans att det finns "session" och "demand" vapes, och antar att jag skulle behöva en demand isf eftersom jag gärna röker flera gånger om dagen. Jag fattar noll av alla jäkla olika typer av "koncentrat" (budder, shatter osv). Jag vill kunna lägga i en bit vanligt gräs helt enkelt.

Kan ni ge lite tips? Försökte hitta nåt i tidigare inlägg men de flesta skriver för avancerat för en som mig. Förklara gärna som du skulle förklara för ett barn (även om detta så klart inte är nåt man skulle berätta för barn).

Har en väldigt begränsad ekonomi dessutom, så gärna så billigt som möjligt.

Jag är en erfaren vaporist. Brukat cannabis i 18 år och hsr vejpat sedan 2014. Provat många olika fabrikat och har kommit fram till vilken JAG tycker är absolut bäst. Då bedömer jag efter pris, byggkvalitet, användarvänlighet och kvalitet på ångan.

Jag rekommenderar en Dynavap Vapcap M, eller vilken annan Dynavap som helst. Rysligt effektiv, prisvärd och hållbar vape. Krånglar aldrig, förångar precis vad du än stoppar i den, producerar smakrik ånga och slår som en häst sparkar. Du behöver aldrig köpa någon annan vape om du köper en

Finns hos flera försäljare, bland annat smoketower.
https://smoketower.com/index.php?rou...arch&q=Dynavap

Läs mer om den på Fuckcombustion.com

http://fuckcombustion.com/threads/dynavap-vapcap.18853/

Har du frågor kan du gärna skicka PM.

Peace.
Senast redigerad av Kajah 2019-06-24 kl. 08:30.
Citera
2019-06-25, 14:16
Medlem
Citat:
Jag är en erfaren vaporist. Brukat cannabis i 18 år och hsr vejpat sedan 2014. Provat många olika fabrikat och har kommit fram till vilken JAG tycker är absolut bäst. Då bedömer jag efter pris, byggkvalitet, användarvänlighet och kvalitet på ångan.

Jag rekommenderar en Dynavap Vapcap M, eller vilken annan Dynavap som helst. Rysligt effektiv, prisvärd och hållbar vape. Krånglar aldrig, förångar precis vad du än stoppar i den, producerar smakrik ånga och slår som en häst sparkar. Du behöver aldrig köpa någon annan vape om du köper en

Finns hos flera försäljare, bland annat smoketower.
https://smoketower.com/index.php?rou...arch&q=Dynavap

Läs mer om den på Fuckcombustion.com

http://fuckcombustion.com/threads/dynavap-vapcap.18853/

Har du frågor kan du gärna skicka PM.

Peace.

Du är en sann hjälte. Tack som fan! <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem