2023-01-26, 20:31
Medlem
Tips på en bra och smidig vape för ett bra pris?
Citera
2023-02-01, 15:48
Medlem
Basers avatar
Om man köper carts, kan man köpa vilken åtetranvändbar e-cigg som helst?

Nån som har en bra rekommendation?
Citera
2023-02-05, 19:00
Medlem
funktioners avatar
Är inne på att köpa en Wolkenkraft fx mini som första vape.

Ni som äger en, vad har ni att säga om den?

Samt, kan man vapea hasch i den?

Har läst runt angående att röka hasch i vape och förstår det som att det funkar om vapen går att köra på hög temp, runt 200 grader. Samt att man bör packa haschet i lite weed för att det inte ska kladda fast i kammaren?
Citera
2023-02-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baser
Om man köper carts, kan man köpa vilken åtetranvändbar e-cigg som helst?

Nån som har en bra rekommendation?

Testade engångsvape ifrån CL med märket ccell. Den har en blandning på liveresin 70%: CBD, CBG, CBC och CBN samt terpener. Tycker det funkar väldigt bra, smakar bra och vapen ser mycket fin och exklusiv ut samt har bra batteritid.

Är otroligt nöjd med den. Och tycker live resinet är lättare på halsen/lungorna än dry herb vaping. Är också thcfritt.

Dom säljer en som är återanvändningsbar ifrån samma märke (2 olika modeller), märket verkar hålla hög kvalité så jag gissar på att dessa skulle också vara bra.
Citat:
Ursprungligen postat av OrvarsKorvar
Det heter ABV, Already Been Vaped.

Det är samma sak bara med orden i annan ordning, d.v.s. onödigt att påpeka då alla förstår poängen nog.

Citat:
Ursprungligen postat av tungklipparen
Tips på en bra och smidig vape för ett bra pris?

Den jag rekommenderar i början av min post. Den är extremt smidig, snygg och mycket enkel att använda.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-02-06 kl. 18:48.
Citera
2023-02-08, 19:20
Medlem
Basers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Testade engångsvape ifrån CL med märket ccell. Den har en blandning på liveresin 70%: CBD, CBG, CBC och CBN samt terpener. Tycker det funkar väldigt bra, smakar bra och vapen ser mycket fin och exklusiv ut samt har bra batteritid.

Är otroligt nöjd med den. Och tycker live resinet är lättare på halsen/lungorna än dry herb vaping. Är också thcfritt.

Dom säljer en som är återanvändningsbar ifrån samma märke (2 olika modeller), märket verkar hålla hög kvalité så jag gissar på att dessa skulle också vara.

Tack för tipset, blev en sån. Billig var den också!
Citera
2023-02-23, 13:16
Medlem
Köpte en vaporizer som ska klara av hasch, den går upp i 220 grader. Märkte själv att det funkade sisådär med det haschet jag hade. Men efter att jag decarbat det i ugnen för att gör edibles så ändrade rökat såklart konsistens och blev otroligt kladdigt.

Meckade in detta kladdiga hash i lite tobak och märkte direkt att detta funkade mycket bättre.
Om detta beror på att det är decarbat, eller bara att det ändrat konsistens har jag ingen aning om.

Tänkte bara ge detta som ett litet tips till er som försöker vaporizea hasch.
Citera
2023-02-27, 15:30
Medlem
Är helt färsk på vapes, det enda jag provat är såna man får med på darknet när man köper olja, simpla pennor liksom. Jag vill ha en vape som definitivt kan ta hasch(och gräs såklart), helst också olja men inget måste. Vill komma under 1500kr. Jag vet inte vad man ska kolla efter för egenskaper eller så.. jag röker hemma varje kväll men vill ha portabel iaf som kan tas med och relativt smidig. Har vart inne på dynavap, men tror jag vill ha med el och gärna större kammare så man får in mer än 0.1 i den. Och som sagt hasch är ett måste. Väldigt tacksam för tips!!

har själv kollat in dessa:

flowermate v5 nano
xvape x-max v3 pro
xvape x-max v2 pro
xvape aria
xvape fog pro
xvape x-max starry 3.0 kit

Någon av dessa som är bra för hasch?

MVH
Senast redigerad av abc555 2023-02-27 kl. 15:38.
Citera
2023-03-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abc555
Är helt färsk på vapes, det enda jag provat är såna man får med på darknet när man köper olja, simpla pennor liksom. Jag vill ha en vape som definitivt kan ta hasch(och gräs såklart), helst också olja men inget måste. Vill komma under 1500kr. Jag vet inte vad man ska kolla efter för egenskaper eller så.. jag röker hemma varje kväll men vill ha portabel iaf som kan tas med och relativt smidig. Har vart inne på dynavap, men tror jag vill ha med el och gärna större kammare så man får in mer än 0.1 i den. Och som sagt hasch är ett måste. Väldigt tacksam för tips!!

har själv kollat in dessa:

flowermate v5 nano
xvape x-max v3 pro
xvape x-max v2 pro
xvape aria
xvape fog pro
xvape x-max starry 3.0 kit

Någon av dessa som är bra för hasch?

MVH

Jag skulle spara lite pengar och köpa en vape från Storz & Bickel.
Finns ingen vape som slår deras kvalitét, säg vad ni vill.

Röker till 99% gräs, men om jag ska röka hasch så brukar jag blanda ut det med cbd buds, ingen nice känsla o bara röka hasch i vape, blir kletigt och jobbigt att rengöra om man kör rent hasch i vape.
Citera
2023-03-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrvarsKorvar
Det heter ABV, Already Been Vaped.

https://www.leafly.com/news/cannabis...-avb-marijuana
Citera
2023-03-02, 16:40
Medlem
OrvarsKorvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
https://www.leafly.com/news/cannabis...-avb-marijuana
Aha okay, går tydligen att kalla det för både ABV och AVB. Hade inte hört talas om AVB eftersom ABV verkar mer etablerat.
Citera
2023-04-02, 06:59
Medlem
Jag, då rätt färsk, köpte en Wolkenkraft FX Mini som första vape och den har skött sig riktigt bra. Det var ett bra tag senare och är betydligt mer erfaren nu men fortfarande nöjd. Om jag måste klaga på något hade det väl varit skönt att kunna fylla mer men det är nog allt. Nyfiken, finns det en naturlig uppgradering eller är det ingen särskild skillnad om man har denna?
Citera
2023-04-04, 03:03
Medlem
Jag köpte en Tinymight 2 som första vape. Den är as grym!! Lägger in en fet bowl och den extrakterar allt på bara 2 bloss. Tar två extra på högsta värme också för att få ut allt. Man blir riktigt bäng på två bowls och jag har mycket hög tolerans. Två bowls tar alltså bars några minuter. Smidigt enkel och bra. Lite dyr bara men mycket prisvärd. Och man får sjukt mycket rök blir feta moln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in