Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 17:47
  #1825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoketower
Angående DynaVaps vaporizers så måste jag påpeka att de marknadsförs som kompatibla med "resin" (inte rosin) - alltså "kåda" om man översätter till svenska.
Jag vill gärna ha en vapcap M 2018 i min arsenal och som trogen smoketower kund är det klart man vänder sig till er först, vet du när den är åter i lager?
Citera
2018-10-03, 01:59
  #1826
Medlem
Smoketowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargenkommer
Jag vill gärna ha en vapcap M 2018 i min arsenal och som trogen smoketower kund är det klart man vänder sig till er först, vet du när den är åter i lager?

Hej Kvargenkommer,

Ursäkta sent svar. Vi har lite strul med epost-notifikationerna som vi nu försöker åtgärda.

Jag har hursomhelst skickat din fråga vidare till vår produktinköpare och återkommer så fort jag har ett svar, förutsatt att du fortfarande vill veta.

Hälsningar,
Janne

Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Hallå allesammans!

Nu är det helg igen, spriten är slut but i still need to get my bake on obviously. Måste väl gå fint att använda t-röd på samma vis som isopropanol för rengöring?

Kan ju inte vara allt för jävligt om Arkomann dricker det med piggelin?

Hej AndersJohanssen,

Bra fråga! Jag vågar inte rekommendera eller säga att det är helt OK eftersom jag inte kan garantera att vissa material inte tar skada av T-röd.

Wikipedia skriver följande: "Rödsprit, ofta kallad T-röd, är 95-procentig denaturerad etanol eller en blandning med andra tyngre alkoholer som t.ex. propanol. Kemetyls T-Röd består av 50–75 % Etanol, 10–15 % Propan-2-ol, 5–7,5 % Butanon och 1–2,5 % Aceton. Produkten räknas som en teknisk sprit och används bland annat till rengöring, som lösningsmedel eller frostskydd."

T-röd verkar således ibland eller alltid innehålla både Butanon och Aceton som är olika typer av lösningsmedel. Jag tänker därför att man ska vara försiktig med att låta T-röd komma i kontakt med plast, silikon, gummi och färgade material. Men ofärgat glas och metall bör inte vara ett problem. Jag vågar som sagt ändå inte rekommendera eller garantera något.

Om du redan har testat så får du däremot hemskt gärna berätta hur det gick!

Hälsningar,
Janne
Citera
2018-10-03, 18:01
  #1827
Medlem
Smoketowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargenkommer
Jag vill gärna ha en vapcap M 2018 i min arsenal och som trogen smoketower kund är det klart man vänder sig till er först, vet du när den är åter i lager?

Hej igen,

Jag har fått svar nu och vi kommer att få nästa leverans om cirka 7-10 dagar.

Hälsningar,
Janne
Citera
2018-10-03, 18:32
  #1828
Medlem
Hej,
Hörde att butiken 34 sålde vapes för örter. Är de bra och finns det nån för 1500 eller mindre som ni kan rekommendera?
Citera
2018-10-03, 19:23
  #1829
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynyrdskynyrd
Hej,
Hörde att butiken 34 sålde vapes för örter. Är de bra och finns det nån för 1500 eller mindre som ni kan rekommendera?

Jag rekommenderar en Vapcap M.
Jag känner inte till den affären du nämner, jag köper mina från en brittisk site. Vad jag kan säga om Vapcap M är att det är en helt fantastisk vape. Den är enkel, tuff och kan aldrig gå sönder. Den kostar omkring 500 lappen.. Jag använder min Dynavap varje dag, i alla väder!

Länk till en review https://youtu.be/6VUoyjIRllI
__________________
Senast redigerad av Kajah 2018-10-03 kl. 19:29.
Citera
2018-10-05, 16:18
  #1830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoketower
Hej igen,

Jag har fått svar nu och vi kommer att få nästa leverans om cirka 7-10 dagar.

Hälsningar,
Janne
Grymt, tackar

Verkar vara extremt hög efterfrågan på dynavaps produkter.
Citera
2018-10-06, 12:15
  #1831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoketower
Hej AndersJohanssen,

Bra fråga! Jag vågar inte rekommendera eller säga att det är helt OK eftersom jag inte kan garantera att vissa material inte tar skada av T-röd.

Wikipedia skriver följande: "Rödsprit, ofta kallad T-röd, är 95-procentig denaturerad etanol eller en blandning med andra tyngre alkoholer som t.ex. propanol. Kemetyls T-Röd består av 50–75 % Etanol, 10–15 % Propan-2-ol, 5–7,5 % Butanon och 1–2,5 % Aceton. Produkten räknas som en teknisk sprit och används bland annat till rengöring, som lösningsmedel eller frostskydd."

T-röd verkar således ibland eller alltid innehålla både Butanon och Aceton som är olika typer av lösningsmedel. Jag tänker därför att man ska vara försiktig med att låta T-röd komma i kontakt med plast, silikon, gummi och färgade material. Men ofärgat glas och metall bör inte vara ett problem. Jag vågar som sagt ändå inte rekommendera eller garantera något.

Om du redan har testat så får du däremot hemskt gärna berätta hur det gick!

Hälsningar,
Janne
Tack för ett så pass utförligt svar, T-röden gjorde jobbet, jag var inte orolig för delarna i plast som fö klarade sig utmärkt utan några lacksläpp, det var mer min hälsa jag oroade mig över.

T-röd är ju inte direkt lika rent som isopropanol om man säger som så.
Citera
2018-10-26, 16:14
  #1832
Medlem
proconsuls avatar
Kanske frågan ställts innan, lite väl många inlägg att läsa igenom.....
Finns det batteridrivna vaporizers som fungerar med cannabisharts? "Resin" är väl nåt annat tänker jag, segt och halvflytande, något man inte handlar av sin vanliga leverantör. Eller?
Citera
2018-10-28, 01:17
  #1833
Medlem
Jofs avatar
Tänkte testa att använda min nya Arizer V- Tower till att sprida väldoft också. Fyllde behållaren med örter som jag stoppade in rätt hårt. Satte temp på 50 grader som det stod i manualen. Inget hände. Ökade temp stegvis till 200 grader. Inget hände.
Jag gör något mycket fel. Men vad?

Att röka med går bra. Fast jag liksom andra oldtimers saknar röken.
Citera
2018-10-28, 17:33
  #1834
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I så fall rekommenderar jag nästan en stationär istället. Arizer V-Tower till exempel. Med den så stiger värmen väldigt långsamt upp i koppen. Tills du börjar suga.

Du som moddar här och har en sån som jag köpt. Har du nåt tips?
Hur får man den att vapa frörer och sånt för väldoft?
Händer inget när jag gör det. I manualen så står det max 50 grader. Testat alla högre graderna.
Citera
2018-10-28, 19:12
  #1835
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Du som moddar här och har en sån som jag köpt. Har du nåt tips?
Hur får man den att vapa frörer och sånt för väldoft?
Händer inget när jag gör det. I manualen så står det max 50 grader. Testat alla högre graderna.
Finns väl ingen fläkt på v-towern så det verkar mest vara en gimmick som kanske inte funkar optimalt för det ändamålet. Eller så är det olika för olika örter vad som fungerar.
Citera
2018-10-28, 19:18
  #1836
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Finns väl ingen fläkt på v-towern så det verkar mest vara en gimmick som kanske inte funkar optimalt för det ändamålet. Eller så är det olika för olika örter vad som fungerar.
Sant, finns ingen fläkt på den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback