Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Ska du köpa AZ och äga i några år har det ingen (läs obetydande) betydelse exakt vilket klockslag köpet görs. Sedan skulle mitt tips även vara att inte tillämpa den mentaliteten du skriver i din första mening, även om det är mycket möjligt att du kanske har rätt imorgon. Men du kan även ha fel. Köp mer då det går ner, och ta det lugnare då det går upp.
Nej, men om det är idé några år beror ju på vad som händer, dessutom vet jag inte om jag vill ha allt på ett kort heller, men man måste ju börja någonstans.
Nu verkar ni ju så negativa totalt sett även om det vände lite idag så är väl kanske för tidigt att köpa något ändå, hade som sagt kunnat ta det i småprocent av kapitalet allteftersom annars.
Klart jag kan ha fel, men ser man på enstaka dagar har jag ju inte så mycket annat att gå efter. Vore ju intressant att se en uträkning över hur ofta det var fel och hur ofta det var rätt dock =P, för jag antar att det finns en viss korrelation, hur det sedan går under dagen märker man väl om man kollar .. Kollar man över 3-4 timmars sikt eller så så? + nyhetssidor som kan tänkas påverka det hela.
Jag har ju vare sig den specifika företagskännedomen eller kollen på världsekonomin som ni har. Det enda jag kan ta till mig just _NU_ är nyhetsflöden, börsen i allmänhet och historik.
Jag förstår ju att det allmänna läget är svajigt med sådan "järnlunga" som försöker hålla igång saker och ting och det är väl ingen vidare långsiktig lösning, men dög för folk som var trötta på nedgången

. Om sedan tillståndet förbättras på riktigt och hur lång tid det tar har ju inte jag någon uppfattning om.
Eller något, jag har inga problem med att vänta två månader till om det hade varit så. Hade det gått plus imorrn däremot så hade jag ju förväntat mig att det kommer rasa neråt en bit till men bara är någon slags "paus" eftersom det gav något litet positivt livstecken. Så därför vill jag kanske inte se det så långsiktigt och isf bara spela lite och då blir det ju viktigare när handeln faktiskt sker. Även om de inte investerar grejerna undrar jag ju lite till vilken kurs köp- och sälj görs.