2010-08-26, 08:52
Medlem
Idag lär det ju gå upp en aning men skall man räkna med fortsatta ras kortsiktigt?

Fast jag hade velat ställa fler frågor om bull- o bearcertifikat men jag hinner ju inte det innan de öppnar =P
Citera
2010-08-26, 10:27
Medlem
Fan vad dumt, glömde ju köpa procentuellt, och just nu ligger den ju för mycket plus för att jag skall vilja köpa ;D

Måste väl ändå vara bra att spela med bull o bear på totala börsutvecklingen hela tiden? Känns som det måste vara lättare att hålla koll på. Träffar man bara rätt 0.1% per dag så har man ju 119% ränta över 250 dagar ... Så omöjligt kan det ju inte vara?

Fast räknas avkastningar in i bull eller går man miste om dem så att den bara följer kurserna? Och är avgiften 0.8% över ett år? Eller för varje köp eller något? Köps och sälj dem efter aktuellt indexpris eller finns det ett litet spann beroende på hur folk vill köpa och sälja dem? Typ om alla tror neråt och vill köpa neråt så blir den för dyr neråt? Eller är problemet bara att det kanske inte finns några kvar att köpa men att kursen följer index precis? Förklara gärna. Kanske var något mer jag klurade på, minns inte vad isf. Förstår ju att banken tjänar något på dem men det är väl där de 0.8% kommer in i bilden, plus eventuellt alla utdelningar. Och eventuell långsiktig kursstegring på innehavet som man lånar ut (?)
Citera
2010-08-26, 17:53
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Men jag menade som när de sålde ut statliga bolag och minskade statsskulden, om de nu gjorde det, hur det går till. Men man kanske bara betalar av det man har efterhand och låter bli att utfärda nya statsobligationer?
Antingen det, eller så kan man köpa tillbaka obligationer över marknaden och makulera dem.
Citera
2010-08-26, 20:09
Medlem
Var 8:e amerikan får food stamps.

http://www.boston.com/news/nation/washington/articles/2010/08/05/food_stamp_use_hit_record_408m_in_may/
Citera
2010-08-26, 20:32
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortnight
Var 8:e amerikan får food stamps.

http://www.boston.com/news/nation/washington/articles/2010/08/05/food_stamp_use_hit_record_408m_in_may/

Var femte svensk lever på bidrag.
Senast redigerad av Lommi 2010-08-26 kl. 20:36.
Citera
2010-08-26, 21:21
Medlem
Gamble33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Jao, dock har vi så många olika bidrag som räknas in. Till exempel studiebidrag mm. Dock håller jag med om att det är mycket.
Citera
2010-08-26, 21:31
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamble33
Jao, dock har vi så många olika bidrag som räknas in. Till exempel studiebidrag mm. Dock håller jag med om att det är mycket.

Jag avsåg så kallade helårspersoner, alltså personer som lever på socialbidrag, a-kassa, sjukpenning eller förtidspension.

Alltså inte studiebidrag mm.
Citera
2010-08-26, 21:57
Bannlyst
Imorgon är det BNP och Ben i fokus. Talet kommer överanalyseras i detalj och man förväntar sig att han hintar om förändring. Inte vad för typ av förändring men en förändring till nästa FOMC-möte. Sen att han knappt har några redskap kvar är även det tragiskt, men marknaden hurrar inte över stimulanser längre.

Från och med nu är det kraftig bear market som gäller.

PS: Jag gissar bara för er som undrar vad jag har för belägg så slipper jag bemöta era förblindade frågor med motiverade svar.
Citera
2010-08-26, 23:11
Medlem
Citat:

Citat:
Jag avsåg så kallade helårspersoner, alltså personer som lever på socialbidrag, a-kassa, sjukpenning eller förtidspension.

Är det verkligen relevant att räkna in a-kassa? De andra grupperna köper jag.
Citera
2010-08-26, 23:14
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortnight
Är det verkligen relevant att räkna in a-kassa? De andra grupperna köper jag.

Något som till över 90% är skattefinansierat får väl ändå kallas för bidrag?
Citera
2010-08-26, 23:16
Medlem
LFEs avatar
Citat:

De som lever på A kassa, sjukpenning och förtidspension lever inte på bidrag utan på den statliga försäkringen som de betalt in pengar till ifall något sådant skulle hända. A kassan eller arbetsgivaravgiften.
Citera
2010-08-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fordonsföraren
Något som till över 90% är skattefinansierat får väl ändå kallas för bidrag?

Tänkte mest att det var såpass hög omsättning i den gruppen, nåväl.

Nu har du citerat mig men jag tar bort min kommentar ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in