2010-09-27, 18:48
Medlem
Rois avatar
Håhå jaja...
Citat:
For all those who thought last week's "dramatic" improvement in the ratio of insider selling to buying from 650:1 to "just" 290:1 was a sign things are turning and insiders may soon be selling only 100 or so times more stock per week than buying, we have some bad news. According to Bloomberg, the latest ratio of insider selling to buying was 1,411 to 1. Let us repeat: 1,411 to 1. Needless to say, corporate insiders are totally buying the Fed reflation story, and the economic recovery. Like, totally.

http://www.zerohedge.com/article/insider-selling-buying-surpasses-1400-1
Citera
2010-09-28, 09:07
Medlem
Ser ju ut som försäljningen i torsdags bara kom en dag fel, varför snackar de däringa börstjänaren och winnindtrading om uppgång då? Menar de typ nu eller menar de på sikt för att vi har varit och sniffat där uppe? Skitstörigt.

Jag litade ju på dårarna igår, även om jag ju har väntat på nedgången och ju macd o dylikt väl tycker att man skall sälja?

"Bortsett från precis i inledningen visade plankan på ett tydligt övertag för säljarna, där även vi skulle befinna oss igår."

Fast det var ju inte vad de sade? =P

"Fredagens starka stängning bör räcka för att skapa en positiv start på veckan. Det som kan sätta käppar i hjulen är den något skakiga valutamarknaden och motståndsnivån 1100 hos OMXS30. Om 1100-nivån står pall och säljarna stärks så pass att 1078 utmanas kan det bli lite skakigt, men fram till dess är det positivt och bara en tidsfråga till indexet handlas ovanför 1100-nivån."

Enklare att säga i efterhand dock.

Var den här länkad här?
http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1601414079&play=1

Positiv
Senast redigerad av aliquis 2010-09-28 kl. 09:20.
Citera
2010-09-28, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Ser ju ut som försäljningen i torsdags bara kom en dag fel, varför snackar de däringa börstjänaren och winnindtrading om uppgång då? Menar de typ nu eller menar de på sikt för att vi har varit och sniffat där uppe? Skitstörigt.

Jag litade ju på dårarna igår, även om jag ju har väntat på nedgången och ju macd o dylikt väl tycker att man skall sälja?

"Bortsett från precis i inledningen visade plankan på ett tydligt övertag för säljarna, där även vi skulle befinna oss igår."

Fast det var ju inte vad de sade? =P

"Fredagens starka stängning bör räcka för att skapa en positiv start på veckan. Det som kan sätta käppar i hjulen är den något skakiga valutamarknaden och motståndsnivån 1100 hos OMXS30. Om 1100-nivån står pall och säljarna stärks så pass att 1078 utmanas kan det bli lite skakigt, men fram till dess är det positivt och bara en tidsfråga till indexet handlas ovanför 1100-nivån."

Enklare att säga i efterhand dock.

Var den här länkad här?
http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1601414079&play=1

Positiv

Man ska nog inte överanalysera Omx. Vi följer Usa. Nyse är uppe vid ett skojigt kanaltak. Får se om det håller..
Citera
2010-09-28, 17:45
Bannlyst
Helt sanslöst vilken styrka!

H&M imorgon, lär noga stiga som vanligt. 280?

Synd bara att Ericsson inte vinstvarnar och sänker utsikterna. Oftast brukar Ericsson vara trendsättare. Vad som sker i Ericsson brukar ske i OMXS30 med ett tidshack.
Citera
2010-09-28, 21:08
Bannlyst
Folk verkar ha gjort sig bekväma i att tro att börsen stiger när dollarn faller. Grejen är att det är kortsiktigt som börsen kan stiga när dollarn faller, men när valutan faller för mycket så innebär det importerad inflation från andra länder som i sig leder till högre räntor, mindre handel och fallande priser.

För de bolag som säljer i dollar så är det direkt förödande och effekten är inte till hjälp kortsiktigt, som Ericsson. Dollarns stadiga nedgång på två månader har slagit effekt i Eric.
Citera
2010-09-29, 10:28
Medlem
Fan kan det inte rasa, orka vara typ 50% likvid

Frågan är, jag som tänkt köpa H&M, om jag ska passa på nu när den rasat, eller om jag ska vänta på "det stora raset". Dock om H&M hinner gå upp några procent nu kommande dagar/veckor så kommer den kanske inte sjunka under dagens notering trots ett stort ras?
Citera
2010-09-29, 20:06
Medlem
Sitter i samma dilemma Krullert. Är inne på att köpa HM och såg fram emot ett kursfall för att komma in billigare. Tappade 6% och bolaget missade analytikernas mål med ungefär lika mycket så frågan är ju om det blir billigare än så här eller vänder upp igen mycket snart.

Rent tekniskt ligger aktien "rätt" kring 245 enligt fibonacci på senaste uppgången. Nästa anhalt nedåt 238 och om det bryts ner till 231. Stängde idag på 242 vilket kan signalera ytterligare en liten nedgång. Jag köpte inte idag men satt med fingret på knappen 17.25.

Börsen som helhet har gått upp mycket också och har börjat svaja med smånedgångar varannan eller var tredje dag, något som efter en lång uppgång kan tyda på att en korrigering kan vara på g. Tror att jag lägger en order på chansköp på 238 innan jag går till jobbet i morgon och ser vad som händer.
Senast redigerad av derstatic 2010-09-29 kl. 20:09.
Citera
2010-09-29, 20:45
Medlem
investerbests avatar
Jag tror H&M kommer sjunka lägre under oktober månad.
Citera
2010-09-29, 21:24
Medlem
Kan tillägga att jag köpte på 140,10 idag
Jag tror den kommer återhämta sig ytterligare någon procent imorgon, hur man än ser på det så är ju H&M ett väldigt bra bolag som trots allt har gjort en högre vinst än förra året etc. Ser ingen anledning till att den skulle sjunka mer än den redan gjort. Många av de som höll på aktien för att sälja dyrare efter en bra rapport har ändå sålt av idag t.ex.
Senast redigerad av Krullert 2010-09-29 kl. 21:28.
Citera
2010-09-29, 22:00
Medlem
cobrs avatar
Kanske är bättre att köpa KappAhl som svarat bra på rapporten. Om man tror det är läge att köpa dvs, senaste dagarna har stockpicking varit det som gäller.
Citera
2010-09-29, 22:01
Medlem
Spritzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av investerbest
Jag tror H&M kommer sjunka lägre under oktober månad.

Bara allmänt sådär?
Citera
2010-09-30, 00:15
Medlem
investerbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritzy
Bara allmänt sådär?

Jag kommer precis som många andra tanka H&M i morgon. Raset var väntat, vilket ger perfekt tillfälle för oss långsiktiga sparare att handla mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in