2010-08-21, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zomo
Lite kul att du lagt dig på ett rätt uppskruvat tonläge i dina inlägg och sedan får krypa till korset.

Lycka till!
Jag skrev fel, har du svårt med det?
Citera
2010-08-21, 14:34
Bannlyst
Vad tror ni om nästa vecka, fortsatt fall?
Citera
2010-08-21, 15:38
Medlem
Så vad ska man satsa på idag?
Citera
2010-08-21, 15:46
Medlem
Idag blir det ett kilo kräftor och lite gott att dricka. Börsen får vila över helgen.
Citera
2010-08-21, 19:42
Medlem
Rois avatar
Lite att hålla utkik efter: http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/hildebrand/TP%20List.jpg
Citera
2010-08-23, 09:09
Medlem
MFCs avatar
September kommer bli intressant sett ur ett europeiskt perspektiv. Greklandskrisen kommer att te sig som en söndagsfika jämfört med Spanien...
Citera
2010-08-23, 09:49
Bannlyst
Faller idag. 6,47% plus på björnarna sedan köp.
Citera
2010-08-24, 16:54
Medlem
romanov01s avatar
Närmsta stödet torde vara vid 980 på OMX.
Citera
2010-08-24, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MFC
September kommer bli intressant sett ur ett europeiskt perspektiv. Greklandskrisen kommer att te sig som en söndagsfika jämfört med Spanien...
ett land som det sällan pratas om är england som trots sina stora budgetunderskott och bytesbalansunderskott klarat sig bra i sin tysthet. dock tror jag inte de kan hålla käften särskilt länge till innan det fullkomligt kokar över och exploderar på marknaden. england är ett land med enorma kapital som ligger i andra europeiska och amerikanska banker, när england brister kommer vi se på riktiga nedgångar.

ps: den kuksugande lilla skithögen cg har återigen blåst investerarna med sitt snack om potential och kursraket i swedbank. killen är helt tappad som verkligen tror att banken kommer överleva. stackarn måste ärligt talat vara vrickad som glömt att balterna vara nära att devalvera, att de gjort 3 emissioner varav aktiestocken ökat med 2,25 ggr och att värderingen nu är högre än innan 2008. idiot är bara förnamnet.
Senast redigerad av d.bergkamp 2010-08-24 kl. 18:39.
Citera
2010-08-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
ett land som det sällan pratas om är england som trots sina stora budgetunderskott och bytesbalansunderskott klarat sig bra i sin tysthet. dock tror jag inte de kan hålla käften särskilt länge till innan det fullkomligt kokar över och exploderar på marknaden. england är ett land med enorma kapital som ligger i andra europeiska och amerikanska banker, när england brister kommer vi se på riktiga nedgångar.

ps: den kuksugande lilla skithögen cg har återigen blåst investerarna med sitt snack om potential och kursraket i swedbank. killen är helt tappad som verkligen tror att banken kommer överleva. stackarn måste ärligt talat vara vrickad som glömt att balterna vara nära att devalvera, att de gjort 3 emissioner varav aktiestocken ökat med 2,25 ggr och att värderingen nu är högre än innan 2008. idiot är bara förnamnet.

Jag vet inte när du började följa nyheter eller vilka kanaler du väljer men tom SVT hade inte ett enda inslag om valet utan att nämna ekonomin.
Citera
2010-08-24, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helloerik
Jag vet inte när du började följa nyheter eller vilka kanaler du väljer men tom SVT hade inte ett enda inslag om valet utan att nämna ekonomin.
jaså så de har nämnt englands ekonomi nästan hela tiden?
är du säker?
Citera
2010-08-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Magnus=-
Fannie May och Freddie Mac finns väl rimligen med i mina siffror eftersom de redan satts av - var det 787 billion USD för att täcka upp för dem. Det är redan inkluderat i ett av alla dessa stimulanspaket så vitt jag kan förstå.

Jag orkade inte svara på just detta tidigare i debatten (sid 70) eftersom man måste leta upp en länk som bevisar ens ståndpunkt, men idag kom det just ett sådant inlägg på Zero Hedge.

Fannie Mae har skulder på $3.257 Trillion

Freddie Mac har skulder på $2.345 Trillion

Dessa skulder är de amerikanska skattebetalarnas skulder så detta gör att den amerikanska statsskulden ingalunda är 90% av BNP utan 130% av BNP.

http://www.zerohedge.com/article/guest-post-true-national-debt

Det här är inte de vanliga överdrifterna av den alltid lika pessimistiska bloggen Zero Hedge utan jag läste samma sak i en intervju med Peter Orszag som var Obamas Director of the Office of Management and the Budget innan han avgick tidigare i år. Det var någon journalist som tog mod till sig och frågade om det inte var mer rätt att inkludera bolåneinstitutens skulder i statsskulden eftersom de helt ägs av staten. Peter Orszags svar var ungefär att "ja det kan man göra om man vill, men vi har valt att inte göra det".

Vi bör nog vänja oss vid att USA:s statsskuld redan idag är 130% av BNP och kommer att vara 140% när Obama avgår om två år. Om räntan går upp bara några procent så kan det fullständigt knäcka statsfinanserna vilket innebär att sedelpressarna inom kort kommer att gå på högvarv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in