2011-08-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Gick in i lite XACT BEAR 2 på skoj idag, ner 5%, men tror knappast att börsen har vänt spikrakt uppåt än.

Kanske någon plusdag nästa vecka, på en 2-3 veckor nu är det definitivt minus! Känns som alla är skitskraja för att ta någon risk nu
Citera
2011-08-05, 18:37
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbullen
Kanske någon plusdag nästa vecka, på en 2-3 veckor nu är det definitivt minus! Känns som alla är skitskraja för att ta någon risk nu

Och det tackar vi för! Håller mig borta ifrån OMXS30, däremot ska jag shoppa loss på NYSE innan de stänger ikväll.
Citera
2011-08-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Och det tackar vi för! Håller mig borta ifrån OMXS30, däremot ska jag shoppa loss på NYSE innan de stänger ikväll.

Trycka in tungt i BGZ hade kunnat vara något.
Citera
2011-08-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Du är ju övertygad om att den skall till månen av någon jävla random anledning och att vändningen skall komma något jävla förutbestämt datum av ännu en jävla random anledning...

Så.

Absolut inte... Men jag tror att börsen kommer gå upp upp och det beror inte "på någon jävla random anledning". Sen lilla gubben, tror jag självklart inte att någon vändning kommer på något förutbestämt datum.

Du däremot verkar ju däremot skita ner dig totalt för att börsen faller, har du investerat så illa? Eller är du kanske nybörjare med lite halvtaskigt utgångsläge?

Istället för att okunnigt tro att jag litar på slump, kan du väl precis som jag tidigare efterfrågat berätta vad du själv tror och framförallt varför?

Du behöver ju inte framstå som större idiot än du är...
Senast redigerad av Magban 2011-08-05 kl. 20:08.
Citera
2011-08-05, 20:05
Medlem
Citat:
Köpa båtar o husvagnar billigt och sälja dyrare / hyra ut till de som inte har.

Du är visst inte bara proffs på att förutspå världens undergång... Du har även stenkoll på båtmarknaden märker jag.
Citera
2011-08-05, 20:40
Medlem
Citat:
För att inte tala om att KappAhl minsann skall upp vad det nu var, 60-100% på typ ett år?

För det kan ju inte lika gärna vara så att de tappar ytterligare 50% istället?

Inte för att jag tror att du förstår, men jag ska ändå förklara... Baserat på KappAhls historik, expansioner och den senaste rapporten tror jag att aktien mycket väl kan vända och stiga till 45-60kr redan inom ett halvår. Det är långt mer troligt än att aktien skulle tappa ytterligare 50%, baserat på kunskap.

Apropå kunskap tror jag de flesta på det här forumet förstår att aktiehandel innebär vissa risker, det ligger liksom i sakens natur att ingen aktieplacering är idiotsäker.

Sedan vad det gäller din sjukdom och därmed oförmåga att ta till dig av tidningslöp.... Ehhh, du har ju uppenbarligen internet. Och vad det gäller tidningslöp och olika krönikor måste ju du inneha något slags rekord i att posta länkar. Det är ju uppenbarligen inte så att du har ett eget tänk och jag kan inte påminna mig om en enda gång du länkat till fakta, tvärtom tror på vad minsta tyckare säger så länge tyckandet går i din linje.

Antar att det är därför man aldrig kommer få ett kvalificerat svar från dig vad det gäller frågan om varför börsen kommer sjunka och sjunka och sjunka från och med nu. Antar även att det är därför du aldrig kommer förklara varför KappAhl är en dålig investering, du har helt enkelt ingen som helst koll på verkligheten.

Hade du 1,2 i betyg?
Citera
2011-08-05, 21:39
Medlem
Börsen har gått ned 20%, och egentligen är det väl inte fråga om att det varit "svajigt på börsen" som många tidningar skriver, utan det har nästan gått spikrakt ned på kort tid, efter en lång tid av långsamma nedgångar. Dessutom är det som alla vet ekonomiskt oroligt både i USA och i flera länder i Europa. Utgången på arbetslöshetsrapporten från USA bidrog med en obetydlig uppgång, men det är ingen stor förbättring i USAs ekonomi.

Allt det jag tar upp talar för fortsatt börsras. Likväl finns det många som säger att det ska svänga, och är köpläge. Men vad talar egentligen för att det ska svänga, va? VA!? VA!?!!!
Citera
2011-08-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlar
Allt det jag tar upp talar för fortsatt börsras. Likväl finns det många som säger att det ska svänga, och är köpläge. Men vad talar egentligen för att det ska svänga, va? VA!? VA!?!!!

Situationen är inte helt unik i världshistorien (titta bara på hur börsen betedde sig augusti-september 2010)... Det jag anser talar för uppgång är främst de senaste och föregående bolagsrapporterna, samt till viss del att det är sommar just nu. Av det jag läst och tagit del av finns inget som tyder på någon betydande avmattning.

Att börsen går som den går beror på att svenska småsparare läser krönikor samt löp, får panik och säljer allt. För att ta ett konkret exempel, kolla hur det ser ut här på Flashback just nu. En majoritet av de som skrivit i den här tråden den senaste veckan har ju förutom att skita på sig även sålt av. Vad tror du de kommer göra när de upptäcker att börsen stiger igen? Min gissning är att de kommer köpa vilket kommer få börsen att stiga ytterligare. Svenska småsparare är unika i världen på det sättet. Stockholmsbörsen är väldigt volatil jämfört med andra börser så krasst betyder de senaste 2veckornas nedgång inte ett piss.

Vidare tror jag att USA kommer med någon form av lösning (de har ju inga andra val) och det lär fungera som ytterligare bränsle.

Sen måste jag rätta dig när du säger att det varit en lång tid av långsamma nedgångar, det är helt enkelt inte sant.

Måste även påpeka att det enda "allt" du pratar om handlar om ekonomiska oroligheter i USA och Europa. Jag vill inte förminska allvaret i situationen men detta "allt" är ju också det enda.
Senast redigerad av Magban 2011-08-05 kl. 22:09.
Citera
2011-08-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlar
Men vad talar egentligen för att det ska svänga, va? VA!? VA!?!!!

Måste du för övrigt låta så desperat och skräckslagen?
Citera
2011-08-05, 22:17
Medlem
Finns det något som pekar på en stark uppgång/nedgång på måndag eller är det omöjligt att gissa hur det kommer bli?
Citera
2011-08-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Att börsen går som den går beror på att svenska småsparare läser krönikor samt löp, får panik och säljer allt. För att ta ett konkret exempel, kolla hur det ser ut här på Flashback just nu. En majoritet av de som skrivit i den här tråden den senaste veckan har ju förutom att skita på sig även sålt av. Vad tror du de kommer göra när de upptäcker att börsen stiger igen? Min gissning är att de kommer köpa vilket kommer få börsen att stiga ytterligare.

Men är folks panik någonting som direkt talar för uppgång? Kan väl lika gärna vara att eftersom börsen har rasat en del, och med oroligheterna runtom i världen i grogrunden, så vågar folk inte investera sina pengar, och börsen faller ytterligare. Kan vara som du säger också. Men är rätt mycket som talar till motsatsen?

Citat:
Vidare tror jag att USA kommer med någon form av lösning (de har ju inga andra val) och det lär fungera som ytterligare bränsle.

Finns det någon lösning som kan vända trenden inom överskådlig framtid? Dvs. så snar, att den får börsen att vända spikrakt uppåt?

Citat:
Måste även påpeka att det enda "allt" du pratar om handlar om ekonomiska oroligheter i USA och Europa. Jag vill inte förminska allvaret i situationen men detta "allt" är ju också det enda.

Går det dåligt för USA, påverkas vi med? Och det har väl inte direkt dykt upp någon ljusning i situationen, vilket talar för en fortsatt orolig marknad?
Senast redigerad av Carlar 2011-08-05 kl. 22:43.
Citera
2011-08-05, 23:07
Medlem
runt 2k i förlust idag.

säljer ni eller fortsätter ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in