2011-08-04, 18:47
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Nej, toksäkert med -4% till en nionde dag efter 8 dagar av brutalnedgång.
Ja att det skulle ner, 4% är en annan sak.
Citera
2011-08-04, 18:47
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Nej men det är kanske inte så smart att gå in o göra det nu, börsen har ju redan rasat en hel del och det finns ju en risk för upprekyl och du vet ju aldrig hur kraftig den blir, och när skall du då ta förlusten om alls eller skall du hoppas på ytterligare ras?

Volatilitet dödar ditt innehav med.

Det är väl ändå hans val och inte ditt. Hans fråga var hur man gick tillväga för att handla med dessa och inget annat.
Citera
2011-08-04, 18:49
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
du kan handla instrumentet hos de flesta banker. kan rekommendera kapitalförsäkringskonto hos avanza/nordnet, då de är billigast eftersom de endast går att nå via internet och har lägsta pris på i princip allt. kör själv avanza kapitalförsäkring, 1% skatt på eventuell vinst vid årsskiftet.

tänk dock på att sthlm-börsen gått ner 12% sen i måndags, det är mycket. en rekyl uppåt är att vänta. sen är frågan när den är, och om den bara är en dag eller så. men trenden pekar ner, tar nog ett tag att återhämta sig efter detta.

innan du investerar, ställ dig själv frågan om du kommer kunna sova gott om nätterna ifall du förlorar alla pengar.

Det är inte enbart på din eventuella vinst du betalar skatt på i din KF.
Senast redigerad av thefisk 2011-08-04 kl. 18:55.
Citera
2011-08-04, 18:59
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
du kan handla instrumentet hos de flesta banker. kan rekommendera kapitalförsäkringskonto hos avanza/nordnet, då de är billigast eftersom de endast går att nå via internet och har lägsta pris på i princip allt. kör själv avanza kapitalförsäkring, 1% skatt på eventuell vinst vid årsskiftet.

tänk dock på att sthlm-börsen gått ner 12% sen i måndags, det är mycket. en rekyl uppåt är att vänta. sen är frågan när den är, och om den bara är en dag eller så. men trenden pekar ner, tar nog ett tag att återhämta sig efter detta.

innan du investerar, ställ dig själv frågan om du kommer kunna sova gott om nätterna ifall du förlorar alla pengar.

Tack för info och råd. Kanske skall man gå på Bull istället?
Citera
2011-08-04, 19:00
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Nej men det är kanske inte så smart att gå in o göra det nu, börsen har ju redan rasat en hel del och det finns ju en risk för upprekyl och du vet ju aldrig hur kraftig den blir, och när skall du då ta förlusten om alls eller skall du hoppas på ytterligare ras?

Volatilitet dödar ditt innehav med.

Tack för info och råd.
Citera
2011-08-04, 19:02
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Tack för info och råd. Kanske skall man gå på Bull istället?

Nej, verkligen inte. Det kommer fortsätta nedåt, så ska du satsa, satsa på Bear, men vänta till efter upprekylen. Att trada med bullinstrument i en bearkmarknad är riskabelt. jag tappade 10.000 i måndags när jag gjorde detta.

thefisk: sant, det är innehavet vid årsslutet som betalas skatt på
Citera
2011-08-04, 19:09
Medlem
Citat:
Nej men det är kanske inte så smart att gå in o göra det nu, börsen har ju redan rasat en hel del och det finns ju en risk för upprekyl och du vet ju aldrig hur kraftig den blir...

Så?? Vad tycker du man ska göra? Du levererar trots allt mer kritik än idéer i dina inlägg... I tidigare inlägg från dig verkar upprekyl otänkbart...

Eftersom jag är övertygad om att du inte fattar, ska det väl poängteras att folk även är intresserade av avkastning.

Off topic: Gick du ens ut nian?

Edit: Dollarn är upp 2%... Igen...
Senast redigerad av Magban 2011-08-04 kl. 19:11.
Citera
2011-08-04, 19:21
Medlem
snilleochsmaks avatar
Fyfan. Idag har man förlorat pengar
Citera
2011-08-04, 19:23
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snilleochsmak
Fyfan. Idag har man förlorat pengar

Japp, inget roligt klimat just nu...

Fast jag är förstås aldrig nöjd. Är relativt likvid (jämfört med vad jag brukar vara) och för några månader sedan tyckte jag att det var för dyrt att köpa.
Citera
2011-08-04, 19:54
Medlem
chevones avatar
min depå gick 10 % minus idag dock är de ju en otrolig högrisk portfölj men vafan
Citera
2011-08-04, 20:08
Bannlyst
Drog ut cirka hundra tusen från fonderna. Orkar inte förlora allt igen som vid förra börsraset. Kan dock säga att det stigit kraftigt nu sen jag var 16 till 20 år.

Någon som har ett förslag på hur man ska göra sig pengar på det här raset?
Senast redigerad av phpotosmart 2011-08-04 kl. 20:10.
Citera
2011-08-04, 20:10
Medlem
snilleochsmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chevone
min depå gick 10 % minus idag dock är de ju en otrolig högrisk portfölj men vafan

Lider med dig. Jag ligger på -7 % idag. Ligger dessutom tungt i Boliden med GAV på 115. Att se dem nere på 88 idag sved rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in