Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Så är det ju alltid
Jag läste rapporten 08:55, och tänkte se om det fanns läge att köpa in sig.
09,01 hade ju aktien "bara" stigit med ca:2% , och jag satt med fingret på köpknappen
på en warrant som stod i 0,22

När kursen stigit med 9% stod warranten på 0,28
Va fan ska man alltid tveka för

Fast jag hade ingen direkt anledning att tveka. Klurade på att köpa där på 45.50 när det var kort dip med. Men jag vet ju inte vad bolaget _BORDE_ kosta, men sålänge det drar uppåt kan man ju haka på om inte annat. Skulle man ha otur och timea helt fel får man väl ta 1-2 procents förlust eller så.
Går ju kanske att köpa nu med, vad vet jag. Tyckte ju inte siffrorna var så höja, men kanske var rejält pressat innan mot vad förväntningarna borde lett till? Eller så misstrodde folk Lundin?
Därför han sålde Enquest? Köpte lite Lundin mining istället?
Å andra sidan köpte jag inte Proffice heller, som jag uppfattade det som hade ett bra kvartal?
Sålde mitt innehav igår dock på 32.30 med typ 17% vinst (istället för 41.7% på 39 ... Precis vad jag snackar om. "Oj, jag har visst gjort 40% på två veckor.. Nåja, det är säkert rimligt, jag sitter kvar!") Men det kändes ju dumt att inte vara med då... Bara det att skiten inte rörde sig uppåt? Så kanske lika bra där
Sådant där förstår jag ju inte helt enkelt
Jag får ju köpa efter vad marknaden gör, eller vad jag tror om produkten, har ju ingen som helst koll på fundamentala grejer och analyser och förväntningar och vad som är bra och vad rätt kurs borde vara mot något eller någonting. Helt i blindo.
Nokia steg ju på rekyl på 8.45 usd / 54.25 sek. Där kan man ju också vara med, om man nu inte tror att det skall ner mer... Men ja.. Känns ju tryggt och så ..

Kör nog hellre lundin mining.
Men jag läste Börstjänarens text om gula faran också. Och är det så att kineserna får slut på stålar / räntorna höjs / valutorna stabiliseras så är det väl slut på det här råvarurallyt kanske .. Och då är det kanske inte så kul med alla råvarubolag som är värderade därefter?
Än mindre på politisk oro, efterfrågan visst, men oro? Typ värdera oljebolag på dagens oljepris? Som om det kommer vara fem år?
Jag tvekar nog för att jag inte har någon att prata med eller så.
Jag frågade ju här om ras enligt Börstjänaren, fick till svar att TA var värdelöst eller något. Frågade ju om SAAB på 98, var inget att ha, frågade om Öresund på 90, men personen i fråga skulle inte köpa (flåt! Jag klagar inte på dig! Jag väljer ju själv. Men jag har ju ingen koll.), frågade om Ratos på 199, men det var visst övervärderat (enbart efter premie eller?)... Och ja, inte mycket av det var väl rätt. Satt kvar i KappAhl över rapporten efter att ha haft skiten en dag eller två .. Enda vettiga är väl att folk säkert har avrått från Nokia. Kanske?
Så ja. Man skall väl kanske inte lyssna på folk..