Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Slagig kurs, minst sagt, men de långsiktiga vinner nog
Lundin sågade ju de där ca 53 sek, borde ju rimligtvis betyda att han ser ett större värde =P
Hur funkar warranten då? Hade den fel kurs eller hur fan kan det bli 2-300%? Det är inte någon faktor mot kursen utan beroende på hur mycket priset avviker på något sätt eller? Kursen började ju ändå rätt högt idag och jag antar att warranten handlades efter det?
Ni får gärna förklara sådant där. Eller så kanske jag borde läsa ?
Känns det bättre med sådant där? För att du bara riskerar en liten del av kapitalet totalt (har man diciplin att inte låta det bli större o större del och gör vinster så minskar ju riskerna antar jag .. ), mer effekt än med eget kapital om hävstångseffekten är jättestor och courtaget fuckar inte sönder alltför mycket? Dels mindre pengar det handlar om men framförallt så om nu courtaget utgjorde typ 0.5% mot om det är 0.05% relativt hävstången så har man ju bra mycket bättre utgångsläge för kortsiktiga affärer.
Låter drygt det där dock

. Kul för er som fattar, pallar och orkar hålla koll
Blir slutresultatet bättre än för random annan placerare då / index?
Jag har svårt att förstå hur man skall jämföra kurserna, inte för det spelar någon roll men typ om du ser något som stöd eller motstånd i den vanliga aktiekursen att överföra det till motsvarande nivå för warranten typ.
Jag är inte så insatt i warranter, men jag la en köporder i Fredags på: LUM1E 60SWE (0,10)
och den handlades som sagt för 0,11 och stod under dagen på 0,29
Vill du ha mer hävstång så har du: LUM1C 48CBK som ökat 500% idag (förfaller i Mars)
Jag brukar inte gå in så mkt på prospekt mm, utan köpa någon warrant ibland som känns rätt och som har endel omsättning så man lättare kan se att prissättningen är ok. Jag har också alltid sålt av innan lösendagen.
För det mesta så handlar jag med Minifutures (Minilong-RBS) som har mindre hävstång, men utan lösendatum, s.k open-end. Men däremot så höjs finansieringsnivån samt stoplossen på Miniling.
Förra året så klarade jag mig väldigt bra på Minilong, speciellt Oljan.
Iår har jag inte gjort så många avslut ännu. sålde Minilong-Naturgas för 1,15 inköpta på 0,76 2v före, samt har köpt tillbaka i Fredags samt tidigare iår (snitt: 0,72)
Jag kan inget om teknisk analys mm, och tror väl inte speciellt mkt på det heller.
Tjänar mest på att jag alltid sitter med ganska mkt likvida och kan köpa vid nergångar.