Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Berätta gärna mer om den akademiska och kvantitativa aspekten av att skriva en pitch book och trolla runt i excel för att få fram de siffror man letar efter.
Nu tror jag att du har missförstått mig lite... Jag menar snarare att kvantare (som är matematiker, dataloger, teoretiska fysiker osv.) tar jobbet ifrån ekonomerna, eftersom de (alltså ekonomerna) är överflödiga i ekosystemet (eftersom kvantitativa metoder blir branschen) och de kommer därav att dö ut.
Här är en dokumentär om kvantare, den handlar visserligen om kraschen, men det ger också en inblick i annat:
http://www.youtube.com/watch?v=ed2FWNWwE3I
Citat:
Det är väl snarare ett hantverk än en vetenskap?
Ibland kan det vara av intresse att läsa akademiska uppsatser (även för ekonomerna), som kan appliceras till arbetet,
men detta är såklart högst beroende av arbetsuppgifter. Nu har jag heller aldrig sagt att ekonomi är en vetenskap och jag skulle aldrig göra det, då så inte är fallet.
Citat:
Då kommer Computational101 och antar att tråden också handlar om boende i Italien. Det ligger ju nära
Sluta försöka göra sarkastiska kommentarer, det fungerar inte.

Läs mina svar och håll dig till ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Acre
Alltså skämtar du? Jag har både jobbat och studerat med folk från Bocconi. Sämre kvalitet får man leta efter, eller så har jag haft otur. Engelskan suger först och främst, och de skiter på sig såfort de ska hålla en presentation inför mer än deras egna egon.
Engelsk litteratur och presentationer är tydligen något som saknas på Bocconi, och det har dessa själva bekräftat.
Nej, nu lämnar jag er här i tråden till er egen självömkan... igen, och drar till kontoret! De enkelspåriga diskussionerna som äger rum här är i version 120. Det räcker att läsa 20 sidor så har man i stort sett läst allt som behövs.
Bocconi rankas mycket än HHS (gällande allmänt om ekonomi och management, kanske inte angående en
master som har koppling till IB), och jag kan inte kommentera dina egna erfaranheter utan väljer att lita på rankingen. Nu tycker jag att de ifrån HHS ska acceptera detta faktum och inte försöka göra massvis med ursäkter för varför detta är fallet. HHS är ändå en bra skola och karriärmöjligheterna är väl i princip likvärdiga (det handlar nog mer om individen) oberoende skolorna i fråga.
Förövrigt så tycker jag väl att detta i princip är färdigdiskuterat nu, alla har fått säga sitt.