Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2015-03-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeert
Tack för responsen.

Men om jag är noga med att hålla mitt protein intag högt, förlorar jag muskelmassa ändå? Jag känner att jag ligger på samma vikter som jag gjort tidigare, om jag inte kört cardio innan passet vilket händer ibland, då är energin såklart betydligt lägre, annars är styrkan densamma. Dock så ökar jag däremot inte i något men det hade jag inte räknat med att göra heller. Jag ligger på runt 1000 kalorier i snitt under hela veckan eftersom jag äter upp mig på lördagen, det har genererat -1kg i veckan så det kan stämma ganska bra.

Varsegod!
Du har missförstått om du tror det bara handlar om protein för att behålla muskler. Det handlar även om kalorier. -1000 kör jag alltid och det fungerar bra tycker jag. Om det fungerar för dig ska du inte byta. Det är ju jättedumt att tex bara köra -500 då eftersom deffen blir längre och bulk är det som bygger muskler. Fortsätt hela deffen och se vad som händer. Det blir ju en till deff så småningom och då kan du göra förbättringar.
Senast redigerad av MRZnr1 2015-03-23 kl. 12:44.
Citera
2015-03-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Varsegod!
Du har missförstått om du tror det bara handlar om protein för att behålla muskler. Det handlar även om kalorier. -1000 kör jag alltid och det fungerar bra tycker jag. Om det fungerar för dig ska du inte byta. Det är ju jättedumt att tex bara köra -500 då eftersom deffen blir längre och bulk är det som bygger muskler. Fortsätt hela deffen och se vad som händer. Det blir ju en till deff så småningom och då kan du göra förbättringar.

Ah okej, jag trodde det var så enkelt! Det känns som att det fungerar och jag märker inte av som sagt att jag är klenare, enbart tröttare. Jag kommer köra vidare för att se, märker jag att jag tappar muskelmassa genom att jag blir klenare. Kan jag lägga till något i kosten för att minimera risken att tappa muskelmassa utan att behöva öka i kalorier, alltså byta ut något?

Har du erfarenhet av något preparat som kan användas under deffen för att påskynda processen, vet inte om detta blir i fel tråd kanske!?
Citera
2015-03-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ah okej, jag trodde det var så enkelt! Det känns som att det fungerar och jag märker inte av som sagt att jag är klenare, enbart tröttare. Jag kommer köra vidare för att se, märker jag att jag tappar muskelmassa genom att jag blir klenare. Kan jag lägga till något i kosten för att minimera risken att tappa muskelmassa utan att behöva öka i kalorier, alltså byta ut något?

Har du erfarenhet av något preparat som kan användas under deffen för att påskynda processen, vet inte om detta blir i fel tråd kanske!?

Kör 2x protein på det underskottet du har. Det finns inget annat du kan göra utan du gör rätt. Visst man blir trött av att deffa och det är tråkigt.
Innan du börjar med steroider så ska du ha erfarenhet av att både deffa och bulka. Samt träna givetvis. Så ta det om några år om du vill ta träningen till helt andra nivåer.
Citera
2015-03-23, 21:52
Medlem
Citat:
Kör 2x protein på det underskottet du har. Det finns inget annat du kan göra utan du gör rätt. Visst man blir trött av att deffa och det är tråkigt.
Innan du börjar med steroider så ska du ha erfarenhet av att både deffa och bulka. Samt träna givetvis. Så ta det om några år om du vill ta träningen till helt andra nivåer.

Menar du att jag ska köra dubbelt upp av proteinet mot vad jag kör nu? Hur får jag i mig det
Tänkte inte på steroider utan mer något som påskyndar deffen, typ efedrin eller liknande, om du har några erfarenheter av det själv?
Citera
2015-03-24, 18:58
Medlem
Citat:
Menar du att jag ska köra dubbelt upp av proteinet mot vad jag kör nu? Hur får jag i mig det
Tänkte inte på steroider utan mer något som påskyndar deffen, typ efedrin eller liknande, om du har några erfarenheter av det själv?

Ja. Väger du 80kg är det önskvärt att sikta mot 160g protein per dag. Det är inte så svårt om du äter proteinkällor.

Efedrin påskyndar nog inte deffen. Är väl om du bantar du bör ta det. Du ligger ju på 1000 i underskott och mer än så är inte bra. Men har ingen koll på olagliga prepp. Jag vet ju att steroider är bra för sådant som du efterfrågar iaf.
Citera
2015-03-24, 19:53
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Ok dags för Tyrolerhatt att gå ner några kilon. Har alltid spelat hockey/fotboll så jag har liksom aldrig brytt mig om vad jag stoppar i mig.

Har även ett fysiskt arbete och gymmar 4 dagar i veckan, + 2 fotbollspass samt 1 match.

Stats:

Vikt - 95
Längd - 190

Använde mig utav http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php och fick fram följande

Citat:
Beräknat för en dag:

Basalt energiintag: 1857 kcal

För att behålla vikt: 2879 kcal

För att Minska i vikt 2379 kcal

Protein (20 E%) = 119 gram = 476 kcal

Kolhydrater (50 E%) = 297 gram = 1190 kcal

Fett (30 E%) = 79 gram = 714 kcal

Är det rimligt? Tänkte käka 4 ggr/dag.

Hur brukar ni fördela målen under dagen? Jag vet att det inte spelar någon roll bara man får i sig 2379 kcal.

Eller käkar ni typ gröt för 594,75 kcal, kyckling för 594,75 etc?

Citera
2015-03-25, 18:18
Medlem
Vikt: 75kg
Längd: 183cm
BF%: ca 11-12
Mål: Samma BF%, mer muskelmassa, varken bulk eller deff

Morgon; 500g kvarg m. bär, 150g tonfisk, 5dl mjölk

Lunch; 3-4 grova skinkmackor, 5 dl mjölk, proteinshake

Middag; varierad, ofta husmanskost (inte jag som bestämmer ), stora portioner, 1L mjölk

Kvällsmål efter träning; 500g kvarg m. bär, 150g tonfisk (ja, jag har dålig fantasi), 5dl mjölk, proteinshake, kanske något snaskigt

Inget slags schema jag har satt upp eller något men har blivit att jag kört på detta i några veckor, funkar det för mina ändamål? Över 200g protein om dagen har jag koll på, men hur är det kalorimässigt? Fettmässigt? Övriga tankar/idéer?
Citera
2015-03-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ja. Väger du 80kg är det önskvärt att sikta mot 160g protein per dag. Det är inte så svårt om du äter proteinkällor.

Efedrin påskyndar nog inte deffen. Är väl om du bantar du bör ta det. Du ligger ju på 1000 i underskott och mer än så är inte bra. Men har ingen koll på olagliga prepp. Jag vet ju att steroider är bra för sådant som du efterfrågar iaf.

Aha, trodde du menade att jag skulle försöka käka 320g, alltså dubbelt upp av det jag äter idag, men jag ligger på 160g nu så det ska nog gå bra.

Ja det har jag läst, men är inte beredd av betala priset av eventuella biverkningar osv så jag hoppar nog det

Sjukt seg 4e vecka nu, inget vikttapp än så länge, ligger tom lite plus men har känt mig förstoppad dom sista dagarna så det ligger säkert i det. Har du något tips vad jag kan äta för att slippa det, något som mjukar upp? Tack föra tt du tar dig tid, det hjälper mig mycket
Citera
2015-03-25, 19:59
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback.rascal
Vikt: 75kg
Längd: 183cm
BF%: ca 11-12
Mål: Samma BF%, mer muskelmassa, varken bulk eller deff

Morgon; 500g kvarg m. bär, 150g tonfisk, 5dl mjölk

Lunch; 3-4 grova skinkmackor, 5 dl mjölk, proteinshake

Middag; varierad, ofta husmanskost (inte jag som bestämmer ), stora portioner, 1L mjölk

Kvällsmål efter träning; 500g kvarg m. bär, 150g tonfisk (ja, jag har dålig fantasi), 5dl mjölk, proteinshake, kanske något snaskigt

Inget slags schema jag har satt upp eller något men har blivit att jag kört på detta i några veckor, funkar det för mina ändamål? Över 200g protein om dagen har jag koll på, men hur är det kalorimässigt? Fettmässigt? Övriga tankar/idéer?

För ensidigt i min bok och sen är frågan hur mycket fett du får i dig?
Citera
2015-03-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
För ensidigt i min bok och sen är frågan hur mycket fett du får i dig?

Ensidigt på så vis att det blir tråkigt i längden eller på så vis att det skulle hämma muskeltillväxt? Räknar med att jag får i mig en del fett i och med all mjölk jag dricker (3% fetthalt alltid), kvargen jag äter, nötter och annat lite mer onyttigt jag kan få i mig på kvällen ibland bidrar till ökad fettmängd - in/dag. Även middagen - huvudmålet på dagen borde bidra med lite?

Kanske inte räcker?
Citera
2015-03-25, 21:10
Medlem
Ålder: 22
Vikt:90
Längd ca 180

Mitt mål är att gå ner till ca 80kilo och börja bygga muskler igen efter en alldeles för lång tid från träning.
Finns en del fett att ta av
Har ett rätt så tungt arbete men ska träna 3ggr/veckan.

Behöver lite hjälp med kosten.

Frukost 05.30 och 09.00. (Har tänkt mig att splitta på maten och äta lite när jag går upp och lite vid frukosten på jobbet.)
2ägg, 250g kvarg med bär och fun light 324kcal/44g protein/12g fett

Mellanmål 11.00
30g proteinpulver 120kcal/23g protein/2,6g fett
Lunch 12.30
kyckling/fisk eller kött. Rätterna snittar på 500kcal/42g protein/16g fett
Exempel: Balsamicokyckling med råris, wok och creme fraiche basilika

Mellanmål 14.30

Middag ca 19.00
Se Lunch

Har inte en aning om vad jag ska äta som mellanmål, behöver tips för att komma upp i rätt mängd kcal. Kanske öka vissa portioner?
Kan man köra på proteinpulver flera ggr/dag?
Citera
2015-03-26, 18:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback.rascal
Ensidigt på så vis att det blir tråkigt i längden eller på så vis att det skulle hämma muskeltillväxt? Räknar med att jag får i mig en del fett i och med all mjölk jag dricker (3% fetthalt alltid), kvargen jag äter, nötter och annat lite mer onyttigt jag kan få i mig på kvällen ibland bidrar till ökad fettmängd - in/dag. Även middagen - huvudmålet på dagen borde bidra med lite?

Kanske inte räcker?

Snarare ensidigt för att du inte får i dig allt du behöver. Alla fett, vitaminer, mineraler och antioxidanter. Något som i längden kan leda till näringsbrist av något specifikt ämne.
Äter du så pass lite fett måste du vara noggrannare med att fettet du stoppar i dig är bra fetter. Nötter, förutom valnötter, innehåller t.ex. inga vidare fett. Det gör inte saker som chips heller (om det nu var vad du syftade på med "onyttigt").
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in