Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2020-01-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Nej då, inget måste. Visst underlättar kaloribalans eller över muskeltillväxt, men fullt möjligt vid kaloriunderskott också. Har skrivits en del om detta på kolozzeum genom åren.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=133737
Tack. Har läst tråden. Det fungerar men tar mycket längre tid innan resultatet syns.

Jag har kommit en bra bit när det kommer till att gå ner i vikt och då framförallt att dra ner på fettet. Så jag är jävligt nojig över att börja äta "mycket".
Citera
2020-01-02, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colloidal
Tjo!
Behöver er hjälp med viktuppgång. Var och stor handlade mat i helgen. Köpte massor med gott men frågan är om det jag köpte var fel. Mycket mat är ju nyckeln till att gå upp i vikt. Behöver egentligen ett matschema för hur jag ska gå upp till 90. Jag är 1,87m lång och väger 68 pannor.
Har som mål att gå upp till 90 kg slutet av 2020, är ju 22 kg på 12 månader, borde gå eller hur?

Om jag äter 500 kcal mer än mitt intag så är det väl 2 kilo i månaden som jag går upp, på ett år är det 24 kg.

Har någon ett matschema ni vill dela med er av?

Hej,
du behöver max gå upp till omkring 75-78 kg. Sen kommer det bara lägga sig som valkar. Är samma längd och var i samma situation själv när jag var ung.

Ät bra mat. När maten är kaloririk så behöver det inte vara "mycket". Innehåller maten 400kcal per 100g som du lagar så behöver du bara äta 800g för att få i dig 3200kcal och då kommer du med lätthet nå 2kg i månaden.

Pasta med en god sås med grädde i och egengjorda köttbullar. Gratänger med grädde i. Matpajer. Finns säkert miljoner saker som jag kan tipsa om. Receptsidor.
Senast redigerad av MRZnr1 2020-01-02 kl. 07:26.
Citera
2020-01-17, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coxhuvud
Va kul att någon mer tycker om den, har faktiskt önskat mig en sån i julklapp . Vilken smak är godast då? Min polare verkar rata tripple choc iaf..

Lite sent kanske.. Men strawberry & banan är helt klart min favorit!😁
Citera
2020-01-21, 22:27
Medlem
Shawn92s avatar
Hallå!

Någon här som kan ge tips på bra, kaloririka smoothie-shakes de själva gör när de bulkar? har googlat runt en del men verkar som det är väldigt svart och vitt; antingen 3 ingredienser och 400-500 kalorier eller över 10 ingredienser som får smoothien att likna frankstein-smoothie med hur det blir som slutresultat... tänker eftersom jag har 3500 kalorier som dagligt mål vill jag ha en frukost i form av smoothie (snabbt och enkelt som det är) där jag kan få i mig närmare 900-1000 kalorier direkt. Resterande sprider jag ut på lunch och middag samt 2 mellanmål i form av frukt.

Tacksam för lite tips
Citera
2020-01-21, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shawn92
Hallå!

Någon här som kan ge tips på bra, kaloririka smoothie-shakes de själva gör när de bulkar? har googlat runt en del men verkar som det är väldigt svart och vitt; antingen 3 ingredienser och 400-500 kalorier eller över 10 ingredienser som får smoothien att likna frankstein-smoothie med hur det blir som slutresultat... tänker eftersom jag har 3500 kalorier som dagligt mål vill jag ha en frukost i form av smoothie (snabbt och enkelt som det är) där jag kan få i mig närmare 900-1000 kalorier direkt. Resterande sprider jag ut på lunch och middag samt 2 mellanmål i form av frukt.

Tacksam för lite tips

Kan ge dig tusen tips. Men är det inte lättare för dig och mig om du använder en receptsida som alla?
Citera
2020-01-23, 15:36
Medlem
Shawn92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kan ge dig tusen tips. Men är det inte lättare för dig och mig om du använder en receptsida som alla?

true true. Hittade denna jävel; problemet är att jag dödsallergiker mot nötter och tål inte heller kokosnöt. Så frågan är, ifall jag vill behålla det lika kaloririkt som det redan är, VAD kan jag ersätta mandelsmöret med liksom kokosnötsoljan?

https://imgur.com/a/SytVCW5

Tacksam för hjälp på den fronten!
Citera
2020-01-23, 17:48
Medlem
Citat:
true true. Hittade denna jävel; problemet är att jag dödsallergiker mot nötter och tål inte heller kokosnöt. Så frågan är, ifall jag vill behålla det lika kaloririkt som det redan är, VAD kan jag ersätta mandelsmöret med liksom kokosnötsoljan?

https://imgur.com/a/SytVCW5

Tacksam för hjälp på den fronten!

Tål du kallpressad raosolja? Den använde jag själv när jag gjorde drinkar tidigare. En näringsrik olja som inte smakar något.
Citera
2020-01-23, 22:17
Medlem
Shawn92s avatar
Citat:
Tål du kallpressad raosolja? Den använde jag själv när jag gjorde drinkar tidigare. En näringsrik olja som inte smakar något.

menar du rapsolja? I såna fall; ja!

Tänkte också på olivolja, men helvete vad det lär smaka... kör rapsolja i såna fall om du syftar på det! låter kaloririkt!
Citera
2020-01-23, 22:25
Medlem
Citat:
menar du rapsolja? I såna fall; ja!

Tänkte också på olivolja, men helvete vad det lär smaka... kör rapsolja i såna fall om du syftar på det! låter kaloririkt!

Ja, det smög sig in ett stavfel. Jag brukade mixa 0.5dl rapsolja med mjölk och proteinpulver förr och tyckte det smakade gott. Du kan ju testa bägge och se.
Citera
2020-01-31, 16:56
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Ålder :29

Vikt: 110

Längd: 191

Mål: bli smal och få bort chipstuttarna.skämms när jag ser mig själv i spegeln utan tröja. Jobbar mot denna kropp https://m.imdb.com/name/nm0159975/mediaviewer/rm2993442304

Frukost 09:00- 3 ägg och lite kaviar ibland slinker det ner ett knäckebröd också.

Lunch 12:00 - kyckling med wok grönsaker och lite chilisås. Kastade alla mina gamla matlådor och köpte mindre.

Kvällsmål 20:00- 3 ägg och lite kaviar

Dricker även mycket vatten.

Jobbar inom byggsektorn. Tunga lyft och mycket spring i trappor etc.

Går även 1h rask promenad när jag kommer hem. Skall börja löpa i spåret är planen.

Har alltid varit bonnstark så prioriterar inte gymmet än.

Synpunkter?? Har käkat såhär sen nyår och mår faktiskt bra! Även om första veckan var CP tung.

Åt som en häst förut mycket pasta köttfärsås till lunch och middag.

Vad tror ni?
Citera
2020-02-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Ålder :29

Vikt: 110

Längd: 191

Mål: bli smal och få bort chipstuttarna.skämms när jag ser mig själv i spegeln utan tröja. Jobbar mot denna kropp https://m.imdb.com/name/nm0159975/mediaviewer/rm2993442304

Frukost 09:00- 3 ägg och lite kaviar ibland slinker det ner ett knäckebröd också.

Lunch 12:00 - kyckling med wok grönsaker och lite chilisås. Kastade alla mina gamla matlådor och köpte mindre.

Kvällsmål 20:00- 3 ägg och lite kaviar

Dricker även mycket vatten.

Jobbar inom byggsektorn. Tunga lyft och mycket spring i trappor etc.

Går även 1h rask promenad när jag kommer hem. Skall börja löpa i spåret är planen.

Har alltid varit bonnstark så prioriterar inte gymmet än.

Synpunkter?? Har käkat såhär sen nyår och mår faktiskt bra! Även om första veckan var CP tung.

Åt som en häst förut mycket pasta köttfärsås till lunch och middag.

Vad tror ni?

Du har kört i en månad och hållit dig frisk och glad?
Annars kan du öka äggen till iaf 10 kokta ägg fördelat över dagen. Samt skyffla på mer grönsaker.

På dina stats skulle jag kört något likt:
10 kokta ägg
500g "kokt" kycklingfile
2kg wook
+ omega 3,magnesium, zink, d3

Eventuellt går viktminskningen för fort så att du blir sjuk eller mår dåligt. Då hade jag lagt till 50-100g cashew/jordnötter för att få upp kalorierna.
Citera
2020-02-01, 10:33
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Du har kört i en månad och hållit dig frisk och glad?
Annars kan du öka äggen till iaf 10 kokta ägg fördelat över dagen. Samt skyffla på mer grönsaker.

På dina stats skulle jag kört något likt:
10 kokta ägg
500g "kokt" kycklingfile
2kg wook
+ omega 3,magnesium, zink, d3

Eventuellt går viktminskningen för fort så att du blir sjuk eller mår dåligt. Då hade jag lagt till 50-100g cashew/jordnötter för att få upp kalorierna.

Imorgon är det 1 månad precis! Ja inga förkylningar eller sjukdomar än så länge. Känner mig inte speciellt hungrig också. Känner mig inte svagare heller. Dock tycker jag mitt urin är gult ofta och luktar lite konstigt.

Jag är ju inte helt strikt. Med maten tex igår käkade jag tacos med polaren. Förut kunde jag utan problem trycka 5-6 tacos utan å bli mätt. Igår åt jag 2 och blev proppmätt.

Har fyllt i lite i lifesum appen och enligt den äter jag för lite men eftersom det känns bra har kört på bara.

PS: jag äger ingen våg så 110 kg är min uppskattning.

Edit: ska läsa din tråd om sommar formen !!
Senast redigerad av Tyrolerhatt 2020-02-01 kl. 10:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in