Citat:
Ursprungligen postat av
kalle4991
inte rädd för att tappa muskelmassa på endast 1700kcal? ditt balanserade behov bör väll ligga runt 3200-3500?
mvh
Jag bulkar på runt 3500-3800kcal så du är rätt spot on ang mitt kaloribehov.

Jag nojar inte över muskelmassa som jag gjorde när jag var yngre. Dock tror jag inte att jag tappar någon större mängd. Kan förklara kort :
Jag hamnar säkert på 2000kcal nu en vecka in i deffen. Känner att jag tar lite mer kyckling på dressing på wookgrönsakerna än innan. Men igår slängde jag mycket av grönsakerna för tog säkert 700-800g grönsaker. Så jag klarar kalorierna utan att vara hungrig iaf.
Jag har börjat att sätta en tidig gräns så mina deffar kommer bara vara runt 2-5 veckor som längst. Senast deffade jag ner mig till 84kg. Nu 5mån senare är jag uppe på 89kg. Så tänkte gå ner 2-3kg på 2-3 veckor. Då hinner jag inte tappa någon större muskelmassa.
Genom att deffa i tid riskerar jag inte att det spårar ur och jag når en vikt av 95-100kg. För en sådan deff ner till under 87kg tycker jag inte är kul. Dels för att det inte ser bra ut med så mycket fett, kläder sitter dåligt och det är jobbigt med fettet på magen som kläms i byxorna.