Kvinna
18 år
176 cm / 62 kg
Jag känner mig svag och vill alltså bygga muskler. Är det jag äter nu tillräckligt? Jag vill gärna se snabbt resultat, men inte bli biffig. Just nu tränar jag 3 gånger i veckan på gym+ridning 1 gång/vecka. Räcker det? Jag känner att det är lagom att börja så, med min otränade kropp, men sen kanske jag behöver träna oftare.
Till frukost äter jag 1 portion havregrynsgröt. (1 dl gryn, 2 dl vatten) + linfrön. Mjölk och lingon till det. En knäckemacka med smör och avokado alt. ägg. Svart kaffe+apelsinjuice.
Oftast inget mellanmål. Möjligtvis en frukt, t. ex. äpple.
Lunchen är väldigt varierad eftersom jag går i skolan (man tar vad man får liksom). Det kan t. ex. vara ca 2 dl ris (när det är kokt, alltså), ca 1 dl köttgryta (jag vet inte ens vad maten innehåller

), massor av sallad+mjölk att dricka. Det går kanske inte att ändra så mycket, bortsett från mängden här.
När jag kommer hem tar jag en tallrik fil med havrefras och banan, en knäckemacka med keso och skinka+kaffe att dricka.
Till middag kan det vara t. ex. 2 dl pasta, en laxfilé, vitlöksdressing (kan inte äta fisk utan sås, finns det något annat, bättre alternativ?), massa sallad+mjölk att dricka.
På kvällen blir det kanske en mandarin och en kopp te.
Hjälp mig nuuuuu, och ge mig kritik!