Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2017-07-22, 21:53
  #4405
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Se till och få i dig frukt och grönt också, det är inte bara protein som är viktigt i en kost, det är helheten.
Ojdå, frukt och grönsaker har jag aldrig ätit i princip förutom då jag går på restaurang. Men då får jag i mig ännu fler kalorier och då ligger jag ju inte på underskott.
Citera
2017-07-22, 22:03
  #4406
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Ojdå, frukt och grönsaker har jag aldrig ätit i princip förutom då jag går på restaurang. Men då får jag i mig ännu fler kalorier och då ligger jag ju inte på underskott.

Grönsaker är generellt kalorisnåla. Minska på kalorierna från annat håll i kosten om du måste.
__________________
Senast redigerad av jpettersson1991 2017-07-22 kl. 22:06.
Citera
2017-07-30, 01:52
  #4407
Medlem
Tjenare!

Efter sommaren ska jag kliva in i en bulk. Och jag har länge funderat på att anlita en snubbe på gymgrossisten om hjälp med att lägga upp ett kostschema åt mig. Men det kostar en del, och jag har nu försökt att lägga upp ett eget kost schema.

Info om mig: 18 år, 177cm,70kg, tränar 6 dagar/veckan

Frukost:
100g kokt havregrynsgröt
2 kokta ägg
1 skopa whey 80
Kreatin

Mellanmål:

2 skopor av Mutant Mass
50 g mandel

Lunch:
150g kyckling
200g jasmin ris
15g rapsolja (olivolja)
Mjölk

Någon timme innan träning:
Preworkout

Efter träning:
150g kyckling
200g jasmin ris
15g rapsolja
2 skopor av Mutant Mass
Totalt: 4325kcal, 594g kolhydrater, 219g protein, 109g fett

Vad tycker ni om schemat? Jag är kass på att fixa kostscheman, så undrar vad ni tycker och om ni har några andra förlag på förändringar, så kom gärna med dom.
Citera
2017-07-30, 10:21
  #4408
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedude87
Tjenare!

Efter sommaren ska jag kliva in i en bulk. Och jag har länge funderat på att anlita en snubbe på gymgrossisten om hjälp med att lägga upp ett kostschema åt mig. Men det kostar en del, och jag har nu försökt att lägga upp ett eget kost schema.

Info om mig: 18 år, 177cm,70kg, tränar 6 dagar/veckan

Frukost:
100g kokt havregrynsgröt
2 kokta ägg
1 skopa whey 80
Kreatin

Mellanmål:

2 skopor av Mutant Mass
50 g mandel

Lunch:
150g kyckling
200g jasmin ris
15g rapsolja (olivolja)
Mjölk

Någon timme innan träning:
Preworkout

Efter träning:
150g kyckling
200g jasmin ris
15g rapsolja
2 skopor av Mutant Mass
Totalt: 4325kcal, 594g kolhydrater, 219g protein, 109g fett

Vad tycker ni om schemat? Jag är kass på att fixa kostscheman, så undrar vad ni tycker och om ni har några andra förlag på förändringar, så kom gärna med dom.

Det där funkar säkert, justera intaget om viktuppgången går för fort, men vart är frukt och grönt?
Citera
2017-07-30, 18:55
  #4409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det där funkar säkert, justera intaget om viktuppgången går för fort, men vart är frukt och grönt?

Frukt och grönt kommer ingå i min kost, skrev bara inte upp det. Kommer käka mycket broccoli och avokado. Vad käkar du för frukt och grönt vid bulk?
Citera
2017-07-30, 18:58
  #4410
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedude87
Frukt och grönt kommer ingå i min kost, skrev bara inte upp det. Kommer käka mycket broccoli och avokado. Vad käkar du för frukt och grönt vid bulk?

Jag bulkar inte, äter grönsaker som t.ex tomat,sallad,ärtor,babyspenat,haricots verts m.m, när det gäller frukt så är det oftast banan/äpple.
Citera
2017-07-30, 19:38
  #4411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Jag bulkar inte, äter grönsaker som t.ex tomat,sallad,ärtor,babyspenat,haricots verts m.m, när det gäller frukt så är det oftast banan/äpple.

Aha okej. Lägger in lite av det du skrev i min kost
Citera
2017-08-11, 22:11
  #4412
Medlem
Halloj, tänkte posta mitt schema nedan. Helt ny med träning och diverse tillskott, men här kommer det.
Jobbar som takläggare, så hyfsat hårt(tungt) arbete(Tycker jag).
Mina måltider är för det mesta väl balanserade med grönsaker, kött och potatis/ris/pasta
Ber om ursäkt att jag inte ger några vikter på vad det är jag stoppar i mig.
Helger
-Vila

Vardagar
5:30 proteinshake med tillsat creatin.
9:00 frukost, fyra mackor med kött /grönsaker och frukt
12:00 Lunch, stora portioner.
16:30 frukt (Typ två äpplen, ibland även knäckebröd)
17:30 middag med vitamin och omega 3 tillskott.
18:00 en timmes träning, BCAA tillskott i samband med träning.
19:15 Proteinshake med tillsat creatin.
Ca21:00 - 23:00 läggdags
Inget mer förrens nästa dag.

Så här har mina dagar sett ut i tolv veckor. Gått upp 100g hittills. Min ölmage är borta, och börjar få bra volym på mina muskler.
Ökar stadigt i min träning.
Är mjölkprotein allergiker, så inga mjölk produkter, min shake är nötprotein shake.

Proteinshake portion 37g varav 23g är protein(Carnivore från MuscleMeds)
Vad tycker ni, har jag prickat någorlunda rätt? Eller helt ute och cyklar?
Aldrig tränat innan.
27 år 1'90lång och väger i skrivande stund 77,1kg
__________________
Senast redigerad av NickWL 2017-08-11 kl. 22:19.
Citera
2017-08-11, 22:18
  #4413
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickWL
Halloj, tänkte posta mitt schema nedan. Helt ny med träning och diverse tillskott, men här kommer det.
Jobbar som takläggare, så hyfsat hårt(tungt) arbete(Tycker jag).
Mina måltider är för det mesta väl balanserade med grönsaker, kött och potatis/ris/pasta
Ber om ursäkt att jag inte ger några vikter på vad det är jag stoppar i mig.
Helger
-Vila

Vardagar
5:30 proteinshake med tillsat creatin.
9:00 frukost, fyra mackor med kött /grönsaker och frukt
12:00 Lunch, stora portioner.
16:30 frukt (Typ två äpplen, ibland även knäckebröd)
17:30 middag med vitamin och omega 3 tillskott.
18:00 en timmes träning, BCAA tillskott i samband med träning.
19:15 Proteinshake med tillsat creatin.
Ca21:00 - 23:00 läggdags
Inget mer förrens nästa dag.

Så här har mina dagar sett ut i tolv veckor. Gått upp 100g hittills. Min ölmage är borta, och börjar få bra volym på mina muskler.
Ökar stadigt i min träning.
Är mjölkprotein allergiker, så inga mjölk produkter, min shake är nötprotein shake.

Vad tycker ni, har jag prickat någorlunda rätt? Eller helt ute och cyklar?
Aldrig tränat innan.
27 år 1'90lång och väger i skrivande stund 77,1kg

Trivs du med den kosten så ser jag ingen anledning att ändra. Det jag personligen skulle ta bort är tillskott av BCAA, med ett tillräckligt högt proteinintag är det förmodligen inte värt pengarna. Även tillskott av vitaminer är sällan något man behöver, äter man en någorlunda normal blandad kost med frukt och grönt (vilket du gör) så får du i dig fullt tillräckligt.

Kan tillägga att det inte finns någon anledning att dela upp intaget av kreatin, ta 5 g på en gång.
__________________
Senast redigerad av jpettersson1991 2017-08-11 kl. 22:23.
Citera
2017-08-12, 08:47
  #4414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Trivs du med den kosten så ser jag ingen anledning att ändra. Det jag personligen skulle ta bort är tillskott av BCAA, med ett tillräckligt högt proteinintag är det förmodligen inte värt pengarna. Även tillskott av vitaminer är sällan något man behöver, äter man en någorlunda normal blandad kost med frukt och grönt (vilket du gör) så får du i dig fullt tillräckligt.

Kan tillägga att det inte finns någon anledning att dela upp intaget av kreatin, ta 5 g på en gång.

Alright, tack för tipsen och hjälpen. Uppskattar det!
Citera
2017-08-13, 16:29
  #4415
Medlem
Deff!!!!

Tja,

Jag har lagt av med träningen för ca 1 år sen .

Nu har jag kommit igång igen,

Jag har samlat på mig några kilon under tiden då man inte brukade gå till gymmet , nu är det så att jag är igång igen och behöver få veta lite saker.

Jag just nu väger 88kg och är 172 cm.

Målet är väl inte hur många kilon jag ska ner utan jag vill få bort ölmagen( inte så stor men) samt att bygga muskler samtidigt .

Det jag gör i gymmet är i regel att gå på gå bandet ca 25-30 min innan jag kör styrke träning. Tappar 300 kalorier under uppvärmingen , kör 1 kroppsdel sedan mage. Alltid mage+ tex biceps/triceps/axlar/rygg/ben/bröst.

Min första fråga: är det rätt det jag gör ?


Kosten har jag skärt ner på rejält, dricker inga redbulls eller får i mig någon socker överhuvdtaget .

Äter mestadels sallad med kycklingfilé/tonfisk. Ingen ris eller bröd , ingen Cola light eller zero. Dricker ca 2-3 l vatten.

Nu har jag gått in på budofittnes och köpt lite produkter.

2 burkar med trim caps.

Bcaa 8:1:1

Protein pulver whey100

Kreatin i tablett form

Pwo crazy hayes

Min fråga är : när ska jag ta dessa produkter och i vilken ordning ?

Det jag har gjort är att ta två trim caps på morgonen. Käka en nyttig frukost i form av kokt ägg eller något sånt .

Ta 2 st Kreatin tabletter kl 15.00

Pwo 15 min innan träning

Bcaa under träning

Protein shake med mjölk 1.5% efter träningen.

Gör jag rätt?

Tacksam för svar
Citera
2017-08-13, 16:39
  #4416
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoneytAlks111
Tja,

Jag har lagt av med träningen för ca 1 år sen .

Nu har jag kommit igång igen,

Jag har samlat på mig några kilon under tiden då man inte brukade gå till gymmet , nu är det så att jag är igång igen och behöver få veta lite saker.

Jag just nu väger 88kg och är 172 cm.

Målet är väl inte hur många kilon jag ska ner utan jag vill få bort ölmagen( inte så stor men) samt att bygga muskler samtidigt .

Det jag gör i gymmet är i regel att gå på gå bandet ca 25-30 min innan jag kör styrke träning. Tappar 300 kalorier under uppvärmingen , kör 1 kroppsdel sedan mage. Alltid mage+ tex biceps/triceps/axlar/rygg/ben/bröst.

Min första fråga: är det rätt det jag gör ?


Kosten har jag skärt ner på rejält, dricker inga redbulls eller får i mig någon socker överhuvdtaget .

Äter mestadels sallad med kycklingfilé/tonfisk. Ingen ris eller bröd , ingen Cola light eller zero. Dricker ca 2-3 l vatten.

Nu har jag gått in på budofittnes och köpt lite produkter.

2 burkar med trim caps.

Bcaa 8:1:1

Protein pulver whey100

Kreatin i tablett form

Pwo crazy hayes

Min fråga är : när ska jag ta dessa produkter och i vilken ordning ?

Det jag har gjort är att ta två trim caps på morgonen. Käka en nyttig frukost i form av kokt ägg eller något sånt .

Ta 2 st Kreatin tabletter kl 15.00

Pwo 15 min innan träning

Bcaa under träning

Protein shake med mjölk 1.5% efter träningen.

Gör jag rätt?

Tacksam för svar

Du kanske ska kolla upp vad tillskotten gör eller fyller för funktion innan du gör en beställning, så kallade "fettförbränningspiller" är inte något som kommer göra någon praktisk skillnad, det enda jag skulle behålla på den listan är protein och kreatin. När du tar tillskotten spelar ingen större roll, det är troligen dygnets tota intag som är viktigast. BCAA:n kan du också skippa enligt mig, har du ett tillräckligt högt intag av protein (ca 2-2.5 g/kg) så är nog BCAA inte värt pengarna. Kaloriunderskott är ett måste, men det vet du nog redan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback