Börjar med att varna för ett långt inlägg, hoppas att någon orkar läsa och kan hjälpa mig.
Jag har gått ned ungefär 6 kilo nu sedan slutet av Januari, visserligen är det en rätt låg siffra på så lång tid, men så länge vågen visar minus är jag nöjd. Mitt ''lugna'' tempo fungerar alldeles utmärkt för mig. Problemet är att jag nu håller på att stanna på min nuvarande vikt, det har inte hänt särkilt mycket de senaste veckorna..
Jag håller i träningen, jag gymmar minst 3 (ibland 4) gånger i veckan, utan undantag. Därför måste alltså problemet ligga i min kost, jag vet att jag slarvat väldigt mycket på sistone, men jag har fortfarande ganska svårt att veta vad jag kan äta. Måltiderna är det inget fel på tror jag, jag äter oftast husmanskost (vegetariskt), äter inget skräpmat (förutom subway), gör alla såser på lättcreme fraiche/lättkvarg, äter en del grönsaker också vidare.. Problemet är det jag äter mellan måltiderna, det blir ofta att jag äter några kakor, ibland godis/chips och liknande.
Jag har nu börjat räkna kalorierna igen och hoppas på att det ska bli bättre.
Detta är vad jag ätit under dagen, det ser oftast ut såhär också:
Lunch: Subway (veggie patty, fullkornsbröd, fetfri dressing) + en halv kaka (

), cola light - 538 cal
Mellanmål: 2 Skogaholmsbröd, lite smör + ett litet glas oboy - 399 cal
Middag: Egengjord pyttipanna (qourn, en potatis, lite morot, lök, persilja) en matsked lättkvarg med vitlök och mango chutney + ett glas lättdryck - 195 cal
Övrigt: Lite kesella vanilj - 64 cal
Sammanlagt: 1196 cal fördelat på: 36 gram fett, 54 gram protein samt 165 gram kolhydrater.
Det finns ju en del snedsteg i den här maten, framförallt kakan och oboyen. Men hur fungerar detta i övrigt? Är det för mycket av fettet eller kolhydraterna?
Jag kan väl också tillägga att jag väger 73.7 kg och är 168 cm lång. Ska ner till 65 kg.
Tack på förhand