2013-04-15, 23:40
Medlem
StefPhoenixs avatar
Boba!
http://www.youtube.com/watch?v=a897FGgDJy8
Citera
2013-04-15, 23:42
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Jo, det är så fel som det bara kan bli. I första analoga versionen av episode 6 så var det skådisen som man såg bakom masken som stod där. Man undrar ju i så fall varför inte Ewan Mc Gregor dök upp som Obi Wan i stället för Alec Guiness, och varför man inte fick se en ung Yoda i den där scenen, i konsekvensens namn. Men jag tror ju inte att dom klistrat in Hayden Christensen i den där scenen utan Lucas's goda minne, så uppenbarligen är det så han vill ha det. Hur korkat det än är.
Fast Ewan McGregor skulle ju helt sakna grund. Hur mycket jag än hatar det och motsätter mig idén så går ju det att förklara Christensen om man vill.

EDIT: Idén var ju att Anakin dog när han blev Vader. Det dumma är ju att Anakin/Vader faktiskt recidiverade till den ljusa sidan innan han dog och därmed så blir det återigen mer logiskt med Shaws spöke som det var från början.
Senast redigerad av StefPhoenix 2013-04-15 kl. 23:46.
Citera
2013-04-15, 23:52
Medlem
StefPhoenixs avatar
För att väcka lite debatt i tråden: Vem var egentligen Den Utvalde? Anakin eller Luke?
Citera
2013-04-16, 02:51
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Palpatine i 5:an är nog det bästa han gjort. Att man fixat ljussablarna i 4:an är självklart också bra.

Mycket möjligt. Men det är fortfarande skrattretande hur fans kan göra bättre redigeringar än ett helt produktionsbolag. Den scenen som används i ROTJ passar inte riktigt in eftersom skådespelaren är äldre och har säckigare nacke, tyngre kropp, etc. Man ser att det är samma McDiarmid som i ROTS trots att man slängt på mängder av makeup.

Här är en mycket bättre variant gjord av ett fan:

https://www.youtube.com/watch?v=h0q0CF5Y1cI

Citat:
Fast Ewan McGregor skulle ju helt sakna grund. Hur mycket jag än hatar det och motsätter mig idén så går ju det att förklara Christensen om man vill.

EDIT: Idén var ju att Anakin dog när han blev Vader. Det dumma är ju att Anakin/Vader faktiskt recidiverade till den ljusa sidan innan han dog och därmed så blir det återigen mer logiskt med Shaws spöke som det var från början.

"I know there are those who will argue that Anakin died when he became Darth Vader, and so it makes sense for him to appear as a young man, but this just doesn’t sit right with me. In killing the Emperor, Anakin was redeemed; he returned to the light side of the Force. It’s worked this way for twenty years, and it didn’t need to be changed in such a ham-fisted manner in order to tie the film into the prequels. To top it off, Sebastian Shaw’s warm, loving smile has been replaced by Christensen’s decidedly creepy glare. Lock up your children!"

Citat:
För att väcka lite debatt i tråden: Vem var egentligen Den Utvalde? Anakin eller Luke?

Självklart Anakin! Hela Star Wars sagan handlar om Anakin (ni som protesterar kan stoppa upp er EU i ändtarmen!). Luke är "A new hope". Anakin är "The chosen one". Star Wars börjar med Anakin och slutar vid hans död. Han genomför det som han var utvald till att göra när han kastade ner Palpatine i schaktet.
Senast redigerad av johanjosefsson 2013-04-16 kl. 03:00.
Citera
2013-04-16, 03:07
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Mycket möjligt. Men det är fortfarande skrattretande hur fans kan göra bättre redigeringar än ett helt produktionsbolag. Den scenen som används i ROTJ passar inte riktigt in eftersom skådespelaren är äldre och har säckigare nacke, tyngre kropp, etc. Man ser att det är samma McDiarmid som i ROTS trots att man slängt på mängder av makeup.
Har sett fanversionen innan men det jag menade var just själva beslutet att klippa in McDiarmid.

Citat:
Självklart Anakin! Hela Star Wars sagan handlar om Anakin (ni som protesterar kan stoppa upp er EU i ändtarmen!). Luke är "A new hope". Anakin är "The chosen one". Star Wars börjar med Anakin och slutar vid hans död. Han genomför det som han var utvald till att göra när han kastade ner Palpatine i schaktet.
Exakt det jag alltid har vidhållit. Det största motargumentet är ju dock att det är Lukes förtjänst men jag föredrar att hålla mig till vem det i praktiken är som gör sig av med den ultimata symbolen för Sith och ondska.
Citera
2013-04-16, 08:12
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Det är konstaterat många gånger förr, men alla ändringar Lucas har gjort på de äldre filmerna är till det negativa.

Jag tycker de flesta ändringar är skit och borde aldrig ha gjorts. Det är en ny sak som jag tycker om dock, och det är exteriören till Bespin. Jag tycker det passade in och förbättrade upplevelsen av staden en liten aning.
Citera
2013-04-16, 09:42
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:

Här är en mycket bättre variant gjord av ett fan:

https://www.youtube.com/watch?v=h0q0CF5Y1cI

Märkligt att de är så lata när de ändå tar sig tid att göra ändringarna. Samma sak i slutet av Episode 6 när de har klippt in den unge Anakin, varför har hans spöke vita Jedi Robes när han alltid bar brun/svarta?
Citera
2013-04-16, 09:54
Medlem
Citat:

Anakin var alltid den Utvalde, visst han blev lockad till den mörka sidan och blev Darth Vader men genom Luke så blev han sig själv och fullföljde till slut det öde profetian hade förutsagt, han dödade Kejsaren och därmed räddade galaxen och återställde balansen i kraften.
Citera
2013-04-17, 20:43
Medlem
santacls avatar
Disney planerar att släppa en ny film ur "Star Wars" universum varje år, med start sommaren 2015.

http://www.moviezine.se/artikel/13043
Citera
2013-04-17, 20:54
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Disney planerar att släppa en ny film ur "Star Wars" universum varje år, med start sommaren 2015.

Det sa dom ju for lange sedan.
Citera
2013-04-17, 21:03
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Citat:
Att J.J. Abrams "Star Wars: Episode VII" startar en ny trilogi vet vi redan. Också att Disney och Lucasfilm planerar flera fristående filmer som följer kända karaktärer ur den här världen. Nu berättar filmbolaget att det blir en ny film varje sommar, med start 2015.

Detta ser jag som positivt. Ska bli väldigt kul att se backgrunds historia till ett flertal karaktärer. När dom skriver kända så antar jag att dom menar kända personer från filmerna och inte någon av serietidn ingarna eller serierna?.

Vilka karaktärer skulle ni vilja se? Qui-Gon Jinn, Jango fett och Yoda är några jag skulle vilja se.

Dags att slå sig ner i soffan nu.
Citera
2013-04-18, 11:19
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Det sa dom ju for lange sedan.
Ja men nu är det officiellt. Min första tanker är: Overkill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in