2013-04-14, 23:49
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Hahaha trodde jag såg helt fel men det var tydligen Hayden Christensen man såg i slutet. Jag är låångt ifrån någon star wars nörd och har typ sett filmerna 1-2 gånger. Men det där var ju riktigt B.
Jo, det är så fel som det bara kan bli. I första analoga versionen av episode 6 så var det skådisen som man såg bakom masken som stod där. Man undrar ju i så fall varför inte Ewan Mc Gregor dök upp som Obi Wan i stället för Alec Guiness, och varför man inte fick se en ung Yoda i den där scenen, i konsekvensens namn. Men jag tror ju inte att dom klistrat in Hayden Christensen i den där scenen utan Lucas's goda minne, så uppenbarligen är det så han vill ha det. Hur korkat det än är.
Senast redigerad av boppalooz 2013-04-14 kl. 23:56.
Citera
2013-04-14, 23:57
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Jo, det ar sa extremt lojligt.

Kan bara hålla med om det. Varför hålla på och retroändra orginalfilmerna? Så jäkla tröttsamt. Någon som noterade att även Jar Jar binks är med i episode VI nu? Han ropar "We-sa free!" i slutet. Ni som inte sett episode I-III än och som tänker "vad f*n var det där för meningslöst kräk?": grattis. Ni har något att se fram emot...
Sen brölar Darth Vader "Nooo!" när Kejsaren zappar Luke. Wtf? Också ett nytillägg. En sak som dock var lite kul var när R2 blir skjuten av en Storm Trooper när han försöker fiffla upp dörren till bunkern. Här har man lagt en massa extra gadgets som poppar ur honom medan han kortsluter. Som Inspector Gadget själv...

Jag blev irriterad när jag såg självaste E.T. i Episode One. Hoppas Disney låter filmerna vara nu och att dom inte börjar stoppa in Kalle Anka, Nalle Puh, Muppar och f*ing Buzz Lightyear istället...
Citera
2013-04-15, 00:00
Medlem
Jontalinens avatar
Det är konstaterat många gånger förr, men alla ändringar Lucas har gjort på de äldre filmerna är till det negativa.
Citera
2013-04-15, 00:03
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Bästa ändringen är när gänget glider in i Mos Eisley i A New Hope och man får se en lite robot snubbla och dratta på ändan i förgrunden. Fyfan vad jag garvade precis som ALLA andra som någonsin sett den den scenen...
Citera
2013-04-15, 00:19
Medlem
johanjosefssons avatar
En annan ändring är att man "trollade bort" sladden som stack ut från R2D2 när han "elektrifieras".
Citera
2013-04-15, 00:25
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Bästa ändringen är när gänget glider in i Mos Eisley i A New Hope och man får se en lite robot snubbla och dratta på ändan i förgrunden. Fyfan vad jag garvade precis som ALLA andra som någonsin sett den den scenen...

Det var lite kul faktiskt. Och Mos Eisley i Episode IV behövde en make over. Många visuella effekter var ganska otillräckliga i orginalet. Men vad som INTE behövdes var en cameo av Boba Fett (varför denna besatthet av Boba Fett, George?) samt att göra så att Greedo skjuter mot Han Solo först. Det förstörde mycket av hans coolhet och ändrade på hans hela karaktär. Skandalöst...

Snubbla? Lilla roboten får ju en snyting av en annan robot.
Senast redigerad av Sadoman 2013-04-15 kl. 00:28.
Citera
2013-04-15, 00:30
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Det är konstaterat många gånger förr, men alla ändringar Lucas har gjort på de äldre filmerna är till det negativa.

Inte alla. Nagra exempel ar forbattrad CGI pa Jabba och Ewokarnas ogon som blinkar, bland annat.
Citera
2013-04-15, 00:34
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Tänkte på en sak efter att ha sett episod 6 ikväll på 6an. (Kanske står i tråden men orkar inte plöja all text)
I slutscenen där Luke ser Anakin, Obi Wan och Yoda - när lade man till den biten? Och hur var det från början?
Har letat men inte hittat nåt svar.

Edit: så står det lite längre upp i tråden, stor på mig
Citera
2013-04-15, 00:37
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Inte alla. Nagra exempel ar forbattrad CGI pa Jabba och Ewokarnas ogon som blinkar, bland annat.

CGIn på Jabba i Episode IV är inget som dom förbättrat från orginalfilmen precis. Det är en ändring på en ändring! Jabba var inte ens med i orginalet. Så när är det färdigändrat? Blir det en ändring på en ändring på en ändring på en ändring?
Ewokernas ögon lade jag märke till nyss. Tänkte knappt på det. Men det är en "harmlös" ändring som varken lägger till eller drar ifrån. Det ändrar inte handlingen eller några karaktärer.
Citera
2013-04-15, 10:24
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
:
Jag blev irriterad när jag såg självaste E.T. i Episode One. Hoppas Disney låter filmerna vara nu och att dom inte börjar stoppa in Kalle Anka, Nalle Puh, Muppar och f*ing Buzz Lightyear istället...

Jo, det vore ju ett intressant drag att försöka knyta ihop all SF och Fantasy så att det hänger ihop. Men när alla sorters varelser från *hela* världen ska mötas och konferera, så nog borde det väl dyka upp varelser som ser ut som E.T. också.
Fast sen kan dom kanske försöka få med Harry Potter och Frodo ...
Citera
2013-04-15, 23:16
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:

Jo men den typen av smågrejer räknas knappast. Men allt han lagt till eller gjort stora ändringar på är verkligen helt horribelt. Hur fan kan man misslyckas så kapitalt?
Citera
2013-04-15, 23:30
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Palpatine i 5:an är nog det bästa han gjort. Att man fixat ljussablarna i 4:an är självklart också bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in