2018-10-24, 18:30
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
https://www.youtube.com/watch?v=2uZaGHQMPC4

Star Wars: Resistance 96% FAKE 5 Star Reviews.

Russian bots ?

detta har jag sagt länge, alla glödande recensioner, speciellt i io9 och den typen av serier. Det är snarare bought and paid for by disney. precis som med last jedi. När man läser dessa recensioner så är det som att de på något sätt skrivits i en parallell värld där ALLA redan har kommit överrens om att filmerna/serien är fantastiska, och nu ska de spä på med ÄNNU bättre kritik.
Citera
2018-11-10, 11:58
Medlem
Jonipoons avatar
ÄNTLIGEN HÄNDER NÅGOT BRA FÖR STAR WARS!

https://www.starwars.com/news/cassia...ries-announced

Disney kommer att producera en TV-serie baserad på karaktären Cassian Andor från fimen "Rogue One".

Tankar kring detta? För första gången på länge är jag sjukt taggad för något som har med Star Wars att göra. Sequel trilogy är ett jävla fucking skämt, och karaktärerna Rey, Finn och Poe är så tråkiga - INGEN gillar dom. Deras leksaker säljer ASDÅLIGT. Karaktärerna från Rogue One däremot, och då speciellt Cassian Andor och K-2SO - är väldigt bra karaktärer som folk faktiskt gillar.

Serien kommer troligtvis handla om Cassians liv innan händelserna i Rogue One och hur han blev en rebell. Från Rogue One vet vi att han varit med i fajten sedan han var 6 år gammal, så det är mycket troligt att pilotavsnittet kommer att börja med en flashback från när han var 6 år. Jag gissar på att hans föräldrar blir dödade av Imperiet eller något liknande, det känns som en trolig setup och varför han är så hård och kall.
Citera
2018-11-10, 22:00
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon

Disney kommer att producera en TV-serie baserad på karaktären Cassian Andor från fimen "Rogue One".

Tankar kring detta? För första gången på länge är jag sjukt taggad för något som har med Star Wars att göra. Sequel trilogy är ett jävla fucking skämt, och karaktärerna Rey, Finn och Poe är så tråkiga - INGEN gillar dom. Deras leksaker säljer ASDÅLIGT. Karaktärerna från Rogue One däremot, och då speciellt Cassian Andor och K-2SO - är väldigt bra karaktärer som folk faktiskt gillar.

Serien kommer troligtvis handla om Cassians liv innan händelserna i Rogue One och hur han blev en rebell. Från Rogue One vet vi att han varit med i fajten sedan han var 6 år gammal, så det är mycket troligt att pilotavsnittet kommer att börja med en flashback från när han var 6 år. Jag gissar på att hans föräldrar blir dödade av Imperiet eller något liknande, det känns som en trolig setup och varför han är så hård och kall.

Är inte det minsta taggad. Cassian var en ganska platt och tråkig karaktär och med tanke på hans "arc" (om man ens kan kalla det för det) i Rogue One så ser jag inte alls vitsen med en origin story. Det här känns lika meningslöst som Han Solo filmen och med tanke på att Cassian inte alls är lika populär så tippar jag att det blir en stor flopp.
Citera
2018-11-10, 22:04
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon

Tråkigt att en duktig skådespelare som Luna ska bindas upp i en serie i en medioker franchise.
Citera
2018-11-12, 20:19
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är inte det minsta taggad. Cassian var en ganska platt och tråkig karaktär och med tanke på hans "arc" (om man ens kan kalla det för det) i Rogue One så ser jag inte alls vitsen med en origin story. Det här känns lika meningslöst som Han Solo filmen och med tanke på att Cassian inte alls är lika populär så tippar jag att det blir en stor flopp.

Skojar du? Rogue One var en riktigt bra film och Cassian Andor är spännande som fan. Scenen när han mördar informatören är underbar. Tror det kommer bli en mörk och brutal serie med svåra moraliska dilemman. Borde bli mycket gammal nostalgikänsla från 70-80-talens estetik med tanke på Rogue One. Vader, AT-STs, tie fighters, x-wings etc etc. Kanske även någon ewok om man har tur.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Tråkigt att en duktig skådespelare som Luna ska bindas upp i en serie i en medioker franchise.

Luna själv verkar ju tycka det är helt underbart. Medioker? Visst, världshistoriens största filmfranchise (möjligtvis näst största efter Marvel, har inte sett någon inflationsjusterad lista).
Citera
2018-11-14, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Borde bli mycket gammal nostalgikänsla från 70-80-talens estetik med tanke på Rogue One. Vader, AT-STs, tie fighters, x-wings etc etc. Kanske även någon ewok om man har tur.

Evigt tjat. De borde lägga ned.
Citera
2018-11-14, 14:23
Medlem
Jonipoons avatar
Pedro Pascal to Lead ‘The Mandalorian’ Series
https://variety.com/2018/film/news/s...es-1203023818/

Detta var ändå rätt så väntat. De flesta spekulerade visserligen om att huvudrollen skulle ges till ytterligare en kvinna, eftersom feminism har varit Lucasfilm's största agenda sedan Kathleen Kennedy kom till makten. Men med tanke på den senaste tidens backlash och finansiella problem har de väl insett att de behöver lite fler manliga hjältar trots allt. Däremot så var det alltid 0% chans att det skulle bli en vit man, och nu har det mycket riktigt blivit annonserat att huvudrollen ges till en latino-man. För efter feminism så är det raspolitik som är Lucasfilms näst största agenda.

Skurken kommer att vara en vit man med blå ögon, precis som innan.
Citera
2018-11-14, 14:53
Medlem
Darth Maul dog i Det mörka hotet. Att han återupplivades i The Clone Wars berodde uppenbart bara på idébrist hos manusförfattarna. Men det gick väl ändå an eftersom det bara var utfyllnad i en oseriös serie på en barnkanal. Att han fick återvända i Solo: A Star Wars story är däremot fruktansvärt löjligt.
Citera
2018-11-14, 23:34
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Darth Maul dog i Det mörka hotet. Att han återupplivades i The Clone Wars berodde uppenbart bara på idébrist hos manusförfattarna. Men det gick väl ändå an eftersom det bara var utfyllnad i en oseriös serie på en barnkanal. Att han fick återvända i Solo: A Star Wars story är däremot fruktansvärt löjligt.

När du säger oseriös serie på en barnkanal så får man lätt intrycket att du aldrig sett serien. Clone Wars är väldigt omtyckt både av fans(barn och vuxna) och kritiker och har av både Lucasfilm och Disney ALLTID ansett vara canon. Clone Wars är betydligt mer seriöst än den halvtaskiga Solo spinoffen
Citera
2018-11-15, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
När du säger oseriös serie på en barnkanal så får man lätt intrycket att du aldrig sett serien. Clone Wars är väldigt omtyckt både av fans(barn och vuxna) och kritiker och har av både Lucasfilm och Disney ALLTID ansett vara canon. Clone Wars är betydligt mer seriöst än den halvtaskiga Solo spinoffen
Nä, har bara sett något enstaka avsnitt och några klipp, tecknat Star Wars är ingenting för mig.

Men oavsett vad man tycker om serien i övrigt så måste du väl ändå hålla med om att Maul borde ha förblivit död, oavsett hur lockade manusförfattarna än var att mjölka ut mer ur karaktären? Hans död i TPM var ju liksom en av de mest obestridliga i hela sagan, det fattades bara att man kremerade honom i slutet.
Citera
2018-11-15, 01:02
Bannlyst
Såg just Last jedi och jag är besviken, 5/10 känns mer som en film riktad till 7 åringar förutom några få scener då...
Citera
2018-11-15, 16:46
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Nä, har bara sett något enstaka avsnitt och några klipp, tecknat Star Wars är ingenting för mig.

Men oavsett vad man tycker om serien i övrigt så måste du väl ändå hålla med om att Maul borde ha förblivit död, oavsett hur lockade manusförfattarna än var att mjölka ut mer ur karaktären? Hans död i TPM var ju liksom en av de mest obestridliga i hela sagan, det fattades bara att man kremerade honom i slutet.

Ja och nej. Första gången jag hörde att de skulle "återuppliva" Maul så tänkte jag i dina banor. Men Clone Wars har behandlat karaktären med stor respekt och hans närvaro kändes aldrig onaturlig eller framtvingad(så som man, med rätta, var rädd att det skulle bli) utan som en naturlig del av serien. Gillar man inte tecknat så gör man inte, men Clone Wars har levererat story som är betydligt bättre och stundtals mer vuxen än de senaste filmerna trots det tecknade formatet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in