Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Du har kanske rätt antar jag men jag tycker ända att Anakin var underligt ointresserad av sin morsa. Att inte besöka henne på flera år eller ens skicka ett meddelande då och då är ologiskt då hans morsa tydligen skall vara en faktor för varför han blir som han blir tillslut.
får dom ens ha kontakt med sin familj? absolut när dom har problem med lära sig släppa taget om dom....som Anakin absolut hade.
som sagt republiken har inget att göra i hutt område, och jedi ordern är medlemmar av republiken.
och det är inte som en padewan får göra vad som hälst. aldrig att dom skulle gå med på att han skulle åka tillbaka till tattooine.
gången han lyckades göra det var ju när han skydda amidala och obi var upptagen.
The force verkar ju fucka upp ens beteende/känslor ganska jävligt, liksom hur många förutom sith har beslutat sig att mörda en hel planet (sidious,nilihus, han i kotor ett är dom jag minns nu lär ju finnas mer)
och sedan inte riktigt kunna hantera de där att släppa taget om sina nära o kära, och VETA om långt innan de händer att hon kommer dö (eftersom han hade visioner av hennes död långt innan de hände) och veta sedan att hon hade torterats till dötts.
och veta att han kunde stoppat det innan de hände, gör honom ganska less.
det är som som amidala han hade redan förlorat sin mamma för han inte agerade på sina visioner och sen är det pågrund av att han agerar på sina visioner som hon dör. gör honom galen.