Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Hur många gånger ska man behöva förklara samma sak?
Oändligt många verkar det som.
Citat:
Ursprungligen postat av JohanAwesome
Men du kan ju knappast säga att The Avengers, Pirates Of the Caribbean inte hade mycket humor i sig... spelar ingen roll om man ska skilja på Disney och Disneyfilmer, man har fått en viss bild av icke-disneyfilmer gjorda av Disney. Att vissa tycker Star Wars 1-3 var dåliga gör väl detsamma, jag tycker de var bra, och känns väl mest realistiskt att det blir något liknande stuk som i Star Wars 3, på nästa Star Wars film, fast vad vet jag, de kommer ju i alla fall vilja göra Star Wars mer mainstream och det innebär förmodligen humor också
Du tänkte som (here we go again):
Pulp Fiction
The Crow
Kill Bill 1+2
Gangs of New York
The Aviator
Gone Baby Gone
No Country For Old Men
There Will Be Blood
Självklart kommer filmerna att innehålla humor, jag förväntar mig inget mindre. Men inget säger att det skulle vara barnslig humor bara för att det är Disney som äger Lucasart.
Som sagt, det är y-t-t-e-r-s-t osannolikt att Disney lever i samma fantasivärld som George Lucas. De är väl medvetna om att episod I-III är allmänt hatade, och att den största och köpstarkaste målgruppen för Star Wars är vuxna fans. De är även fullt medvetna om att de måste tänka långsiktigt för att få tillbaka sina pengar (alla prequels har tillsammans fortfarande inte dragit in summan Disney just spottade ut för Lucasfilm) och sist men inte minst så är de väl medvetna om att de har ett oändligt antal kanaler för att producera olika "versioner" av Star Wars.
Det bästa ur ekonomisk synpunkt när det gäller filmerna är att stryka alla fans som kände sig svikna av episod I-III medhårs. Men sedan har de TV, spel, leksaker, mer TV, ännu mer TV och även animerade filmer. Jag HOPPAS att de även producerar Star Wars för de allra minsta. Jag vill att min son ska kunna ta till sig av den här världen också, för varför i helvete skulle det vara så dumt att Disney måste välja? Nä, självklart kommer de att producera Star Wars så att det räcker åt alla åldersgrupper.
Tänk efter...