2011-08-06, 16:17
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Så, varför anses de 3 senaste filmerna vara "vedervärdiga"? Jag tycker personligan att de är helt okej och om jag skulle ranka serien totalt skulle det bli:

A New Hope
The Jedi Returns
Revenge of the Sith
The Phantom Menace
Attack of the Clones
The Empire Strikes back (Förutom början med Hoth som slår alla andra filmer med hästlängder )

Vad är det som anses så dåligt? De använder ju samma ingredienser, stora rymdslag (utom 2an dock men den kompenseras av en stor jävla markstrid istället.), typisk starwars-humor där någon karaktär älskar att dra snikna monologer eller snarare ord för sig själv eller scenen med R2D2 som åker rakt in i väggen i 3an följt av att 6-7 droids kommer, många olika typer av aliens, barer/andra mysiga ställen (t ex baren på tattoine eller den på coruscant i EP2 där de jagar kameleont-alienen), ljussabelfighter (Där 3an slår alla andra med hästlängder, helvete vad najs koreograferad fajten mellan Obi och Ani är ) samt ställen där allt bara känns hopplöst (Jedis blir slaktade, hela 5an etc.).

Som sagt, vad är det som fattas?
Enda jag kan komma på är att det är för mycket kärlek och gulligull i 2an, de hade kunnat göra som i de gamla filmerna lite mer subtilt och skämtsamt.
Jar Jar Binks, Midichlorians, Nooooooo samt att filmerna mest är som en orgie av fyrverkerier.

Jag hatar inte dessa filmer, men älskar de inte som originaltrion.
Citera
2011-08-06, 17:28
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Amen, nu har det gått en massa år sedan episode 3 släpptes. Något nytt om Darth Plagueis? Man vill ju veta mer om denna varelse. Hur såg han ut, hade han något band med Anakin, hur mäktig var han?..och så vidare

Släpps en bok om honom den 27 december i år: http://starwars.wikia.com/wiki/Star_...Darth_Plagueis.

Ett must buy i mina ögon då vi vet ytterst lite om Darth Plagueis.
Citera
2011-08-08, 13:12
Medlem
Wyyrloks avatar
Step 1

http://www.youtube.com/watch?v=0qUjsCODGnE

step 2 Finns ingen video på detta dock :`( synd, hade varit fett

"Greedo's corpse was collected by Wuher, the bartender. The alien's powerful pheromones were used to concoct a very special drink for Jabba the Hutt "

Step 3 ( Är det här Greedo i flytande form ? )

http://www.youtube.com/watch?v=VgsK9...tailpage#t=83s
Citera
2011-08-08, 13:44
Medlem
Psoitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyyrlok
Step 1

Han shot first - Star Wars

"Greedo's corpse was collected by Wuher, the bartender. The alien's powerful pheromones were used to concoct a very special drink for Jabba the Hutt "

http://www.youtube.com/watch?v=VgsK9...tailpage#t=83s
"URL-adressen innehöll ett video-ID med fel format.
Vi ber om ursäkt för det."
Senast redigerad av Psoitis 2011-08-08 kl. 13:48.
Citera
2011-08-08, 16:38
Medlem
Wyyrloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoitis
"URL-adressen innehöll ett video-ID med fel format.
Vi ber om ursäkt för det."

Step 1

Han shot first - Star Wars

http://www.youtube.com/watch?v=VgsK9...tailpage#t=81s
Citera
2011-08-09, 00:24
Bannlyst
Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=VgsK9...tailpage#t=81s
Beror väl på tidsaxeln i den första trilogin. Då Greedo dör på samma planet som Jabba The Hut så borde väl han blivit hans drink rätt tidigt.
Citera
2011-08-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Så, varför anses de 3 senaste filmerna vara "vedervärdiga"? Jag tycker personligan att de är helt okej och om jag skulle ranka serien totalt skulle det bli:

A New Hope
The Jedi Returns
Revenge of the Sith
The Phantom Menace
Attack of the Clones
The Empire Strikes back (Förutom början med Hoth som slår alla andra filmer med hästlängder )

Vad är det som anses så dåligt? De använder ju samma ingredienser, stora rymdslag (utom 2an dock men den kompenseras av en stor jävla markstrid istället.), typisk starwars-humor där någon karaktär älskar att dra snikna monologer eller snarare ord för sig själv eller scenen med R2D2 som åker rakt in i väggen i 3an följt av att 6-7 droids kommer, många olika typer av aliens, barer/andra mysiga ställen (t ex baren på tattoine eller den på coruscant i EP2 där de jagar kameleont-alienen), ljussabelfighter (Där 3an slår alla andra med hästlängder, helvete vad najs koreograferad fajten mellan Obi och Ani är ) samt ställen där allt bara känns hopplöst (Jedis blir slaktade, hela 5an etc.).

Som sagt, vad är det som fattas?
Enda jag kan komma på är att det är för mycket kärlek och gulligull i 2an, de hade kunnat göra som i de gamla filmerna lite mer subtilt och skämtsamt.

Uppenbarligen ett trollförsök!

Får jag fråga varför du rankar Empire strikes back sist? Den film som allmänt anses vara överlägset bäst och som även icke-fans och mer seriösa filmkritiker brukar anse håller mycket god klass.

En person som verkligen gillar film och speciellt då Star Wars borde helt enkelt inte ranka den sist då den håller mycket hög kvalité jämfört med de andra filmerna.

Min herre förklara er!
Citera
2011-08-09, 16:37
Medlem
Jag har bara sett enstaka avsnitt av Clone Wars men är det värt att plöja igenom alla säsongerna?
Citera
2011-08-10, 18:34
Medlem
qbertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffen01
Jag har bara sett enstaka avsnitt av Clone Wars men är det värt att plöja igenom alla säsongerna?

Kollade igenom den teckande clone wars, (inte den dator animerade) och tyckte de va bra back story så att säga :P Men det är ju en story mellan 2a å 3e filmen.

Jag har fått någon fundersam tanke då jag å en kompis snackade lite om Palpatine å hans mästare.

Berättade vad som stod i star wars wikin men han är lite trångsynt och tror att allt på wiki är fake, så vi kom in på det när palpatine säger till anakin om att kunna rädda liv med kraften.

Palpatines mästare kunde ju skapa liv när han gjorde Schmi med barn genom kraften. Men kompisen tror fortfarande att det inte går att skapa liv genom kraften då Palpatine ljög för Anakin om att rädda Padmé's liv.

Så alltså, har jag rätt att det går skapa/rädda liv och vad allt det nu går att åstadkomma med kraften om man bara har den stora kunskapen?
Senast redigerad av qberty 2011-08-10 kl. 19:18.
Citera
2011-08-10, 20:18
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffen01

Beror på hur stor Star Wars geek du är. Jag tycker att de flesta avsnitt är riktigt bra, vissa sämre, vissa bättre. Många story archs är sjuuukt bra, speciellt i säsong 3! (Animerade alltså.)

Citat:
Ursprungligen postat av qberty
Kollade igenom den teckande clone wars, (inte den dator animerade) och tyckte de va bra back story så att säga :P Men det är ju en story mellan 2a å 3e filmen.

Jag har fått någon fundersam tanke då jag å en kompis snackade lite om Palpatine å hans mästare.

Berättade vad som stod i star wars wikin men han är lite trångsynt och tror att allt på wiki är fake, så vi kom in på det när palpatine säger till anakin om att kunna rädda liv med kraften.

Palpatines mästare kunde ju skapa liv när han gjorde Schmi med barn genom kraften. Men kompisen tror fortfarande att det inte går att skapa liv genom kraften då Palpatine ljög för Anakin om att rädda Padmé's liv.

Så alltså, har jag rätt att det går skapa/rädda liv och vad allt det nu går att åstadkomma med kraften om man bara har den stora kunskapen?

Darth Plagueis: http://starwars.wikia.com/wiki/Darth_plagueis

Vi vet knappt någonting om honom, men han kunde manipulera midi-cholrians och konstruera liv, ja, samt rädda folk från döden.
Senast redigerad av sydh 2011-08-10 kl. 20:20.
Citera
2011-08-10, 20:21
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Beror på hur stor Star Wars geek du är. Jag tycker att de flesta avsnitt är riktigt bra, vissa sämre, vissa bättre. Många story archs är sjuuulkt bra, speciellt i säsong 3!

Darth Plagueis: http://starwars.wikia.com/wiki/Darth_plagueis

Vi vet knappt någonting om honom, men han kunde manipulera midi-cholrians och konstruera liv.
Den där boken måste jag boka. Vet inte hur jag ska få tiden att räcka till all Star Wars bara. Swtor, böcker (Swtor-serien, Darth plagueis närmast), filmer (har inte sett Clone Wars mycket). Sen måste jag få tid att umgås med ungen som börjar skolan nästa vecka och spendera tid med att visa min lightsaber för frugan på kvällarna...
Citera
2011-08-10, 20:35
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Den där boken måste jag boka. Vet inte hur jag ska få tiden att räcka till all Star Wars bara. Swtor, böcker (Swtor-serien, Darth plagueis närmast), filmer (har inte sett Clone Wars mycket). Sen måste jag få tid att umgås med ungen som börjar skolan nästa vecka och spendera tid med att visa min lightsaber för frugan på kvällarna...

Jo det kommer att bli kaos i mitt liv skapat av Star Wars de kommande månaderna...

TOR, Clone Wars S4, Darth Revan boken, Darth Plagueis boken, Star Wars Blu-Ray, Star Wars Episode I 3D...

May the force be with us all...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in