2011-07-29, 21:20
Medlem
Psoitiss avatar
Andrew Ainsworth vann mot George Lucas i englands högsta domstolen och får därmed fortsätta tillverka och sälja stormtrooper rustningar.
Enligt deras hemsida så kommer detta innebära att de kommer att nya "spännande" produkter kommer att komma ut inom kort.

Deras egna hemsida:
http://www.sdsprops.com/news/90-andr...nst-lucas.html
BBC News:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-14287864
Financial Times:
http://www.ft.com/cms/s/0/dcb29700-b...#axzz1TWAsIsSQ
Dagens Industri:
http://di.se/Artiklar/2011/7/29/2414...ar-hjalmstrid/

750 pund för rustningen och hjälm + frakt på 40 pund + E11 Blaster på 150 pund och då får man inte med stövlarna

Edit:
Kan ju tillägga att de påstår att de använder sig utav de gamla formerna.
Citera
2011-07-29, 22:44
Medlem
StefPhoenixs avatar
Klarade ut The Force Unleashed nyss och en tanke slog mig nyss. Borde inte Starkiller vara med i den förestående TV-serien?
Citera
2011-07-29, 23:56
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Klarade ut The Force Unleashed nyss och en tanke slog mig nyss. Borde inte Starkiller vara med i den förestående TV-serien?

Nej, inga Jedi eller Sith har de sagt.
Citera
2011-07-30, 12:38
Bannlyst
Måste säga att Christopher Lee räddar den andra trilogin
Citera
2011-07-30, 13:18
Medlem
Psoitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Nej, inga Jedi eller Sith har de sagt.
Starkiller dör väl i första spelet enligt canon dessutom?
Citera
2011-07-30, 22:36
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoitis
Är man inte honom i uppföljaren?
Citera
2011-07-31, 02:52
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Är man inte honom i uppföljaren?

En klon av honom.
Citera
2011-07-31, 10:19
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoitis
Ja något år BBY.
Citera
2011-07-31, 13:44
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
En klon av honom.
Aha, spelade bara ettan
Citera
2011-08-03, 01:05
Medlem
Nihennas avatar
Så, varför anses de 3 senaste filmerna vara "vedervärdiga"? Jag tycker personligan att de är helt okej och om jag skulle ranka serien totalt skulle det bli:

A New Hope
The Jedi Returns
Revenge of the Sith
The Phantom Menace
Attack of the Clones
The Empire Strikes back (Förutom början med Hoth som slår alla andra filmer med hästlängder )

Vad är det som anses så dåligt? De använder ju samma ingredienser, stora rymdslag (utom 2an dock men den kompenseras av en stor jävla markstrid istället.), typisk starwars-humor där någon karaktär älskar att dra snikna monologer eller snarare ord för sig själv eller scenen med R2D2 som åker rakt in i väggen i 3an följt av att 6-7 droids kommer, många olika typer av aliens, barer/andra mysiga ställen (t ex baren på tattoine eller den på coruscant i EP2 där de jagar kameleont-alienen), ljussabelfighter (Där 3an slår alla andra med hästlängder, helvete vad najs koreograferad fajten mellan Obi och Ani är ) samt ställen där allt bara känns hopplöst (Jedis blir slaktade, hela 5an etc.).

Som sagt, vad är det som fattas?
Enda jag kan komma på är att det är för mycket kärlek och gulligull i 2an, de hade kunnat göra som i de gamla filmerna lite mer subtilt och skämtsamt.
Citera
2011-08-03, 01:28
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
text.

Det beror nog mest på att det var för lite fokus på att göra en bra film (skådespeleri, flow etc.) och istället för mycket fokus för George att visa upp sin fantastiska Star Wars värld och story!

Med en jäkla massa effekter! (...som för övrigt är awesome, men det borde vart lite mer fokus på annat.)

Citat:
Jag fattar helt ärligt inte vad det är som folk tycker är så dåligt med prequel-trilogin.
Klart att det finns brister och att originella trilogin är bättre men ändå, så jävla dåliga är dom inte.
Jag kanske bara är för stor Star Wars nörd för att tycka att dom är dåliga...

Men det är jag glad för.

Citat:
Som sagt, finns sjukt mycket brister, och Jar Jar Binks är fan det värsta som hänt Star Wars.

Men helheten i storyn är ändå riktigt bra tycker jag, speciellt när man fördjupar sig i storyn och får reda på massa grejer som gör det hela så otroligt mycket bättre. Om du läser vada jag skrev lite längre upp så kan du se att man kan tolka storyn på olika sätt.

Citat:
(...) Men ja, jag håller med om att prequel trilogin (Episode I, II, III) är lite stela. Däremot så tycker jag att George Lucas gjorde ett bra jobb med att fläta hela storyn samman och jag är inte en av dom som total-hatar prequel-trilogin.

Den originella trilogin är självklart mycket bättre, speciellt storyn, vilket jag tycker är det viktigaste.

Men som sagt så hatar jag inte prequel-trilogin utan jag kan se dom utan problem och tycka att dom är relativt bra. Effekterna höjer ju också kvaliteten lite, för att kompensera storyn, men jag föredrar definitivt de originella filmerna över de nya vilken dag som helst.

Citat:
När det enda man brydde sig om var coola effekter och häftiga aliens, som gärna kan vara halvt hjärndöda och otroligt irriterande, you know who I mean...

Men ärligt talat så tycker jag inte dom är så dåliga (som jag sagt tidigare). Jag tycker George gjorde ett bra jobb med att fläta samman trilogierna och trots att prequel-trilogin har sjukt mycket jag ogillar så finns det även mycket jag gillar, vilken helt klart gör dem sevärda.

Jag ser prequel-trilogin som typ "Rise of the Empire", med Palpatine i spetsen. Det handlar ju egentligen om Anakin's "fall to the dark side" och hela Star Wars storyn handlar ju om just Anakin's liv, men som sagt så ser jag hellre prequel-trilogin som "Rise of the Empire" och den story'n tycker jag är jävligt bra. Hela Palpatines mästerplan och clones-delen för Republikens armé var riktigt genomtänkt och en fantastisk "evil mastermind story".

Men, men... alla har olika smak, och många hatar prequel-trilogin. Dock är detta bara min åsikt och vad jag tycker om den, jag bryr mig inte om 90% av alla Star Wars fans säger att den suger eller att inga "riktiga" Star Wars fans gillar den. Jag är ett hardcore Star Wars fan och jag har inget emot prequel-trilogin.

Over and out.
Citera
2011-08-06, 16:09
Amen, nu har det gått en massa år sedan episode 3 släpptes. Något nytt om Darth Plagueis? Man vill ju veta mer om denna varelse. Hur såg han ut, hade han något band med Anakin, hur mäktig var han?..och så vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in