2010-08-17, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Jag har en fundering som stört min läääänge, Hur kommer det sig att INGEN märker vem Palpatine är i början egentligen är?

Gjorde en sök på wiki men palla inte orka läsa all jävla text. Kan nån ge lite info om han kortfattat?

Hur skulle de göra det menar du? Som att fråga varför INGEN märkte vem och hur Hitler egentligen var från början.
Citera
2010-08-17, 22:12
Medlem
kekelas avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle7631440.ab
Det där lät nice. 55 sekunder är trots allt 55 sekunder mer Star Wars än tidigare. Kan väl knappast bli fel!

(Ledsen om det skrivits om det tidigare, såg det inte förrän ikväll)
Citera
2010-08-17, 22:33
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Bara jag som nästintill hatar 2004-versionerna?

1997-versionerna gjorde väl mer förbättringar än försämringar men 2004 var ju katastrofalt förutom att lägga in Ian McDiarmid i 5:an. Okej är det kanske mer passande att Boba låter som Jango då han är en klon utab Jango men originalrösten är ju så mycket grymmare och varför de i helvete ersatte Shaws spöke med Hayden Christensen är helt obegripligt för mig.
Att den nya CGIn ser ut som något en 14-åring med för mycket fritid snickrat ihop i after effects är inte heller särskilt trevligt. Förhoppningsvis så släpps det en ny version på bluray där de antingen radikalt förbättrat cgin eller helt enkelt plockat bort den.
Citera
2010-08-17, 22:56
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Att den nya CGIn ser ut som något en 14-åring med för mycket fritid snickrat ihop i after effects är inte heller särskilt trevligt. Förhoppningsvis så släpps det en ny version på bluray där de antingen radikalt förbättrat cgin eller helt enkelt plockat bort den.
De kommer att köra med 97-versionerna på BluRayen.
Citera
2010-08-17, 23:00
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Det lät riktigt trevligt.
Citera
2010-08-17, 23:10
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Det är bara för att alla hatade Bobas nya röst och Hayden Christensens spöke. Sen blir det väl kul för Sebastian Shaw att få tillbaka sina ögonbryn.

Åh jag kommer ihåg den där julen 1997 då jag fick VHS-boxen av min far eftersom de band han spelat in filmerna på från TV4 var ganska slitna vid den tiden.

Det enda positiva jag kan komma på direkt med 2004-versionerna är att Jabba såg bättre ut i hans ANH scen än 1997 och självklart som sagt Ian McDiarmid i 5an vilket de flesta lär sakna i Bluray-versionerna när de kommer. Ian McDiarmid i 5an väger så mycket för mig dock att jag tror att jag föredrar 2004-versionerna trots att jag tycker den har så många jävla fel. Hade det bara varit originalrösten på Boba hade jag kunnat föredra den trots Haydens spöke.
Senast redigerad av StefPhoenix 2010-08-17 kl. 23:12.
Citera
2010-08-18, 07:00
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Det är bara för att alla hatade Bobas nya röst och Hayden Christensens spöke. Sen blir det väl kul för Sebastian Shaw att få tillbaka sina ögonbryn.

Åh jag kommer ihåg den där julen 1997 då jag fick VHS-boxen av min far eftersom de band han spelat in filmerna på från TV4 var ganska slitna vid den tiden.

Det enda positiva jag kan komma på direkt med 2004-versionerna är att Jabba såg bättre ut i hans ANH scen än 1997 och självklart som sagt Ian McDiarmid i 5an vilket de flesta lär sakna i Bluray-versionerna när de kommer. Ian McDiarmid i 5an väger så mycket för mig dock att jag tror att jag föredrar 2004-versionerna trots att jag tycker den har så många jävla fel. Hade det bara varit originalrösten på Boba hade jag kunnat föredra den trots Haydens spöke.

Såg nyligen dom nya versionerna av dom gamla filmerna. Fan va jag lacka när jag såg Hayden istället för original skådespelaren.
Citera
2010-08-18, 12:46
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Såg nyligen dom nya versionerna av dom gamla filmerna. Fan va jag lacka när jag såg Hayden istället för original skådespelaren.
Mmm. Hörde du att Boba lät som Jango nu då?
Citera
2010-08-18, 12:56
Medlem
Lantbruks avatar
http://video.se.msn.com/watch/video/...jedi/1jstsj43w
Citera
2010-08-18, 15:06
Medlem
StefPhoenixs avatar
En sak har jag tänkt på. Varför släpps aldrig alla borttagna scener på DVD?

Det finns ju på den där CD:n Behind the Magic. Skulle vara grymt om de tog med det som extramaterial på Star Wars DVD/Bluray eller varför inte ha med en alternativ version av filmen där de bortklippta scenerna har lagts in på de rätta ställerna?
Senast redigerad av StefPhoenix 2010-08-18 kl. 15:09.
Citera
2010-08-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Hur skulle de göra det menar du? Som att fråga varför INGEN märkte vem och hur Hitler egentligen var från början.

ALLTSÅ hur kommer det sig att Palpatine kunde dölja all jävla mega kraft som han hade, utan att ingen av ALLA jedi kunde känna av några vibbar?
Citera
2010-08-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox

ALLTSÅ hur kommer det sig att Palpatine kunde dölja all jävla mega kraft som han hade, utan att ingen av ALLA jedi kunde känna av några vibbar?

Han var så väldigt megakraftig helt enkelt. Han kunde dölja det för andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in