2010-08-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hets!
Han var så väldigt megakraftig helt enkelt. Han kunde dölja det för andra.

Antog det, men hoppades på en mer spännande och invecklad förklaring till det hela.
Citera
2010-08-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox

ALLTSÅ hur kommer det sig att Palpatine kunde dölja all jävla mega kraft som han hade, utan att ingen av ALLA jedi kunde känna av några vibbar?

Han distraherade ju Jedi med tradefederation kriget.
Citera
2010-08-20, 14:56
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Han distraherade ju Jedi med tradefederation kriget.
Jo fast det har ju inget med att göra att han hade förmågan att obstruera Jediriddarna ifrån att känna av närvaron av en Sith när han var närvarande, eller huvudtaget känna av hans ondska. Jag menar när t.ex. Darth Maul var i närheten kunde Qui-Gon och t.o.m. Obi-Wan känna av hans närvaro. Jag var en riktig Star Wars nörd när jag var lite men har tappat mer och mer det sista så jag kommer inte ihåg om förmågan att kamouflera sin ondska var något unikt för Sidious eller om alla som är lika mäktiga som Sidious kunde det.
Citera
2010-08-28, 16:24
Medlem
Verpines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Jag har en fundering som stört min läääänge, Hur kommer det sig att INGEN märker vem Palpatine är i början egentligen är?

Gjorde en sök på wiki men palla inte orka läsa all jävla text. Kan nån ge lite info om han kortfattat?
Förmågan kallas för Force Stealth och det är ganska många som använder sig utav den. Den fungerar som så att andra kraft känsliga individer inte känner av personen genom kraften.

Förutom Palpatine så är väl den kändaste utav dom:
Citera
2010-11-16, 20:18
Medlem
Dprests avatar
Frugan har inte sett en enda Star Wars film....

Igår kollade vi på Star Trek och hon gillade den så jag tänkte dra igång lite av ett maraton ikväll. Nu är ju frågan:

Ska man kolla från Episode I och beta av filmerna kronologiskt eller ska man börja på new hope och sen kolla empire + return -> Episode I, II, III?
Citera
2010-11-16, 21:07
Medlem
Tord_Ywels avatar
Tycker ni ska börja med fyran, Darth Vader förlorar all pondus när man ser vilken fåntratt han var i sina yngre år.
Citera
2010-11-22, 12:08
Medlem
Nattkreaturs avatar
Nej nu får det fan vara nog! Hur lyckas imperiet egentligen styra hela galaxen? Och hur kommer det sig att folk är rädda för dom?

Såg nyss igenom de 3 filmerna i en skön sträcktittning. Jävligt bra grejer tycker jag. Men jag läste någon här som belyste frågan "Men hur kunde Ewokernas pilar penetrera Stormtruppernas rustningar?". Min personliga åsikt är den att det verkar ju som att Stormtroopers bara sprängs och dör och ramlar ihjäl sig så fort man tittar på dom eller ens märker att dom är i närheten. Varför ens bemöda sig att släpa på en blaster? Det räcker väl med en vattenpistol för att döda en stormtrooper? Och sikta kan dom då fan inte heller(de där skarpskjutande imperialistiska stormtrupperna som Obi-Wan pratar om i första filmen är nog något han sett på TV). Att de klonats fram till några av galaxens grymmaste krigare är ju ett roligt påstående. Personen ansvarig för kloningen fick nog inte mycket betalt(och fick han det är han filmernas största svindlare). Det verkar som att det enda imperiet har mot någonting alls över huvudtaget är sina siths och alla blast doors de kan gömma sig bakom. Däremot har de ju rätt feta fordon, imperiet. Vandrade pansarvagnstolkningar som inte kan besegras av någonting alls förutom bumbibjörnar eller rep. Intressant svaghet. En annan intressant svaghet är att i.af de tvåbenta varianterna verkar sprängas så fort dom välter, en diger designmiss enligt min mening. Att saker och ting går lite illa till för imperiet kan nog lätt förklaras bort med att Vader alltid stryper sina bästa officerare till döds för minsta lilla(man måste fela för att göra rätt och får man bara fela en gång blir det inte mycket rätt sen). Nä skämt åsido, den generella kompetensen bör ju sjunka för var dödad officer egentligen.

Det finns sjukt mycket kritik man kan rikta mot dessa filmer. Och i regel ser jag gärna förbi allt(förutom Hayden Christensens ondskefulla inkränktande på episod VI). För det är ju riktigt goa filmer. Men jag tycker det är tråkigt att imperiet har mer en "de där jobbiga clownera som är ivägen"-roll i storyn än vad dom verkligen har antagonistroller. Den verkliga antagonisten är de stängda dörrarna och den trasiga hyperdriften.

Ni får gärna komplettera med fler imperiella brister. Eller så får ni såga mig och förklara varför imperiet och dess trupper är bäst(beware of the bears), hur som helst. Ser jag fram emot en liten diskussion i ämnet.

Kan också passa på att fråga hur ni ställer er till Kyle Katarns roll i den nästkommande triologin?
Citera
2010-11-22, 12:41
Medlem
Tord_Ywels avatar

I de äldre filmerna är bara en lite minoritet av alla stormtroopers kloner av Jango, de flesta är andra kloner och vanliga människor som tagit värvning .

Finns en del info här:
http://starwars.wikia.com/wiki/Stormtrooper
Citera
2010-11-22, 13:31
Awaiting Email Confirmation
Hayden Christensen får mycket skit för sin skådespelarinstats i den nya trilogin.
Är det bara jag som tänkt tanken att regissören eller vem fan det är som bestämmer, sagt att åt honom att han ska verka tjurig, pubertal och allmänt vresig?

Att Anakin är oerhört instabil i tvåan och trean gör ju hans förfall lite trovärdigare?

Hur mäktig hade Anakin/Vader blivit om inte Obi Wan hade doppat honom i lavan (om han undkommit mustafar utan några skador)?
Citera
2010-11-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejglenn
Hayden Christensen får mycket skit för sin skådespelarinstats i den nya trilogin.
Är det bara jag som tänkt tanken att regissören eller vem fan det är som bestämmer, sagt att åt honom att han ska verka tjurig, pubertal och allmänt vresig?

Att Anakin är oerhört instabil i tvåan och trean gör ju hans förfall lite trovärdigare?

Hur mäktig hade Anakin/Vader blivit om inte Obi Wan hade doppat honom i lavan (om han undkommit mustafar utan några skador)?
Nja Hayden är en kass skådespelare helt enkelt. Sen har ju såklart manusförfattare och regissören en skuld i att Darth är en sån bitch i dom nya filmerna.
Skulle Anakin vara mindre mäktig för att han blev doppad i lava? "the force" är väll inte beroende av fysisk styrka?
Citera
2010-11-22, 15:22
Medlem
Paulinhos avatar
Finns en grej som jag fnulat på en stund nu, hur fan visste Vader att Luke var hans son? Och varför trodde Luke på honom? Jag hoppas att någon kan komma med ett svar på det.
Citera
2010-11-22, 15:53
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho
Finns en grej som jag fnulat på en stund nu, hur fan visste Vader att Luke var hans son? Och varför trodde Luke på honom? Jag hoppas att någon kan komma med ett svar på det.
Kände det på sig. Dessutom sa Kejsaren själv att det var Anakins son när de pratade via hologram. Vader hade inte precis glömt bort att han en gång var Anakin Skywalker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in