2010-01-16, 19:04
Medlem
Jontalinens avatar
Fruktansvärt dåligt skrivet av Lucas. Sista delen av RoTJ förstör väldigt mycket av serien. Men men, kunde varit sämre.
Citera
2010-01-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olga22
Som alla vet, klipper man bort en del scener när man gör DVD version av bio filmer. Jag har bara sett DVD versionerna nerladdade. Är det någon som vet av någon hemsida som man kan ladda ner fulla versioner i DVD format?

Om någon har något liknande liggande hemma kan jag köpa dom

också.

Hur tänker du nu... det är inget som är bortklippt från bioversionerna?

Du har väl bara laddat ner några filmer som inte var kompletta... gå ut och köp istället så får du allting!
Citera
2010-01-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Någonting jag skulle tycka var grymt är en fortsättning på slutet.. alltså vad händer med Luke, Han och Leia efter dom övervunnit kejsaren och festat med björnarna.

Hela galaxen är hur stor som helst och man skulle kunna bygga en story på andra onda än Kejsaren och Darth Wader.

Hur förs Jedi-krigarna vidare? Om man tänker efter så innehåller Star Wars filmerna ganska många planeter och "folkslag" som skulle kunna användas på nytt.

George Lucas skriv ihop något bra nu

På 80-talet kom det en film om Ewokerna... minns att jag såg den på bio. Någon som minns vad den heter?
Citera
2010-01-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoAssault
Hur kommer det sig att C3PO hamnar i Lukes ägo?
Va ju Anakin som byggde den som barn.

Du har väl sett Ep4?
Citera
2010-01-16, 21:21
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
På 80-talet kom det en film om Ewokerna... minns att jag såg den på bio. Någon som minns vad den heter?

http://www.starwars.se/filmer/film.php?id=flykten&p=1
Citera
2010-01-16, 21:45
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga22
Som alla vet, klipper man bort en del scener när man gör DVD version av bio filmer.

Vad är det här för nonsens? Du får allt komma med några konkreta exempel för att backa upp dylikt (särskrivnings)trams.
Citera
2010-01-17, 19:53
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det är inte så lustigt egentligen. Pilar går igenom plåtrustningar ganska bra. Jag vet inte riktigt hur rustningar likt deras fungerar så kan inte förklara med någon fysik.

En annan sak är ju att även om rustningen inte går sönder så blir det ett tryck som skadar. Aja.

Men hur starka är dom små skitarna att lyckas få igenom en pil på deras pansar?

Asså jag vet inte, även om dom kännde till terrängen bättre än Imperiet, och att rebelerna tog en AT-ST så känns det ändå inte helt övertygande. Skulle verkligen se fram emot en om gjorde version specielt på VI.
Citera
2010-01-17, 20:11
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilone666
Men skulle inte Yoda och Obi-wans Ghost Forces gå till leia då? Eller måste hon veta nåt?

Skulle vara skit cool om dom verkligen fulföljde dom böckerna, skulle dregla.

Läste att dom skulle gö Star wars till 3D, skulle kosta 70 miljoner har jag för mig.

Vart läste du det?
Citera
2010-01-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Vart läste du det?

Det gick att läsa i AB häromdagen... i samband med en artikel om Avatar
Citera
2010-01-29, 02:48
Medlem
supermassives avatar
Jag har ju startat en intressetråd för ett Star Wars-spel i Laidback som vissa av er nog redan har sett. Och det är så att jag behöver lite hjälp med en grej. Det "vanliga" onda folket har jag hittills bara kallat för stormtrupper och det goda för skeppsbesättning i brist på annat ord.

Men nu har jag fått höra två olika versioner om det här. Det onda folket är inte stormtrupperna, utan det är rebeller. Och det goda folket behöver inte heta skeppsbesättning för att det är de som är rebellerna som kämpar mot Imperiet.

Så min fråga blir; vilka i helvete är det jag ska kalla för rebellerna? Är det de goda som får heta rebellerna av den anledning att de kämpar mot Imperiet? Skulle vara jättesnällt om någon kunde hjälpa mig lite här. Jag har själv inte sett filmerna på x antal år!
Citera
2010-01-29, 12:42
Medlem
Nazipolizeis avatar
rebellerna är den grupp som kämpar för att störta det rådande etablissemanget.
Etablissemanget är i detta fallet de onda Imperiet!

Rebellerna = "goda"
Imperiet = "onda"
Citera
2010-01-29, 12:54
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
rebellerna är den grupp som kämpar för att störta det rådande etablissemanget.
Etablissemanget är i detta fallet de onda Imperiet!

Rebellerna = "goda"
Imperiet = "onda"
Tack! Då vet jag precis vad jag döpa dom till! Ett stort tack, ännu en gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in