2010-01-06, 22:22
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
I tredje filmen framgår det att Palpatine/Darth Sidious/Kejsarens mästare genom sin kraft kunde skapa liv.
Så förmodligen är Darth Plagueis Anakins pappa.

Jaaao fast Palpatine berättar ju för Aniken i trean att hans mästare Plagueis som du skrev kan skappa liv, berättar allt för sin lärjung allt som han vet om kraften, då borde väll Palpatine veta om att Aniken är Siths skappelse. Fast han kanske vet, kanske därför han ville komma så nära honom?

EDIT: Fast om han nu är en sith skappelse så kanske det inte var Aniken som var den utvalde som prophecyn talar om eller? Händer ju en hel del efter VI.
Senast redigerad av Evilone666 2010-01-06 kl. 22:25.
Citera
2010-01-06, 23:12
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilone666
Jaaao fast Palpatine berättar ju för Aniken i trean att hans mästare Plagueis som du skrev kan skappa liv, berättar allt för sin lärjung allt som han vet om kraften, då borde väll Palpatine veta om att Aniken är Siths skappelse. Fast han kanske vet, kanske därför han ville komma så nära honom?

EDIT: Fast om han nu är en sith skappelse så kanske det inte var Aniken som var den utvalde som prophecyn talar om eller? Händer ju en hel del efter VI.

"Enligt profetian skulle det en dag komma en Jediriddare med så stora krafter att han en gång för alla skulle utplåna Sith-ordern, ge fred i galaxen och balans i kraften."

Då Anakin utrotar Sith-ordern i slutet på sjätte filmen så blir han automatiskt den utvalde.

Men visst igentligen skulle det kunna varit någon annan.

Hur det är i böckerna vet jag inte, då kanske det finns fler Sith-riddare i galaxen men det finns det ju inga tecken på i filmerna.
Senast redigerad av SLR-08 2010-01-06 kl. 23:18.
Citera
2010-01-07, 01:20
Medlem
Geomeisters avatar
Någonting jag skulle tycka var grymt är en fortsättning på slutet.. alltså vad händer med Luke, Han och Leia efter dom övervunnit kejsaren och festat med björnarna.

Hela galaxen är hur stor som helst och man skulle kunna bygga en story på andra onda än Kejsaren och Darth Wader.

Hur förs Jedi-krigarna vidare? Om man tänker efter så innehåller Star Wars filmerna ganska många planeter och "folkslag" som skulle kunna användas på nytt.

George Lucas skriv ihop något bra nu
Citera
2010-01-07, 01:26
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Någonting jag skulle tycka var grymt är en fortsättning på slutet.. alltså vad händer med Luke, Han och Leia efter dom övervunnit kejsaren och festat med björnarna.

Hela galaxen är hur stor som helst och man skulle kunna bygga en story på andra onda än Kejsaren och Darth Wader.

Hur förs Jedi-krigarna vidare? Om man tänker efter så innehåller Star Wars filmerna ganska många planeter och "folkslag" som skulle kunna användas på nytt.

Det finns väl massa böcker om fortsättningen? Men ajg vet inte om de är skräp, vilka som skrivit dem eller om de är "officiella"...

Sök på sfbok.se så kommer du hitta massvis av Star Wars litteratur
Citera
2010-01-07, 02:22
Medlem
Magnet83s avatar
Det finns en del saker som borde ändras tex i slutet av sexan
Senast redigerad av Magnet83 2010-01-07 kl. 03:21.
Citera
2010-01-07, 03:24
Medlem
StefPhoenixs avatar
Är det bara jag som blev glatt överraskad av att de sände 1997-versionen av ROTJ? Jag såg aldrig TESB eller ANH men det var 1997 utgåvan av dem med eller?
Citera
2010-01-07, 05:46
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Jag vet en hel del om efter filmerna. Jag kan berätta en del om bland annat Boba Fett och Leia. Böckerna är för det mesta bra

Kriget är ju faktiskt inte över bara för att Vader, Sidious och Death Star är utplånade
Citera
2010-01-07, 07:05
Bannlyst
Asså jag läste nån gång för längesedan att det finns 9 offeciella böcker för Star Wars, varav 6 st av dom man ahr gjort filmer på. Dom 3 som inte har filmatiserats är de 3 st. Någon som kan bekräfta det eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2010-01-07, 13:06
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
"Enligt profetian skulle det en dag komma en Jediriddare med så stora krafter att han en gång för alla skulle utplåna Sith-ordern, ge fred i galaxen och balans i kraften."

Då Anakin utrotar Sith-ordern i slutet på sjätte filmen så blir han automatiskt den utvalde.

Men visst igentligen skulle det kunna varit någon annan.

Hur det är i böckerna vet jag inte, då kanske det finns fler Sith-riddare i galaxen men det finns det ju inga tecken på i filmerna.

Sant.

Har en Star Wars nörd kompis, enlig honom som har läst böckerna, så har Palaptine klonat sig själv :S eller återuppstår:S

Undrade en grej, eftersom Jedi riddarna lyckades alltid hitta nya jedis med kraften och utbilda dom så fattar jag inte riktigt varför inte Kejsaren gjorde det med och utbilda mer Siths? Fast kanske finns med i böckerna?

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoAssault
Asså jag läste nån gång för längesedan att det finns 9 offeciella böcker för Star Wars, varav 6 st av dom man ahr gjort filmer på. Dom 3 som inte har filmatiserats är de 3 st. Någon som kan bekräfta det eller är jag helt ute och cyklar? .

Har också fått höra det, enligt min nörd källa så skulle nån ras med utomjordingar kommit till Geonosis(?) när Klonkriget började och anfalla hela Galaxen fast Master Windu (Samuel L Jackson) gjorde en pakt med dom att komma tillbaka 50 år senare eller nåt. Har försökt att hitta fakta om det men det ända som jag lyckades hitta vara en pocket bok som heter Dark Swarm, fast vete fan om det har nåt med de att göra.

Sen är ju inte Empiret besegrat än när filmen slut, dom har en hyffsad flotta fofarande och några respekterade Admiraler, Tharwn är väll en av dom?
Citera
2010-01-07, 13:24
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoAssault
Asså jag läste nån gång för längesedan att det finns 9 offeciella böcker för Star Wars, varav 6 st av dom man ahr gjort filmer på. Dom 3 som inte har filmatiserats är de 3 st. Någon som kan bekräfta det eller är jag helt ute och cyklar?
Faktum är att det finns ganska många men filmerna kom först och sedan kom böckerna. Vad du antagligen tänker på är att George Lucas sagt att det skall komma nio filmer. Genom årens lopp har han dock ändrat sig och siffran har ändrats till sex, tre och sedan till sex filmer igen.
Citat:
Har också fått höra det, enligt min nörd källa så skulle nån ras med utomjordingar kommit till Geonosis(?) när Klonkriget började och anfalla hela Galaxen fast Master Windu (Samuel L Jackson) gjorde en pakt med dom att komma tillbaka 50 år senare eller nåt. Har försökt att hitta fakta om det men det ända som jag lyckades hitta vara en pocket bok som heter Dark Swarm, fast vete fan om det har nåt med de att göra.

Sen är ju inte Empiret besegrat än när filmen slut, dom har en hyffsad flotta fofarande och några respekterade Admiraler, Tharwn är väll en av dom?
Det finns många böcker, serier och även några få c-filmer. Heir to the Empire är den fösta boken som skrevs. Här har du en tidslinje.
Citat:
Sant.

Har en Star Wars nörd kompis, enlig honom som har läst böckerna, så har Palaptine klonat sig själv :S eller återuppstår:S

Undrade en grej, eftersom Jedi riddarna lyckades alltid hitta nya jedis med kraften och utbilda dom så fattar jag inte riktigt varför inte Kejsaren gjorde det med och utbilda mer Siths? Fast kanske finns med i böckerna?
Vad du tänker på är rule of two som säger att det inte skall finnas mer än 2 Siths åt gången och ja
Senast redigerad av Cotillion 2010-01-07 kl. 13:34.
Citera
2010-01-07, 15:06
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Det finns många böcker, serier och även några få c-filmer. Heir to the Empire är den fösta boken som skrevs. Här har du en tidslinje.

George Lucas borde aldrig tillåta några andra pilla med hans creation
Han borde aldrig ha ångrat sig det med 9 filmer, man ser ju fram emot om det.

Tack, jag som planerade att läsa alla, nu när jag ser dom här så får jag bara ångest.

Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Vad du tänker på är rule of two som säger att det inte skall finnas mer än 2 Siths åt gången och ja

Den rule of two är ju deras undergång. Men kan det bara finns två i en Galax eller överhuvudtaget? Fast det finns väll även andra folk med gåvan att bli Siths?
Citera
2010-01-07, 15:19
Medlem
Snilleblixtens avatar
Anledning till att det bara ska finnas två är ju för att det blir interna konflikter hela tiden annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in