Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
"Enligt profetian skulle det en dag komma en Jediriddare med så stora krafter att han en gång för alla skulle utplåna Sith-ordern, ge fred i galaxen och balans i kraften."
Då Anakin utrotar Sith-ordern i slutet på sjätte filmen så blir han automatiskt den utvalde.
Men visst igentligen skulle det kunna varit någon annan.
Hur det är i böckerna vet jag inte, då kanske det finns fler Sith-riddare i galaxen men det finns det ju inga tecken på i filmerna.
Sant.
Har en Star Wars nörd kompis, enlig honom som har läst böckerna, så har Palaptine klonat sig själv :S eller återuppstår:S
Undrade en grej, eftersom Jedi riddarna lyckades alltid hitta nya jedis med kraften och utbilda dom så fattar jag inte riktigt varför inte Kejsaren gjorde det med och utbilda mer Siths? Fast kanske finns med i böckerna?
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoAssault
Asså jag läste nån gång för längesedan att det finns 9 offeciella böcker för Star Wars, varav 6 st av dom man ahr gjort filmer på. Dom 3 som inte har filmatiserats är de 3 st. Någon som kan bekräfta det eller är jag helt ute och cyklar? .
Har också fått höra det, enligt min nörd källa

så skulle nån ras med utomjordingar kommit till Geonosis(?) när Klonkriget började och anfalla hela Galaxen fast Master Windu (Samuel L Jackson) gjorde en pakt med dom att komma tillbaka 50 år senare eller nåt. Har försökt att hitta fakta om det men det ända som jag lyckades hitta vara en pocket bok som heter Dark Swarm, fast vete fan om det har nåt med de att göra.
Sen är ju inte Empiret besegrat än när filmen slut, dom har en hyffsad flotta fofarande och några respekterade Admiraler, Tharwn är väll en av dom?