2017-04-20, 20:06
Medlem
Ja..du,, vet mer än nån på denna sida..vill ej att någon tar illa upp..bra att rättegången kommer ..ok?
Citera
2017-04-20, 20:24
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooody
Ja..du,, vet mer än nån på denna sida..vill ej att någon tar illa upp..bra att rättegången kommer ..ok?

Hur vet du att Kaj planerade att "råna eller mer"? Du är inte den enda i tråden som påstår sig veta allt om fallet nämligen.. Tråden är full av troll, och jag tror du är ett av dem. Det tror jag tills du bevisar motsatsen.
Citera
2017-04-20, 20:54
Medlem
Linna har år 1999 tillsammans med Bertil sålt ett kassaskåp till bröderna. Bertil har gjort mycket bedrägliga affärer med bröderna och just innan dådet har Nils och Bertil gjort en slutuppgöresle med bröderna, som betalat extremt för mycket för vad de köpt från Bertil. Hmm och då är det out of the blue Linna som är gärningsman.

Jag tror att "avvärjningsresan" var en rekogniseringsresa, ej med Linna som deltagare.

Om nu åklagaren anhåller på sannolika skäl tyder det på självförtroende. Får se vad Luleå TR anser imorgon.

Låt nu sanningen komma fram!
Citera
2017-04-20, 21:29
Medlem
Nyfiken på vad man har nu på "Nils" kring medhjälp om det är han.

Tänker ifall det ev kan vara någon ny halvkriminell person som nu inkommit med uppgifter om att nils då 2004 försökt få honom att utföra brottet.
Citera
2017-04-20, 21:30
Medlem
Hmm..kan ej säja nå mera.Men alla mina inlägg.....Har varit sanna.Bra att rättegången kommer..eller?
Citera
2017-04-20, 21:32
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Uppgiften om att han hamnat i onåd hos IE vet jag inte var du fått ifrån. De hade haft en restaurant-rörelse ihop, och där hade de olika meningar om diverse saker (FUP, Akt.bilaga 12, s.238-241). Det stämmer att IE berättar om inbrottet, liksom om en packe förfalskade sedlar som Linna hade och diverse skumma affärer, men du missar den lilla detaljen att Linnas kumpan vid inbrottet, Nils, också erkände det hela. Det är önsketänkande att tro att Linna är oskyldig till inbrottet.

Linna var i vart fall inte mer i onåd hos IE än att han dyker upp oanmäld hos henne i Iggesund 07:55 morgonen efter mordet och ber att få låna duschen (FUP, Akt.bilaga 12, s.243).
Hur förklarade han det? Att han behövde låna duschen alltså.
Citera
2017-04-20, 21:34
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Nyfiken på vad man har nu på "Nils" kring medhjälp om det är han.

Tänker ifall det ev kan vara någon ny halvkriminell person som nu inkommit med uppgifter om att nils då 2004 försökt få honom att utföra brottet.

Hur tänker du? Medhjälp till mord och grovt rån betyder att någon, kanske några, begått brotten och att personen har hjälpt till på något sätt. Det stannar inte vid planeringsstadiet.
Citera
2017-04-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Hur förklarade han det? Att han behövde låna duschen alltså.

Är det skumt att vilja duscha, ett indicium på att vara en mördare?! Come on...
Citera
2017-04-20, 21:44
Medlem
[quote=Annonsblockeraren|60512583]Hur tänker du? Medhjälp till mord och grovt rån betyder att någon, kanske några, begått brotten och att personen har hjälpt till på något sätt. Det stannar inte vid planeringsstadiet.[/QUOTE

Ok. Visste inte det.

Trodde det kunde räcka att lämna viktig info etc för att hamna på medhjälp.
Citera
2017-04-20, 21:48
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawenforcement
Är det skumt att vilja duscha, ett indicium på att vara en mördare?! Come on...
Var skrev jag att det var ett indicium på att han var mördare?

Att vilja duscha är inte skumt, men att vilja duscha hos någon annan kl 07:55 hör inte till vanligheterna, och därför undrade jag vad förklaringen var.
Citera
2017-04-20, 22:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Var skrev jag att det var ett indicium på att han var mördare?

Att vilja duscha är inte skumt, men att vilja duscha hos någon annan kl 07:55 hör inte till vanligheterna, och därför undrade jag vad förklaringen var.
Kolla här: (FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)

Kort sagt: Åklagarsidan har velat få alla Linnas förehavanden att verka skumma, just för att insinuera att han skulle vara gärningsmannen. Linna har dock kunnat lämna naturliga och fullt trovärdiga förklaringar på allt sådant här (att han duschade, att han reste till England, att han hade ett skavsår, att han sålde sin dator, att hans kläder och mobiltelefon stals i Amsterdam osv. osv.). Det här har harvats hundra gånger i tråden. Syftet med alla de här uppgifterna är antagligen att dölja bristerna i åtalet, dvs. att egentlig bevisning mot Linna saknas.
Senast redigerad av Draifos 2017-04-20 kl. 22:32.
Citera
2017-04-20, 22:17
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Ok. Visste inte det.

Trodde det kunde räcka att lämna viktig info etc för att hamna på medhjälp.

Det kan räcka med att lämna information om något planerat brott för att landa på medhjälp. Men du skrev något om en ny kriminell person som du trodde det kunde vara. Någon sådan huvudmisstänkt finns inte. I dagsläget finns en misstänkt som rättegången ska tas om emot och en misstänkt medhjälpare som vi inte vet om det blir någon rättegång emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in