2017-04-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Hur förklarade han det? Att han behövde låna duschen alltså.

Vad efterfrågar du att han skulle behöva förklara, enlighten me please.
Citera
2017-04-20, 22:29
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawenforcement
Vad efterfrågar du att han skulle behöva förklara, enlighten me please.
Men vad i helvete är du för ett måndagsexemplar?
Citera
2017-04-20, 22:56
Medlem
Draifoss avatar
Här är en annan intressant fråga:

Vad är det egentligen som talar för att Kaj Linna skulle vara gärningsmannen?

(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)
Citera
2017-04-20, 23:00
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Var skrev jag att det var ett indicium på att han var mördare?

Att vilja duscha är inte skumt, men att vilja duscha hos någon annan kl 07:55 hör inte till vanligheterna, och därför undrade jag vad förklaringen var.

Degosen Kaj Linna ville duscha efter Kalamarksrånet så han kunde skölja bort bevis om det fastnat några. Han gjorde sig av med kläderna han hade på sig också. Hans vän såg att soffliggaren hade ett sår på foten som han sannolikt fick när han gick i snön men Kaj Linna ville inte låtsas om det.

Nu är det mycket intressant vad som kommer hända i vår och sommar. Kommer nolltaxeraren Kaj Linna att få livstid igen? Kommer degos nummer två, Viklund, att hamna på samma fängelse? Kommer båda att frias?

Dom flesta vet att Kaj Linna är skyldig till åtalet men ibland vill domstolarna fega och fria. Stanna i Sverige kommer han inte våga det har han själv sagt han flyr från sina problem som han brukar göra. Kanske kommer han öppna en restaurang i något annat land när han fått sitt skadestånd?

Den personen som kallas sig Brendt kom från samma ort som Kaj Linna och hans då kriminella syster i Gislaved. Han berättade att soffliggaren använde olika droger och levde på andra och att han inte var populär. Nu är han ingen ungdom längre och droger tror jag inte han använder men han är fortfarande inte populär och det här med att leva på andra tror jag han kommer fortsätta med.
Citera
2017-04-20, 23:11
Medlem
Draifoss avatar
Man får helt enkelt försöka att inte låta sig ledas in på farbror_barbros och spökplumpens avledande diskussioner om duschar och skavsår. Det är så just så där åtalet är uppbyggt, att dölja att kejsaren saknar kläder (dvs. att konkret bevisning mot Linna saknas helt).

Fundera på den här frågan i stället, och fundera också på varför farbror_trollet och spöktrollet inte vill att den skall diskuteras:

- Vad är det egentligen som talar för att Kaj Linna skulle vara gärningsmannen?

Det var den frågan Hovrätten i övre Norrland glömde att ställa sig 2005:
Senast redigerad av Draifos 2017-04-20 kl. 23:14.
Citera
2017-04-20, 23:15
Medlem
Hur tungt tycker ni broderns uttalande står sig ang att det var Bertils röst han tyckte han hörde?
Citera
2017-04-20, 23:21
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Man får helt enkelt försöka att inte låta sig ledas in på farbror_barbros och spökplumpens avledande diskussioner om duschar och skavsår. Det är så just så där åtalet är uppbyggt, att dölja att kejsaren saknar kläder (dvs. att konkret bevisning mot Linna saknas helt).

Fundera på den här frågan i stället, och fundera också på varför farbror_trollet och spöktrollet inte vill att den skall diskuteras:

- Vad är det egentligen som talar för att Kaj Linna skulle vara gärningsmannen?

Det var den frågan Hovrätten i övre Norrland glömde att ställa sig 2005:

Har såret på foten inget med fallet att göra varför vill degosen Kaj Linna låtsas som att det var något annat då? Försöker han dölja något?

Soffliggaren Kaj Linna kanske brukade besöka sina vänner på morgonen och duscha med sina skavsår för att sen tappa bort sina kläder. Det kanske var en morgonrutin han hade jag vet inte jag känner honom inte personligen.

Men han kommer säkert få någon fråga från åkl i nya rättegången om just det och då får vi se om några trovärdiga svar kommer fram.
Citera
2017-04-20, 23:32
Medlem
Draifoss avatar
Det som är skrämmande är alltså att den tidigare åklagaren faktiskt argumenterade ungefär som farbror_barbro och spökplumpen gör här i tråden.
Senast redigerad av Draifos 2017-04-20 kl. 23:40.
Citera
2017-04-20, 23:33
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawenforcement
Linna har år 1999 tillsammans med Bertil sålt ett kassaskåp till bröderna. Bertil har gjort mycket bedrägliga affärer med bröderna och just innan dådet har Nils och Bertil gjort en slutuppgöresle med bröderna, som betalat extremt för mycket för vad de köpt från Bertil. Hmm och då är det out of the blue Linna som är gärningsman.

Jag tror att "avvärjningsresan" var en rekogniseringsresa, ej med Linna som deltagare.

Om nu åklagaren anhåller på sannolika skäl tyder det på självförtroende. Får se vad Luleå TR anser imorgon.

Låt nu sanningen komma fram!

Från början kallades det avvärjningsresa när degos nummer två, Viklund, och soffliggaren Kaj Linna tog bilen till Kalamark när han ville avstyra planerna. Det kunde man tro då men nya smarta utredare har nu förstått att det var en rekognoseringstur som dom två gjorde. Nolltaxeraren Kaj Linna var huvudmannen bakom rånet och degos nummer två, Viklund, tror man var medhjälpare.

Det var tack vare Viklund som Kaj Linna åkte fast och nu har han satt sig själv i skiten. Det var hans ord som gjorde att Kaj Linna fick nya rättegången men han hade inte räknat med att nya smartare utredare skulle utreda honom igen också.

Degosen Kaj Linna vill verkligen inte att sanningen ska komma fram. Han är skitskraj nu när hans gamle kamrat sitter i häktet.
Citera
2017-04-20, 23:41
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Hur förklarade han det? Att han behövde låna duschen alltså.
Inte alls, vad jag vet (dvs till IE; jag har inte läst hela förhöret med Linna än).
Det är såklart udda att dyka upp oanmäld hos ett ex 07:55 och be att få låna duschen. För mig framstår det som ytterligare en märklig slump att detta sker morgonen efter ett rånmord som man sedan blir anklagad för av en annan vän. Han har helt enkelt haft en ohygglig otur, Linna. Eller inte.

Min poäng var dock i huvudsak att Linna uppenbarligen inte var ovän med IE vilket Draifos upprepade gånger spekulerat i. Det finns inget skäl att ifrågasätta IEs berättelse om sitt småkriminella ex, inklusive det inbrott som han dömdes för tillsammans med Nils.
Senast redigerad av farbror_barbro 2017-04-20 kl. 23:51.
Citera
2017-04-20, 23:50
Medlem
Jo absolut skumt.

Men någon: vad styrker att Linna befunnit sig i Kalamark denna olycksaliga kväll?

Huvudvittnet är inte trovärdigt enligt det organ, HD, som bestämmer inom svensk straffrätt.
Citera
2017-04-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Hur tungt tycker ni broderns uttalande står sig ang att det var Bertils röst han tyckte han hörde?

Detta är något även jag tänkt på. Då jag har träffat Bertil ett antal ggr så vet jag att han har en väldigt speciell röst/dialekt/diftong på uttalet och är väldigt lätt att komma ihåg/känna igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in