2013-01-19, 10:15
Medlem
Det här är nog de trovärdigaste ryktena som publicerats hittills:

http://www.eurogamer.net/articles/df...xt-gen-console
Citera
2013-01-20, 03:25
Medlem
Det verkar som att varken krysslådan eller spelstationen kommer att ha en megadunder processor, 1,6 GHz låter inte direkt imponerande, därtill skeppas de med som vanligt ett 2 generationer gammalt grafikkort (Radeon 7000M serien, ett jävla budget kort http://www.videocardbenchmark.net/gp...deon+HD+7970M). Carmack har tydligen redan sågat krysslådan som ska vara för klen för att kunna köra hans Doom 4 i 60 fps. Sony verkar sikta på att streama sina titlar i framtiden (Gaikai) och pyttemjuk är väl antagligen inne på samma spår.

Det verkar som att det inte blir någon riktig 8:e generation, istället prackar de på oss kvasikonsoler med avsikten att på sikt streama spelen via konsolerna
Senast redigerad av Gincan 2013-01-20 kl. 03:27.
Citera
2013-01-21, 15:43
Medlem
-t-g-s avatar
Wii U har ju redan släppts. Playstation 4 släpps i halva Oktober. Men Xbox 720 kanske släpps typ våren 2014
Citera
2013-01-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -t-g-
Wii U har ju redan släppts. Playstation 4 släpps i halva Oktober. Men Xbox 720 kanske släpps typ våren 2014

Själv tror jag tvärtom, att sony kommer vara sist ute.
Citera
2013-01-22, 21:32
Medlem
tendensens avatar
I mars är det GDC och förhoppningsvis lär vi se något där. Men jag tror som ovan, Xbox först sen nya PS.
Men inte allt för långt ifrån varandra. Hoppas på att Båda släpps i år.
Citera
2013-01-22, 23:07
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Själv tror jag tvärtom, att sony kommer vara sist ute.

Då är de rätt rökta, behöver det där försprånget så att andra generationens titlar kommer fortare.
Citera
2013-01-24, 21:38
Medlem
Tekniskt "mumbo-jumbo" från Timothy Lottes baserat på de rykten/läckor som finns om de kommande konsolerna

Citat:
If PS4 has a real-time OS, with a libGCM style low level access to the GPU, then the PS4 1st party games will be years ahead of the PC simply because it opens up what is possible on the GPU. Note this won't happen right away on launch, but once developers tool up for the platform, this will be the case.
Citera
2013-01-25, 16:34
Medlem
Weaboos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Då är de rätt rökta, behöver det där försprånget så att andra generationens titlar kommer fortare.

Jag tror inte det om jag ska vara ärlig, playstation 3 blev väldigt populärt trots att xbox360 kom ut tidigare. Kazuo Hirai som är Sony's CEO sade detta ganska nyligen:

"Why go first, when your competitors can look at your specifications and come up with something better?"
Citera
2013-01-25, 17:08
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weaboo
Jag tror inte det om jag ska vara ärlig, playstation 3 blev väldigt populärt trots att xbox360 kom ut tidigare. Kazuo Hirai som är Sony's CEO sade detta ganska nyligen:

"Why go first, when your competitors can look at your specifications and come up with something better?"

Med betoning på trots. Om man tittar på PS2 vs Xbox -> PS3 vs 360 så är det ingen trend Sony vill fortsätta.
Hoppas du inte menar att det där sjuka citatet skulle vara något positivt? Med den inställningen kan de lika gärna börja tillverka dammsugare eller bakmaskiner, spelbranchen kräver att man ligger i framkant & vågar satsa.
Citera
2013-01-26, 15:08
Medlem
Sony är experter på att rippa av andra konsoler.
De slängde ju in en gyro i ps3:s handkontroll efter de sett hur bra det gick för Wii motion controllen, och en tid senare kom det ps eye och sonys motion controll grej.
Nu har de Vita och redan hunnit mickla så de kan utföra liknade saker som WiiU kan.

De väntar nog med att se hur kraftfull XBOX blir och sedan brakar det på och blir snäppet vassare, och eventuellt stjäl några idéer som microsoft kommer med.

Sony är fula på det sättet, men jag älskar dem för att göra det bästa.
Citera
2013-01-26, 20:02
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Sony är experter på att rippa av andra konsoler.
De slängde ju in en gyro i ps3:s handkontroll efter de sett hur bra det gick för Wii motion controllen, och en tid senare kom det ps eye och sonys motion controll grej.
Nu har de Vita och redan hunnit mickla så de kan utföra liknade saker som WiiU kan.

De väntar nog med att se hur kraftfull XBOX blir och sedan brakar det på och blir snäppet vassare, och eventuellt stjäl några idéer som microsoft kommer med.

Sony är fula på det sättet, men jag älskar dem för att göra det bästa.

Alla exempel du kom med har ju dock varit floppar &/eller DOA. Sony är snarare extremt långsamma & inkompetenta på området, det är bara att titta på ex. Trophies. Achievements hade visat sig populära & beroendeframkallande långt innan PS3 släpptes & var dessutom busenkla att implementera, ändå dröjde det tills sommaren 2008 innan de kom till PS3.
Om vi pratar ren råprestanda finns det inte så mycket man kan göra vid ett såhär sent stadium än att fläska på med mer minne etc, men det kräver pengar - något som Sony har det ganska skralt med numera. Så ni som hoppas på ett prestandamonster i PS4 önskar indirekt livet ur Sony, om de väljer den vägen kommer de bli bankrutta som Sega.
Citera
2013-01-29, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Ni som hoppas på ett prestandamonster i PS4 önskar indirekt livet ur Sony, om de väljer den vägen kommer de bli bankrutta som Sega.

Det beror på vad man ser som ett prestandamonster.
Den lär garanterat bli mer kraftfull än vad WiiU är.
Ungefär som dagens datorer.
Men blir nog inte samma hopp som det blev mellan ps2 till ps3.

Min dator är typ 5-6 år gammal och har ingen tanke på att uppgradera grafikkortet i den så för mig lär ps4 eller xbox3 kännas som ett rejält lyft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in